סרטונים

ראש הממשלה נתניהו כינס את וועדת השרים לענייני הסדרת התיישבות ופיתוח כלכלי של החברה הבדואית בנגב

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול את ועדת השרים לענייני הסדרת התיישבות ופיתוח כלכלי של החברה הבדואית בנגב, במשרד רה"מ בירושלים. בדיון הציג השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי סקירה על מצב האוכלוסייה הבדואית בנגב. כמו כן, פירט השר יחד עם גורמי המקצוע את התכנית לקידום הסדרת ההתיישבות בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב לשנים 2023-2025.

במסגרת הדיון ביקש רה"מ נתניהו מהשר לביטחון לאומי בן גביר להכין תכנית למלחמה בארגוני הפשע הפוגעים בכלל האוכלוסייה. בנוסף, ציין שר החינוך קיש את פערי השפה המשפיעים על ההשתלבות החברתית. בהקשר זה ביקש רה"מ להכין תכנית להגברת פעילות הטמעת השפה העברית, ככלי לפיתוח והשתלבות באקדמיה ובעבודה.

בנוגע לסוגיית הפוליגמיה, הציגו גורמי משרד המשפטים את ההתמודדות עם התופעה ואת השלכותיה השליליות. במסגרת הדיון ציינו כי כיום, על פי דו"ח אלמוג, מתקבל דיווח ברשויות רק מהאישה השלישית ומעלה – ראש הממשלה ביטל הנחייה זו, וכעת ידווח החל מהאישה השנייה. כמו כן, ביקש רה"מ ממשרד המשפטים להגיש הצעה תוך שבועיים לטיפול במגפת הפוליגמיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הוועדה:
"אנחנו מכנסים היום את הישיבה הראשונה של ועדת השרים לענייני החברה הבדואית. נעסוק גם בהסדרת ההתיישבות, גם בשילוב החברה הבדואית בכלכלה ובכל שאר תחומי החיים במדינת ישראל וגם בנושאי משילות – אם כי שאלת האכיפה של חוק וסדר כמובן נמצאת בידי המשרד לביטחון לאומי ומשרד המשפטים. אנחנו נעסוק בכל הדברים האלה, הכוונה שלנו היא לשנות את המציאות. כתוב כאן "בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו" – אם בזה הוא נבחן, אז בן גוריון לא הצליח לייצר את השינוי שנדרש.

אנחנו שינינו דברים רבים בנגב: בעיקר על ידי הבאת תשתיות לאומיות – שמשרתות את כל תושבי הנגב; וגם על ידי העברת מפעלים וסקטור פרטי לנגב – יש פריחה גדולה בנגב. אבל יש בעיה גדולה בנגב, אנחנו צריכים שהבדואים יהיו חלק מסיפור ההצלחה הגדול הזה, בכל המובנים. זאת מטרת הישיבה הזאת והישיבות האחרות שנקיים. אני מודה לך השר שיקלי ולצוותך ולשאר השרים שמשתפים פעולה במאמץ הזה".

השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי:
"אחרי עבודה מאומצת, בשיתוף פעולה עם כלל המשרדים, הרשות להסדרה והרשות הבדואית בנגב, אנחנו מביאים לשולחן הממשלה תכנית חומש לאומית, 'תכנית המיקודים', שתכליתה להביא להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב. מאמצי ההסדרה יתמקדו באזורים הבאים: רהט שצריכה לעבור למסלול התפתחות עצמאי; חורה, המהווה מוקד אורבני חשוב במוקד האוכלוסייה הבדואית המקרין על המרחב כולו; צפון ערד, מרחבי טבע ונוף שצריכים להתפנות ממקבצי בנייה בלתי חוקיים; וביר האדג' שלכתחילה נבנתה טלאי על טלאי, נעשתה למוקד פשיעה וחייבת לשנות מגמה.

החלטה נוספת שתובא לאישור עוסקת במאבק בתופעת הפוליגמיה שמנוגדת לחוק בישראל, והובלה בידי משרד המשפטים בראשות השר לוין והמנכ"ל דוננפלד. ההחלטה מקימה צוות מקצועי לטיפול בתמריצים המעודדים את התופעה, בראש ובראשונה בהיבטי קצבאות וביטוח לאומי. כמו כן, ההחלטה תוסיף 14 תקנים ייעודיים למערכת אכיפת החוק למאבק הממשלתי בפוליגמיה.

