חדשות הארץמבזקים

משפחות הנרצחים: "לאשר את הישוב אביתר – שילמנו בדם"

יום לאחר הפיגוע הנורא בתחנת הדלק סמוך ליישוב עלי, בו נרצחו ארבעה ישראלים, עלו המשפחות השכולות של אביתר בורובסקי הי"ד ויהודה גוואטה הי"ד, יחד עם הרב לבנון רב השומרון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן ויו"ר תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף לחזק את הצעירים והמשפחות שעלו לישוב אביתר במהלך הלילה, כתשובה לרצח הנורא אתמול ליד עלי, ודרשו מהממשלה לקיים את מתווה אביתר כפי שהבטיחה.

צופיה אלמנתו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה לפני 10 שנים הגיעה יחד עם אלישע גואטה – אביו של יהודה הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בצומת תפוח לפני שנתיים. שהישוב ובית המדרש בישוב נקרא על שמם.

אלישע, אביו של יהודה קרא לממשלה לקיים את ההסכם: "אנחנו כאן באביתר אחרי הפיגוע הנוראי אתמול. אנחנו מבקשים מהממשלה, ממשלת ימין על מלא, להקים את הישוב, שילמנו בדם! בשם המשפחה. בשם כל המשפחות פה, אנחנו קוראים לכם לקיים את ההסכם כהווייתו וכמה שיותר מוקדם ירווח לכולם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "אנחנו נמצאים באביתר על מנת להישאר. נמצאות איתנו כאן המשפחות של אביתר, צופיה, אלמנתו של אביתר בורובסקי הי"ד, ואלישע, אביו של יהודה גואטה הי"ד. הדם שלהם זועק מהאדמה. הממשלה חייבת קודם כל למשפחות היקרות האלה, מענה לדם שנשפך כאן רק כי הם יהודים, מענה ציוני התיישבותי חזק. ממשלת ישראל חייבת לעם ישראל את הרוח הגבית, רוח חזקה מאמינה ואיתנה שלא נשברת."

"אנחנו מחויבים לכם המשפחות להיאבק בכל הכוח כנגד כל ניסיון לעקור את המקום הזה, אנחנו כאן כדי להישאר, 'וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ'. הממשלה צריכה לעשות מבצע צבאי בצפון השומרון, לאסוף את הנשקים, להחזיר את המחסומים – זה במשור הביטחוני. במשור האזרחי – צריך לקום כאן, היום, יישוב מסודר על שמו של אביתר בורובסקי עם הישיבה על שמו של יהודה גואטה, ולתת מענה, נחת וכבוד למשפחות וחיזוק לעם ישראל. לתת מענה לאויבינו – אנחנו רק נתחזק וכאן יהיה יישוב קבע במועצה האזורית שומרון".

רב השומרון הרב אליקים לבנון אמר: "אנחנו נמצאים פה בחברת שתי משפחות שכולות, שתיים מתוך רבים רבים שיקיריהם מסרו את נפשם על קדושת העם והארץ. ואי אפשר שהדם הזה ייפול ויישפך ריקם. מתוך הדם הזה צריך לבנות. היישוב אביתר בעזרת השם יקום על רגליו בעזרת הממשלה באישור הממשלה. בקרוב, אנחנו דורשים את האישור הזה לכבודם של המשפחות השכולות לתת להם את המענה ולומר דמכם לא נשפך לריק, לא נשפך לשווא".

יו"ר נחלה צבי אלימלך שרבף: "אנחנו נמצאים כאן באמת בכאב גדול משפחות איבדו את היקר להן מכל, ועלינו אל המקום הזה ועלינו עוד פעם. ואין סיבה, המקום הזה היה צריך להיות מיושב ללא קשר לשום רצח. המקום הזה הוא נקודה אסטרטגית וחיונית ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. החיבור בין ת"א לבקעת הירדן, אנחנו מצפים שממשלת ישראל תאפשר את הקמת הישוב באופן מיידי".

יוסי דגן
צילום: ועד הישוב אביתר

Back to top button