חדשות הארץמבזקים

הפיצוץ האדיר בהרצליה: "אנו קוראים למדינה להתעורר! מדובר בפצצה מתקתקת"

הנהלת עיריית הרצליה ערכה הבוקר (שישי) ישיבת הערכת מצב עם גורמי הביטחון, הבטיחות וההנדסה, בעקבות הפיצוץ האדיר שאירע אמש בנוף ים. בתום הישיבה, הוחלט על המשך סגירת השטח והצבת שיטור עירוני מסביב כדי למנוע כניסת סקרנים.

בנוסף, בהתאם להמלצת גורמי ההנדסה, בשל החשש שמא הייתה פגיעה פוטנציאלית במצוק, חוף סידני עלי יסגר עד לקבלת תוצאות של בדיקות שיערכו יועצי קרקע וביולוגים למצוק החופי. התוצאות צפויות להתקבל עד יום ראשון.

פיצוץ - שמים - עשן
אילוסטרציה. צילום: Image by GabrielGabi from Pixabay

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "האינטרס של המשרד הוא שהקרקעות בכל ישראל – כולל קרקעות המדינה – ישוקמו באופן המהיר ביותר והבטוח ביותר, מכיוון שקרקע מזוהמת מייצרת נזקים משמעותיים לבריאות האדם, לבטיחותו ולסביבה. בכל שטח בישראל שהייתה בו בעבר פעילות מסוג זה, תע"ש ומשרד הביטחון אחראים על טיפול ופינוי חומרים נפיצים, כך שלא יישארו כלל באתר. הם אלו אשר מספקים את האישורים באופן סופי שהשטח נקי ובטוח מבחינה זו. רק לאחר מכן, מתחיל תהליך שיקום הקרקע מגזים ומזיהומים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לפי המידע שנמסר למשרד להגנת הסביבה ממשרד הביטחון ומתע"ש האמונים על הנושא הבטיחותי, לא היו אמורים להיות חומרי נפץ בכל המתחם של תע"ש נוף ים, כולל הבונקרים, שכן טופלו בעבר על-ידי משרד הביטחון ותע"ש. לאור האירוע החמור, המשרד להגנת הסביבה ידרוש ממשרד הביטחון ומתע"ש לתחקר מחדש את השטח כולו וכל שטח חשוד אחר, לבחון את הנושא הבטיחותי שבאחריותם, ולסלק את כל חומרי הנפץ, על מנת שניתן יהיה להתחיל לשקם את הקרקע בבטחה." הוסיפו.

מעיריית הרצליה נמסר: "אנו קוראים למדינה להתעורר! מדובר בפצצה מתקתקת שעלולה להביא לאסון גדול. פנינו עשרות פעמים לכל הגורמים הרלוונטיים במדינה שיטפלו בנושא, ולא קיבלנו תשובות. לפני כשנתיים בית המשפט קיבל את העתירה שהגשנו לפיה יש לאסור בנייה באזור. היום אנחנו יכולים לומר בוודאות שבזכות המאבק שלנו ובזכות החלטת בית המשפט, מנענו אסון גדול."

העירייה מבקשת מהציבור להימנע מלהגיע לאזור אפולוניה ולשטח חוף הים שבאיזור מצוק סידני עלי. באתר פעל מפעל תע"ש נוף-ים בין השנים 1950-1995, ויוצרו בו חומרי נפץ, תחמושת ואבק שריפה. המתחם כלל מתקני ייצור ואחסון, בתי זיקוק, מטווח, בריכות תשטיפי שפכים ופסולת ועוד.

מכתש לאחר פיצוץ
שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button