התכנית המובאת כאן לפניכם היום היא איננה תכנית גרנדיוזית, אלא ברת-השגה, עם יעדים מדודים. אני מאמין שבצורה הזאת נוכל להביא הישגים, בעזרת ה'".

וידאו: עומר מירון /לע"מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

42 תגובות

  1. מדינת ישראל חייבת בראש ובראשונה לדאוג על יהודים. נגב ליהודים.

    חץ אחד בלבד

    אומן אחד לימד את תלמידו לירות בחץ וקשת. התלמיד הכין קשת, שני חיצים והתכוון לירות למטרה. פתאום לקח ממנו האומן את החץ השני והשליך אותו הצידה. "למה לקחת ממני את החץ השני?", שאל התלמיד. "לא לקחתי ממך את החץ השני אלא את החץ הראשון, כיוון שהחץ הראשון בכל מקרה היה מחטיא את המטרה". "אבל למה?", שאל התלמיד המופתע. "כי בזמן שתירה תדע שיש לך הזדמנות נוספת בכליך", השיב האומן.

    טוב לדעת שיש לך ניסיון אחד, הזדמנות אחת ודי. אלו החיים שלך, זה מה שיש ואין יותר. בדרך כלל אנחנו חיים מתוך מחשבה שיש גם מחר, ואם לא מחר אז מחרתיים. זאת מחשבה שעוזרת לנו להצדיק דחייה.

    אבל הרגע הנוכחי הוא שחשוב, הוא החץ היחיד שלי, מקום הבחירה. והדרך להצליח להישאר ברגע הזה כאן ועכשיו, היא לשכנע את עצמי שכאשר אני חושב טוב על העולם אני משפר אותו, מביא אותו למצב טוב יותר, ושזו המחויבות שלי כלפיו.

    מאיפה הגיעה לכאן דאגה לשלום העולם, ומה היא קשורה לרגע הזה, לחץ הראשון? בשביל זה נולד האדם. כדי לחשוב על כך שהוא יכול לשפר את העולם, לבקש בליבו שישתנה, לחפש בתוכו רצון להיטיב לו. לא נדרש יותר מאדם. רק רצון ומחשבה. זה נקרא לחיות עם חץ יחיד, לחיות את החיים באמת. בנקודה הנוכחית, ברגע הזה, נמצא האני של האדם, אם הוא דואג לעולם. מעבר לזה הוא לא קיים.

    אנשים מנסים לשהות כמה שיותר זמן מתחת למים, או בתוך מערה סגורה. כמה זמן אפשר להשתהות עם המחשבה שהרגע הנוכחי בלבד הוא ההזדמנות שלי לחיות את החיים למען העולם? אני חושב שזה אפשרי לאורך זמן רב, רק צריך לספר על כך ולהסביר את זה לאנשים, שיעשו תרגילים ויצליחו להישאר בייחולים מתמשכים לשלום העולם, להטבת היחסים בין בני אדם.

  2. פרדיגמה של השמאל, תן להם כסף תן להם תשתיות והם יהיו חברים שלך,
    לא למדנו דבר וחצי דבר מאוסלו ולא מ75 שנות המדינה.
    הם לא צריכים לקבל יד מושטת לשלום הם צריכים לקבל יד מושטת לאגרוף
    ואז מתוך פחד הם יבקשו שלום.
    אז עכשיו אתם נותנים בונוסים נוספים לטרור, שאפו שאפו ימין ימין מלא מלא.
    אם כסף היה פרמטר עזה היום הייתה סן פרנסיסקו.

  3. אתם לא עושים כלום חוץ מהודיע על פתיחת ועדות שלא נושאות פרי. מה זה הפופוליזם הזה? מה השתנה נניח מהפעם האחרונה שכינסתם ועדה להורדה ליוקר המחיה. קדימה, תימנו את השינויים שיזמתם.

  4. בטח שמגיע להם פרס על האונס הגנבות שוד גבית פרוטקשנים שוד קרקעות פוליגמיה רציחות וכל שאר הפשיעה של הבדווים בנגב ובגליל- רק בישראל!!!

  5. אחרי רצח ארבעה יהודים…
    לזה ורק לזה דאגתך לבדואים… ?!
    כבוד ראש הממשלה…?!
    בדואים "חיילים" במדי צה"ל צבא הגנה לישראל…
    ששמחו והתמוגגו ברצח
    היהודים ביהודה ושומרון..?!

