מבזקיםפוליטי / מדיני

"נראה לי שהתבלבלת": שגריר ארה"ב בישראל עורר זעם בתגובתו על הפיגוע

שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, עורר לפני זמן קצר (שלישי) 'סערה' גדולה לאחר שפרסם הודעה לאחר הפיגוע בעלי, בה כתב כי הוא "מצטער על מקרי המוות בימים האחרונים", כאשר כוונתו היא לפיגוע בעלי אך גם לפעילות בג'נין, בה נהרגו מספר מחבלים. פוליטיקאים וגולשים רבים ישראלים הגיבו לשגריר בכעס ואמרו כי אין שום מקום להשוואה בין המקרים ובטח שלא לאחד אותם.

"מודאגים מאוד ממקרי המוות והפציעות של אזרחים שהתרחשו בגדה המערבית ב-48 השעות האחרונות, כולל זה של קטינים. מתפללים למען המשפחות כשהן מתאבלות על אובדן יקיריהם, או מטפלות בפצועים." כתב השגריר ניידס.

ח״כ אוהד טל (הציונות הדתית) בתגובה לשגריר ארה"ב: "אדוני השגריר, נראה לי שהתבלבלת – אין כאן "מקרי מוות" יש כאן רוצחים מתועבים מצד אחד ואנשים שמגינים על חייהם מצד שני. כדיפלומט בכיר כדאי לדעת להבדיל בין טוב לרע ובין אור לחושך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה״כ אליהו רביבו הגיב: "טום ניידס, בכל הכבוד, לא מדובר ב״מקרי מוות״ – אלא בטבח של מרצחים מתועבים ושפלים. ‏ליצור מאזן תודעתי, לפיו חיסול של מחבלים בג׳נין, שווה ערך לרצח בדם קר של אזרחים חפים מפשע – זו טעות מצערת. ‏אני מצפה מהגדולה בידידותינו ללמד את האו"ם איך להגיב ולא ללמוד מהם."

לאחר הסערה, השגריר הבין את טעותו ופרסם ציוץ נפרד על הפיגוע בעלי, בו השתמש בטרמינולוגיה שונה לחלוטין. "אני מגנה בחריפות את הרצח חסר ההבחנה של ארבעה ישראלים חפים מפשע היום – לבי עם בני משפחתם האבלים." כתב ניידס.

תומאס ניידס - מאיר פרוש
צילום: דוברות השר למורשת ומסורת ישראל

Back to top button