לתושבי הנגב נמאס: הפגנות יתקיימו בצומת טללים ובמצפה רמון
מחר (חמישי) בשעה 17:30 יצאו תושבי הנגב להפגנות בצומת טללים ובכניסה למצפה רמון, בדרישה להשקעה מיידית מצד המדינה בשדרוג כביש 40 עם פתרונות לטווח הקצר והארוך, שיבטיחו את בטיחותם וחייהם של הנוסעים בכביש. ההפגנה מאורגנת על ידי ״נאבקים 40 – המטה האזרחי לעצירת ההרג בכביש 40״.
עומר ברט ממטה ״נאבקים 40״ נמסר: ״תאונות דרכים אינן גזירת גורל – זו תוצאה של מדיניות והגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות על הכביש הזה שמשרת בסיסים רבים, תיירים ואת תושבי האזור. תפקיד המדינה הוא להשקיע בתשתיות ולדאוג לאזרחים שלה. צריך להתייחס להרוגים בתאונות דרכים כמו שמתייחסים לנרצחים בפיגועים. אנחנו רוצים לראות את הפוליטיקאים מגיעים לפה אחרי כל תאונה, מתחייבים לדאוג לנו ולקחת אחריות. חיי אדם הם קודש וההפקרה של הפריפריה בתקציבים לא תשכנע אותנו אחרת. המחאה שלנו תלך ותגבר עד שנראה תכנית סדורה שדואגת לכל מוקדי הסיכון והבעיות בכביש. חיי תושבי הפריפריה לא שווים פחות מהחיים של אף אחד אחר.״
ערן דורון, ראש מועצת רמת נגב מסר: ״כביש 40 הוא לא פחות מרולטת דמים. כביש צר, ללא הפרדה בין הנתיבים ועמוס ברכבים של היורדים לאילת, בחיילים בדרכם לבסיסים ובתושבי האזור. אנחנו במרוץ נגד הזמן לפני שכביש זה ייגבה קורבנות נוספים, ולצערי אנחנו מפסידים. אני קורא למשרד התחבורה להתעורר ולפעול להרחבת הכביש וטיפול במוקדי הסיכון שלו באופן מיידי.״
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מח״כ שלום דנינו שצפוי להשתתף בהפגנה נמסר: ״כנציג הנגב בכנסת, תבעתי לקצר את זמן התכנון של כביש 40 ולשלבו בביצוע כבר בתקציב הנוכחי, באיחור רב מאד שגבה וגובה דמים רבים. הפרמטר החשוב ביותר צריך וחייב להיות חיי אדם, ולפי זה צריך לקבוע את סדרי העדיפויות. בינתיים אנחנו לא מקבלים תשובות מספקות ממשרד התחבורה ומגורמי המקצוע ואנחנו נגביר את הלחץ בנושא. אני עומד לצד תושבי הנגב במאבק הזה. לא נרפה עד שנראה את הדחפורים מתחילים לעבוד.״
נתונים על כביש 40 שמבוססים על מחקר של מכון המחקר של הכנסת ועל עבודת מטה נאבקים 40:.
– בין צומת הנגב למצפה רמון ישנו כביש בינעירוני ארוך של 60 קילומטר ללא הפרדה בין הנתיבים, ללא תאורה ועם צמתים מסוכנים לכל אורכו.
– 25% מהתאונות בחלק שבין שדה בוקר למצפה רמון הן קטלניות בעוד הממוצע הארצי עומד על 2% בלבד.
– מאז סגירת שדה דב והוצאת שדה התעופה מהעיר אילת גדל נפח התנועה בכביש כל הזמן בעוד התשתית נותרה כשהייתה – המשמעות – עלייה בתאונות הקטלניות, בפצועים קשה ובהרוגים.
– מצפה רמון הוא הישוב הרביעי עם הכי הרבה הרוגים ביחס לגודל האוכלוסייה בכבישים בינעירוניים. מדובר על מדיניות של הזנחת הפריפריה.
– בין צומת הנגב למצפה רמון יש בממוצע תאונה כל 4 ימים.