  6. אתמול חיילים בדואים הסבירו לנו איך הם אוהבים מדינת ישראל. שופטים נתנו להם פראס

  7. לא תתכן הסכמה כי:
    גוש רל"ב=חרם (בגלל נתניהו),
    (1)  בגלל ש לא תהייה הסכמה מציע:
    להגדיר גבולות החקיקה:
    למנוע פגיעה ב:    
    1: זכויות פרט    
    2: איכות השופטים
    לוין טעה כשאמר שבחירת שופטים ע"י הקואליציה תפגע בדמוקרטיה כי:
    לשופטים: יש יותר עצמאות מכולם, כלומר:
    שופט-מחוייב-לממנה-אותו
    = שופט מושחת
    ולכן לא ייבחר: (כי תהליך הבחירה כולל בדיקת אופי…)
    (2)  הערה: היחיד בכנסת, שמתאים להיות ראש-ממשלה, הוא "נתניהו" (כי "בנט" פרש). יחיד, כי: לשאר יכולת חשיבה מועטה מידי.
    (2.1) הנ"ל מנעו מ "גנץ" להיות רוה"מ, כי נוכחו:  שחסר במוחו "חומר-אפור" … 
    (2.2)  נסיקה ב"סקרים" בגלל "אי-חשיבה" (לכן יש רק מעט "חושבים" בכנסת) ולכן נתניהו יחיד ב"כנסת-הנוכחית" שמתאים (להיות רוה"מ)
    (3)  הסבר: "לפיד" ואולי אפילו "גנץ" יכולים (להיות רוה"מ) במדינה לא מאויימת, כי: בהן אפשר להסתפק בבינוניות של הפקידים…
    (4)  לא להתראיין: כי המראיינים מפריעים. אם לא מתאפקים אזי לכתוב…
    (5)  (להודות לנשיא על המאמץ) :
    החקיקה ממילא מבוצעת בכנסת.
    החקיקה תמיד: היא "לא-בבת-אחת" אלא: "סעיף-ועוד-סעיף" כי בדמוקרטיה מבוצע "בדיון-ועוד-דיון" ו"לא-בהכתבה-בבת-אחת".
    אסור סתם הפסקות, כי: נבחרים כדי לעבוד.

  8. נתניהו תמיד המרתי אתה ראש הממשלה הכי טוב בעולם בישראל אני מאוד מכבד תודה רבה על כל מה שאתה עושה למדינת ישראל 🫶🫶👍👍❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

  9. המצב עם הבדואים נהייה בלתי נסבל. כמות הפשע והטרור והדמי חסות. צריך להפגין ביד קשה ונוקשה נגד הפשע שלהם!!!

  10. Shalom ❤ God protact Israel and all defenders , you great leaders and nation, from enemies Amen 🙏 we praying for peace of Jerusalem ! Isreal, Jerusalem for ever belongs to ISRAEL and JEWISH Amen ❤✡️❤️🇮🇱✌️🤲

  11. אני רואה את עמיחי שיקלי. אני מזועזעת. באמת הוא הצגה הכי גרועה בעיר. נתניהו לא בחרת את השרים והשרות שלך בצורה נכונה. יואב קיש שר החינוך חחחחח לא מתאים בכלל. החזיר 12 בחינות בגרות. כשבכול העולם מבטלים בחינות בגרות. תלמידים סיימו בלי ציונים בלי בחינות. בלי מסיבות סיום. נתניהו תתערב.

  12. זקן חלש זקן חלש זקן חלש זקן חלש זקן חלש זקן חלש עושה פיפי כל פעם שלוין ממצמץ. ומשקר משקר משקר משקר משקר זקן חלש זקן חלש זקן חלש

  13. מתי לשלוף את החרב?

    משל יפני מספר על סמוראי שבא לחכם ושאל אותו, "האם יש גן עדן וגיהינום?". "מי אתה?", שאל החכם. "סמוראי", השיב הלוחם. "אתה משקר", אמר החכם, "פניך הם פני קבצן". הסמוראי שלף את חרבו והחכם אמר "כך נפתחות הדלתות לגיהינום". הסמוראי הבין, הרכין את ראשו והחזיר את החרב למקומה. "וכך נפתחות הדלתות לגן העדן", אמר החכם.

    האם אדם יכול להימנע משליפת חרב על כל עלבון כדי לא לעבור דרך הגיהינום בדרכו לגן עדן? קשה מאוד. אני חושב שתכל'ס זה בלתי אפשרי.

