צרכנות

פרקט – סוגים וסגנונות שהם הרבה יותר מסתם רצפה

קרדיט לתמונות – egger

הפופולריות של ריצוף פרקט נמצאת בעליה מתמדת, מאז נוצר לראשונה במאה ה 17 בתור ריצוף יוקרתי לבתי מלוכה וארמונות באירופה. הוא מעניק לכל חלל מראה רך, טבעי ויוקרתי, אבל פרקט איכותי מבית טוב הוא גם עמיד, יפה במיוחד ונוח לתחזוקה. אגר ישראל שהביאו לארץ פרקטים ומוצרי עץ שעומדים בתקנים האירופאים המחמירים ביותר, מסבירים – כל מה שכדאי לדעת על סוגים שונים של פרקט.

ההבדלים בין סוגי פרקטים

ההבחנה העיקרית בין סוגי פרקטים שונים מתייחסת לחומר הגלם, כאשר החלוקה העיקרית היא בין פרקטים טבעיים  העשויים מעץ טבעי , פרקטים למינציה, פרקטים פולימרים. בתוך החלוקה הזו יש מגוון סגנונות של עיצוב  כאשר לכל סוג פרקט יש את הייחודיות שלו. בנוסף, מקובל לחלק את סוגי הפרקטים לפי סגנון עיצוב וסגנון התקנה – כמו פרקט פישבון, או פרקט שברון, לוחות פלנק ישרים ורוחבים משתנים.

לבחור פרקט אידיאלי לצרכים שלכם

כדי לבחור פרקט מושלם לצרכים שלכם – בין אם אתם מרצפים את הבית, את המשרד, מבנה ציבורי, או מסחרי  חשוב להבין מה אופי ההתנהלות בחלל שבו אנו מעוניינים להתקין את הפרקט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • עיצוב פרקט – צורת ההתקנה של פרקט משפיעה מאוד על הנראות של הפרקט ,ניתן לבחור גם פרקטים בצבעים וגוונים שונים, שיש להם כמובן חשיבות רבה לסגנון העיצוב הכללי של החלל.
  • עמידות בהתאם לסוג השימוש – יש הבדל בין פרקט מתאים לבית לבין פרקט המיועד לחלל ציבורי עם הרבה תנועה. ככל שהפרקט חשוף ליותר שימוש, בלאי ונזקים אחרים, חשוב לקחת זאת בחשבון ולבחור פרקט עמיד שיכול להחזיק מעמד לזמן רב בתנאים שונים. כאן חשוב לקחת בחשבון גם את צרכי התחזוקה של הפרקט ואת היכולת שלכם לשמור עליו ולתחזק אותו לפי הצורך, במיוחד אם יש ילדים קטנים בבית ואתם מעדיפים פרקט שלא ידרוש מכם הרבה תחזוקה, הפרקטים עמידים וקל מאוד לתחזק.
  • בידוד – סוגים שונים של פרקטים מספקים יכולות שונות של בידוד וזה בהחלט משתנה שכדאי לקחת בחשבון, כאשר מתכננים את צריכת האנרגיה של המבנה למשל. ישנם מוצרים עם תשתית בדוד' אקוסטית שהמעניקים תחושה נעימה ודריכה שקטה. אלו למעש/ה מוצרים פולימרים.

סוגי פרקטים שאתם צריכים להכיר

עם הידע הנכון בתחום, הרבה יותר קל לבחור סוג פרקט מתאים ומדויק:

  • סוגי פרקט למינציה – סוגים שונים של פרקט למינציה מספקים מענה אידיאלי לכל סוגי החללים, כולל אלה עם שימוש אינטנסיבי וחשיפה ללחות , מוצרים עמידים לאורך זמן עם גנה מפני שריטות ויש להם כושר עמידות גבוה בפני שחיקה, שטח פנים אטום שקל לנקות וקל להתקין ואף עמידות בפני לחות. מגוון אפשרויות הצבע, הסגנון והעיצוב הוא כמעט אינסופי. פרקט למינציה מבית אגר מיוצר בתהליך אקולוגי מבוסס על עצים ממקורות ברי קיימא ונושא את תו התקן האירופאי PEFC.
  • סוגי פרקט פישבון – פרקט פישבון הוא בין הסוגים האהובים והמדוברים ביותר של פרקטים לבית ולכל חלל אחר, כאשר נדרשת מידה של יוקרה, אסתטיקה ועמידות גבוהה בפני פגעי הזמן. כיום קיימים סוגי פרקט פישבון במגוון צבעים ודגמים, מותאמים במיוחד לקהל הישראלי, עם צורת ההתקנה הגיאומטרית האופיינית של האריחים, המעניקה לרצפה מראה מיוחד ויוקרתי..
  • סוגי פרקט פולימרי – קיימים שני סוגים עיקריים של פרקט פולימרי:
  • פרקט SPC האיכותי יותר, מורכב משכבות של אבקת אבן וחלקיקים פלסטיים אותם מחברים עם דבק פולימרי והם נחשבים עמידים בפני שריטות ומכות.
  • פרקט LVT עשוי PVC, בנוי משכבה אחת ונחשב פחות גמיש, מורכב יותר להתקנה ודק יותר מפרקטים אחרים.
  • פרקט עץ תלת שכבתי ורב שכבתי – פרקט עץ טבעי הבנוי מזני עץ איכותיים, זנים שיש להם עמידות גבוהה. הגימור של העץ בלכה או שמן UV לא פחות חשובים מאיכות העץ.  שימוש בחומרי גימור איכותיים, עם מריחה מקצועית אחידה על גבי העץ על מנת לייצר איטום והגנה על המדרך העליון.

מגיע בשלל אפשרויות עיצוב מרהיבות ויוקרתיות למראה, בטווח רחב של גוונים, צבעים ועיצובים. מעניק לחלל בידוד איכותי, מגע נעים ברגליים ומראה יוקרתי שמשתבח עם הזמן.

הפרקט שמעלה לכולם את הרף

הפרקטים מבית מותג האיכות הבינלאומי EGGER מיוצרים בתהליך אקולוגי וידידותי לסביבה, בסטנדרט בלתי מתפשר של איכות, שירות ואחריות. לכן הם הבחירה המובילה עבור אדריכלי יוקרה וחברות מובחרות, שבוחרות את המוצרים של אגר כל פעם מחדש. חברת EGGER ישראל מתחייבת לתת לכם רק את הטוב ביותר.

Back to top button