מבזקיםצבא וביטחון

ראשי מערכת הביטחון במסר נוקב: "תקיפות נגד חפים מפשע נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי גינו הערב (מוצ"ש) את הטרור היהודי בשטחי יהודה ושומרון כנגד חפים מפשע.

הם מסרו: "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן. כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי. אלימות זו מגבירה טרור פלסטיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלסטיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלסטיני".

הם הוסיפו: "צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון. צה"ל יסיט ויתגבר כוחות למניעת אירועים מסוג זה ביהודה ושומרון, וכן שב"כ ירחיב את המעצרים, כולל מעצרים מינהליים כנגד הפורעים אשר פועלים באופן אלים וקיצוני בתוך הכפרים הפלסטינים. אנו קוראים גם למנהיגים בישובים, מחנכים ומובילי ציבור, להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו, ולהירתם למאבק בהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הפשעים שמבצע קומץ של קיצוניים ביהודה ושומרון, שאינו מייצג את רוב ההתיישבות, הם פגיעה בביטחון המדינה והם מנוגדים לחוק וגם למוסר היהודי. ביהודה ושומרון מתפתחת אנרכיה בחסות לגיטימציה של חלק משרי הממשלה למהלכים לא חוקיים. ‏לצד המלחמה בטרור, נתניהו וממשלתו נדרשים לאמירות ברורות ולטיפול נחוש ומשולב של השב"כ, משטרת ישראל וצה"ל. ‏ממשלה שמעבירה הנחיות בלתי חוקיות לצה"ל בנושא ההתיישבות, ממשלה ששרים בכירים בה קורצים לפורעים ונותנים רוח גבית להפרת חוק – לא רוצה לטפל בבעיה, וספק אם מסוגלת לעשות זאת".

שר הביטחון יואב גלנט גם הוא גינה את האלימות נגד חפים מפשע: "מגנה בתוקף את האלימות שהביאה לשריפת בתים ורכבים בכפר אום צפא, לא זו דרכנו. ‏מחזק את חיילי צה"ל הפועלים בנחישות ובהתמדה לסיכול הטרור ולהגנת התושבים ביהודה ובשומרון. ‏מגבה ומנחה את כלל כוחות הביטחון לפעול לשמירת הסדר ולמניעת אירועי אלימות בלתי מבוקרת של אזרחים באזור".

מנכ"ל ארגון הימין "חוננו", שמואל (זנגי) מידד, הגיב בתקיפות נגד הצהרת הרמטכ"ל ומפכ"ל המשטרה. מידד טען כי אלו "הופכים את הקורבנות לתוקפים" והוסיף כי "צה"ל והמשטרה כשלו בלחימה בטרור הערבי" והוא קרא לחבריו בהנהגת ההתיישבות ובממשלה "שלא לשתוק לעוול הזה".

הוא מסר: "לצערי במקום להילחם בטרור, המשטרה וצה"ל מוציאים התסכול על יהודים שלא יכולים להירצח יותר בשקט ומוחים כנגד כך. אני קורא לחברי בהתיישבות ובממשלה, אל תשתקו לעוול הזה, העוול הזה עולה לנו בדמים – המערכת חייבת לתת לחיילים ולמתיישבים ביטחון ולא ההפך. פעלו בכל כוחם למען כך".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד לעומת זאת בירך על גינוי האלימות: "מברך את ראשי מערכת הבטחון, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר והמפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי על הודעתם החד משמעית והגדרת אלימות המתנחלים הקיצונים כטרור לכל דבר. מערכת הבטחון צריכה לנהוג ביד קשה מול הטרוריסטים היהודים המתפרעים ביהודה ושומרון, מסכנים את בטחון חיילינו, פועלים בניגוד למוסר היהודי, וגורמים נזק גם להתיישבות שרובה המכריע שומרת חוק. במדינת ישראל לא יהיו מליציות לאומניות ולא נקבל פוגרומים המבוצעים יהודים".

הרמטכ"ל הרצי הלוי - המפכ"ל יעקב שבתאי
ארכיון. צילום: דובר צה"ל
מנכ"ל ארגון חוננו - שמואל מידד
צילום: ארגון חוננו

Back to top button