מבזקיםמשפטי/פלילי

עמית בכר הביס את נוה ונבחר ליו"ר לשכת עורכי הדין ברוב מוחץ

תוצאות הבחירות ללשכת עורכי הדין התקבלו לפני זמן קצר (רביעי) והמנצח הוא עורך הדין עמית בכר שהביס את היו"ר לשעבר אפי נוה עם 73 אחוזים מהקולות ו-16 מושבים לעומת 20 אחוזים בלבד ומושב אחד בלבד שקיבל אפי נוה.

ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר בנאום הניצחון הערב: "אתמול היה יום היסטורי ללשכת עורכי הדין ולדמוקרטיה הישראלית. זה ניצחון שגדול יותר מכולנו, ניצחון שייכתב כפרק חשוב בתולדות ימיה של הדמוקרטיה הישראלית. עשרות אלפי עורכות ועורכי דין צעדו לקלפיות. נשים וגברים שמעולם לא חשבו שיצביעו בבחירות ללשכה יצאו מהמשרד על חשבון העבודה והזמן שלהם, עמדו בתורים שעות ארוכות בחום ובשמש, נסעו מרחקים גדולים לקלפיות, והצביעו עבורי ועבור תקווה ללשכה, זו הייתה קריאת צו שמונה לדמוקרטיה – ואתם התייצבתם. הם עשו זאת לא כדי להצביע רק לאיגוד מקצועי, הם עשו זאת בשביל מטרה שגדולה מכולנו. הם רצו להחזיר את כבוד המקצוע, את כבודה של לשכת עורכי הדין, ולהגן על הדמוקרטיה – ועשו זאת בענק."

עוד אמר: "הערב אני מבטיח להם ולכל אזרחי ישראל, שאנחנו נעמוד בציפייה, נעבוד החל ממחר עבור כלל עורכי הדין, מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, יהודים וערבים ונביא להישגים היסטוריים למען עורכי הדין במדינת ישראל ונמלא את ייעודנו לשמור על שלטון החוק ולהגן על הדמוקרטיה. אני רוצה להודות לכל התומכים, הפעילים והמתנדבים עד האחרון שבהם ולא פחות מכך, לכלל השותפים מארגוני המתנדבים, שהם לוחמי דמוקרטיה אוהבי העם והארץ. אנשים שבמשך שבועות ארוכים עזבו את העבודה, ויתרו על זמן עם המשפחה והקדישו את עצמם למטרה הזו שכולנו מאוחדים סביבה. אני מעריך אתכם כל כך ואוהב את כולכם. ריגשתם מדינה שלמה. ברגעים קשים הנחישות שלכם הייתה לי למקור כח ועוצמה. בלעדיכם זה לא היה קורה. אני אומר היום לממשלת ישראל וחברי הכנסת – עיני כל המדינה נשואות אלינו. עורכי הדין בישראל הם פסיפס מייצג של כל חלקי העם – אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא עם כלל חברי הממשלה, כחלק ממארג שלטון החוק במדינת ישראל ולטובת אזרחיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר: "אני קורא לשר המשפטים יריב לוין לפעול במהירות האפשרית, לכינוס הוועדה לבחירת שופטים כדי להביא לאיוש והוספת תקנים נוספים במערכת המשפט ולהביא מזור לאלפי אזרחים שעוברים עינוי דין בשל פרקי הזמן הארוכים מדי של ההליכים בבתי המשפט, הנובעים ממחסור חמור בכח אדם, שופטים ועוזרים משפטיים. אנחנו נעמוד על המשמר. הקריאות ששמענו היום לפגיעה בלשכה הן סכנה למסורת הדמוקרטית ולעצמאות מערכת המשפט. חוק לשכת עורכי הדין קובע: כי לשכת עורכי הדין בישראל, לצד אחריותה על תחומי הרגולציה של המקצוע תפעל להגנה על שלטון החוק, זכויות האדם וערכי היסוד של מדינת ישראל. כל ניסיון לפגיעה ייתקל בקיר ברזל של אזרחי ישראל, שמבינים כי התקופה הנוכחית דורשת עירנות מתמדת והגנה נחושה על הדמוקרטיה שכוננו כאן האבות המייסדים, מכל סכנה ורוח רעה. חברותיי וחבריי להנהגת לשכת עורכי הדין – יש לנו משימות רבות, אני סומך עליכם ובוטח בכם שיחד בעזרת ה' – נעשה ונצליח. תודה רבה לכם."

עו"ד עמית בכר
עו"ד עמית בכר. צילום: סיון פרג'

Back to top button