מבזקיםצבא וביטחון

תיעוד דרמטי: הלוחמים יורדים מהרכב ופותחים בירי – כך חוסל המחבל שנמלט

הלילה (שלישי) פורסם ברשתות החברתיות תיעוד דרמטי של חיסול המחבל שנמלט מוקדם יותר מזירת הפיגוע ביישוב עלי.

בתיעוד נראים לוחמי "צוות טקילה" (היחידה המיוחדת של השב"כ) וימ"מ (יחידה משטרתית מיוחדת) יוצאים מרכב מסחרי, סמוך לתחנת דלק בכפר טובאס שבמזרח השומרון, ומבצעים ירי מסיבי לעבר מונית שנסעה מלפנים בה על פי מידע מודיעני נסע המחבל.

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בתמונה משותפת: שמותיהם מוהנאד שחאדה (חוסל בזירה) וחאלד סבח שחוסל באזור טובאס

מחקירת הפיגוע הקטלני עולה כי שני מחבלים ביצעו את מסע הרצח. אחד נורה למוות על ידי אזרח בזירת הפיגוע והשני כאמור חוסל על ידי הכוחות כשעתיים לאחר שנמלט מהמקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי ממצאי החקירה, מחבל חמוש ברובה M-16 הגיע אל תחנת הדלק ופתח בירי שהביא למותו של אדם אחד. אזרח ששמע קולות ירי מיהר למקום וזיהה את המחבל. הוא חתר למגע ולאחר קרב יריות קצר הרג אותו. הוא נפצע באורח קל ופונה לטיפול בבית החולים.

המחבל השני הגיע לכניסה למסעדת "חומוס אליהו" שנמצאת במקום, פתח בירי מסיבי ורצח שני בני אדם. לאחר מכן הוטא נכנס אל תוך המסעדה, המשיך בירי ורצח אדם נוסף. בתחנת הדלק הוא מצא רכב מסוג טויוטה כשהוא מונע, נכנס פנימה ונמלט מהזירה לכיוון צומת תפוח. בשלב מסוים עזב את הרכב שגנב ועלה למונית, בה כמור חוסל בכפר טובאס, לאחר שעל פי החשד תכנן להגיע לג'נין ושם למצוא מקלט. ברכב שנטש נמצא כלי הנשק עמו על פי החשד ביצע את הירי הקטלני.

בהודעה משותפת של דוברות שב״כ, דובר צה״ל ודוברות מג״ב נמסר: "כוחות של שב"כ וימ"מ ניהלו מרדף אחר המפגע שנמלט מהזירה. במהלך הפעולות המודיעניות והמבצעיות של שב"כ, אותר רכב הטויטה עימו ברח מהזירה ובתוכו נשק שככה"נ שימש אותו בפיגוע. במהלך ניסיון המעצר, ניסה החשוד לברוח מהרכב, נורה ונוטרל ע"י הכוחות. ללא נפגעים לכוחותינו."

בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור של מספר גדודים נוספים באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות יתגברו החל מהלילה, זאת בנוסף לתגבור הכוחות בשבועות האחרונים בגזרה.

בפיגוע נרצחו נחמן שמואל מורדוף (17) אלישע אנטמן (17), הראל מסעוד (21) ועופר פיירמן (64) הי"ד.

אלישע אנטמן ז"ל והראל מסעוד ז"ל הובאו הערב למנוחות.

נרצחי הפיגוע הקטלני בעלי. (שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים)
הלווייתו של אלישע אנטמן הי"ד
הלווייתו של אלישע אנטמן הי"ד. צילום: דוברות הישוב עלי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button