מבזקיםמשפטי/פלילי

הפיגוע בעלי: השב"כ מאריך את הצו החריג כנגד ארבעת חברי הנרצחים

שרות הביטחון הכללי הודיע כי הוא מאריך את הצו החריג המונע פגישה עם עו"ד לחברי הנרצחים בפיגוע בעלי אשר עצורים בשב"כ. מצבם של העצורים טרם ידוע. עורכי דינם מחוננו "השב"כ ממשיך בהפרת זכויות העצורים - ומגונן על אלימות הערבים"

דקות לפני כניסת השבת, הודיע שרות הביטחון הכללי כי הוא מאריך את הצו החריג המונע פגישה עם עו"ד לארבעת חברי הנרצחים אשר נחקרים בשב"כ. את ההודעה קיבלו עורכי דינם של העצורים עו"ד עדי קידר ועו"ד נתי רום מארגון חוננו. הארכת צו המניעה מגיעה לאחר שמיד עם מעצר הארבעה נאסר עליהם לפגוש בעו"ד. עד כה לא ידוע מצבם.

נזכיר כי שלושה מחברי הנרצחים נעצרו אמש (חמישי) בשעות הערב. בית משפט השלום בירושלים דחה מוקדם יותר את בקשת הימ"ר והשב"כ להאריך את מעצרם ב-10 ימים והאריך את מעצרם עד יום שני בלבד והעצורים ישהו בשבת במעצר.

היום בשעות הצהרים קטפו כוחות ימ"ר ושב"כ מתיישב נוסף, חברו הטוב של הנרצח, מתוך טרמפ בו נסע באזור היישוב פדואל. העצור כבן 19, חברו הטוב של נחמן מורדוף הי"ד אשר נרצח בפיגוע הקשה בעלי, השניים תכננו להתגייס יחד לצה"ל. לאחר מעצרו סיפר אביו "מאז הרצח הבן שלי לא מפסיק לבכות, הוא שבור לגמרי מרצח חברו". מיד עם מעצרו נלקח העצור לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו עד יום ראשון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד עדי קידר מסר עדי קידר "אנו מצרים על המשך הפרת זכויות החשודים תוך נטילת עמדה מגוננת על הפלסטינים מקום בו לא נעשה שום מעצר או חקירה באשר לאלימות מהצד הערבי של המתרס. לאחר הדיון הוברר כי בפועל אין ראיות קבילות כנגד החשודים ולכן אנו נערער על ההחלטה ונדרוש את שחרורם".

עו"ד רום הוסיף "ירי לעבר שוטרים בצפון, סלעים על משפחה נוסעת, זיקוקים על שוטרים, אחזקת אמל"ח וירי מרכבים בדרום כל אלו לא מצדיקים מסתבר חקירות שב"כ ומניעת מפגש, ולפעמים זה יוביל להסכם הודנא ופגישה עם רוה"מ. אבל אם אתה יהודי וחבר קרוב של הנרצחים וחשוד בנזק לרכוש, יפעילו כנגדך את כל האמצעים הדרקונים שבעולם", דברי רום.

לה"ב 433 - חקירה - כתב אישום - הצהרת תובע
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button