מבזקיםמשפטי/פלילי

ביצע עבירות מין בקטינה עם מוגבלות שכלית ונפשית שהייתה בת 15 – היום נגזר דינו

בית משפט השלום בתל אביב גזר על חיים פלג 40 חודשי מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 50,000 ₪ למתלוננת, לאחר שהורשע בחודש שעבר בביצוע עבירות מין בקטינה עם מוגבלות שכלית ונפשית כאשר הייתה בת 15 בלבד.

כאמור, פלג הורשע במהלך החודש האחרון בעבירות של בעילה אסורה בהסכמה, גרם בעילה אסורה בהסכמה והחזקת חומר תועבה. העבירות בוצעו בקטינה ילידת 2002, כאשר הייתה בת 15 בלבד. פלג ניהל עם הקטינה התכתבויות אינטנסיביות בעלות תוכן מיני, ביודעו את גילה. בהמשך, פגש את הקטינה בסמוך לבית ספרה והסיע אותה ברכבו למקום מרוחק, שם בעל אותה בהסכמתה.

במהלך ניהול המשפט הגישה עו"ד ירדן זאבי בשם הפרקליטות בקשה לאפשר למתלוננת להעיד עם אמצעי התאמה. בהתקרב מועד העדות, התברר כי הדרדר מצבה הנפשי של המתלוננת, שהייתה בפוסט טראומה בעקבות מעשיו של הנאשם. לפיכך על מנת שלא לגרום לנזק בלתי הפיך למתלוננת ובהתאם לחוק הליכי חקירה והעדה (התאמה לאנשים עם מוגבלות שכלית או נפשית) פנתה הפרקליטות לבית המשפט וביקשה לפטור את המתלוננת מעדות ולהגיש את הודעותיה מהמשטרה, חלף עדותה. לאחר ששמע עדים מומחים אשר העידו על מצבה הנפשי של הקטינה, קיבל השופט איתן קורנהאוזר את בקשת הפרקליטות ופטר את המתלוננת, לנוכח מצבה הנפשי, ממסירת העדות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב הטיעונים לעונש, עו"ד זאבי הדגישה את פער הגילאים המשמעותי בין הנאשם לקטינה שעומד על 35 שנים, את גילה הצעיר של הקטינה בעת ביצוע העבירות וכן את הנסיבות החמורות שבהתנהלות הנאשם, אשר יזם את הקשר המיני, תכנן והוציא לפועל את המפגש ואת קיום יחסי המין, למרות שידע את גילה. בפסק הדין, מציין השופט קורנהאוזר כי "הנאשם לא עבר במשך שנים מאז ביצוע העבירות כל נסיון לבחון את הרקע שהביאו לבצע את המעשים הנלוזים בהם הורשע, בין אם טיפולי ובין אם אחר, ולא הצביע על ראשית הפנמה או הבנה של הפסול במעשיו". עוד הוסיף השופט כי "בית המשפט נחשף במהלך ניהול הליך זה למידת הפגיעה העמוקה בקטינה בשל מעשי הנאשם, לשבר העמוק שנפער בנפשה ללא איחוי עד כדי ניסיונות אובדניים חוזרים ונשנים במחלקה סגורה."

כתב אישום
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button