חדשות הארץמבזקים

המועצה דורשת מהעירייה: הפסיקו מיד את העבודות הלא חוקיות בחאן ההיסטורי

המועצה לשימור אתרים פנתה אתמול (חמישי) בדחיפות לעיריית אשקלון, בדרישה שתפעל לאלתר להפסקת עבודות שבוצעו ללא היתר בחאן בשכונת מגדל (מג'דל ההיסטורית). במסגרת עבודות אלו, נגרם נזק לחלק מהקשתות המפורסמות ולכמה מהקירות והחללים במקום.

צילום: המועצה לשימור אתרים

מריה מצרפי, מנהלת מחוז דרום במועצה לשימור אתרים: "בשעות הצהרים עודכנו לגבי העבודות שמבוצעות בחאן ההיסטורי ללא היתר וללא תיאום או ליווי של יועץ שימור. מיד עם קבלת הידיעה פניתי לעירייה, הגשתי תלונה למחלקת הפיקוח על הבנייה וביקשתי מהגורמים האחראים על תחום השימור בעירייה לשלוח בדחיפות פקחים לשטח כדי לעצור את המשך העבודות."

צילום: המועצה לשימור אתרים
צילום: המועצה לשימור אתרים

"במקביל, מאחר שהחאן הוא אתר עתיקות מוכרז, המוגן על ידי חוק העתיקות, פניתי לרשות העתיקות וביקשתי שישלחו פקחים מטעמם למקום. לצערנו, זו לא פעם ראשונה שעבודות כאלו, המחייבות היתר מיוחד, מתבצעות במבנים לשימור בשכונת מגדל ללא רשות, ללא אכיפה ופיקוח של העירייה וכמובן ללא תיאום איתנו ועם רשות העתיקות. רק לפני חודש נהרסה כיכר העצמאות ההיסטורית, שהיתה אחד מסמליה של העיר." הוסיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמרה מצרפי: "המועצה לשימור אתרים תמשיך לעשות כל שביכולתה למנוע פגיעה באתרי מורשת באשקלון ותמשיך לפעול למען שימורם".

צילום: המועצה לשימור אתרים
צילום: המועצה לשימור אתרים
צילום: המועצה לשימור אתרים

Back to top button