    דרכנו לגן עדן עוברת דרך הגיהינום, מפני שכאלו אנחנו, כזה הוא האגו שלנו – לא סולחים, חייבים להגיב מיד על כל פגיעה בכבודנו. המחשבה הראשונה שעוברת בראשנו היא "שלוף את החרב!".

    אדם לא יכול לברוח מטבעו, לא יכול בשום דרך להפוך את עורו ולהנהיג הכול בטוב, כי כפי שכתוב שאמר הבורא: "בראתי יצר הרע". אומנם אחר כך מוסיף הבורא, "ובראתי לו תורה תבלין" לתיקונו. אבל תחילה, ישנו הרע.

    והרע נוצר מלכתחילה כדי שאדם יוכל להכיר את טבעו מקצה אל קצה, מהרע אל הטוב. שידע אותו בשלמות, עם שתי התופעות שלו, שתי ההתוויות שבו, ואז ייטה אל הטוב. כך תהיה לאדם הנהגה אמיתית של הטוב על פני הרע.

    אדם חכם רואה את הנולד, יכול מראש לזהות את הגיהינום על כל צעד ושעל, ומסוגל מראש לנהוג אחרת. אבל זה מגיע על ידי התנסויות גדולות מאוד. כלומר הניסיון בנפילות לגיהינום הוא שמַחְכים את האדם, כמו אותו חכם יפני, שחכמתו היא פרי ניסיון עצמי.

    גן העדן מושג בעיקרון על ידי הכנעת האגו, הרכנת הראש בפני החכמה העליונה שיש ביחס הטוב לזולת. כלומר צריך להרגיש את האגו בכל ההתהוויות האפשריות שלו, וכנגדן להתאמן בהנהגה עצמית אחרת. אבל אני חושב שהתרגול הזה נשאר בגדר פילוסופיה סתמית אם הוא לא נעשה בחברה מתאימה.

    חברה מתאימה היא כזו שכולם רוצים לקיים בה את אותו מהפך בהנהגה מרע לטוב, מְתַרגלים אותו זה בפני זה, רואים ביחד שהם לא מסוגלים – מה שנקרא בחכמת הקבלה "הכרת הרע" – ואז רק בעזרה הדדית זה לזה, הם יוצאים יחד מבור הגיהינום.

    יחד הם נותנים דוגמה זה לזה להחלטתם הנחושה לצאת מהאגו, יחד הם מבקשים, מתחננים לכוח העליון שיוציא אותם מעצמם כי רק הוא שתכונתו הופכית יכול. הבקשה המשותפת נענית, והם יוצאים. אנשים כאלו שהתרוממו מעצמם, מעלים איתם יחד את כל העולם.

  14. הסדרת ההתיישבות ופיתוח כלכלי של הפולשים העבריינים והמשתלטים האלו על חבלי ארץ ישראל- בירדן ובסעודיה. לא כאן!! מתי תפנימו??

  15. נתניהו לא אסטרטג…אין לו שום קו…לא יודע..כלום..רק שדעת הקהל מכריחה אותו אז משחרר הצהרות לתקשורת…המזל שלו שאלה ממולו סמאלנים….ואין לנו ברירה אלא החדל אישים הזה…בינתיים איבדנו את הנגב את הגליל את הצבא ..את שטחי סי…את ההרתעה…"אין על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים"…תתעורר ..תפילין וצניעות..תצילו את משפחותיכם!

  16. God bless Israel and god bless you all and the great PM Benjamin nataniyaho god bless you and protect you sir and long long long long long long life Israel shalom
    💙 💙 💙 💙 💙 💙

  17. מה כלכלה לא בסדר? הפריחה בבניה? בלוגיסטיקה? תחבורה? הטויוטות? המאזדות? ה8 שעות עבודה? המחירים של המזון? ההסעות? הכוח עבודה? מה לא בסדר? הטריילרים? הפול טריילרים? האוטובוסים? הבניה? הברזלים? החיים דבש. הכל טוב… :-))) , למעשה יותר מידי טוב… :-)))

  18. מר ראש הממשלה תיקח את הא_נשים שהיו לצידך וידעו שתצנח הקנאים לא מבינים מזה גאונות היה לך יועץ ג א ו ן לא סתם בדוק שגאון אדם שזכה ב3 מדליות ואדם שעזר לך מהתחלה למה מתערבים לך ביעוץ אתה יודע על הנער הגאון הזה

  19. הסכסוך הפנימי בעם, מתדלק את האלימות כלפי ישראל.
    מי שעוקב אחר הדיווחים בתקשורת לא יכול שלא לזוז בחוסר נוחות עקב העלייה החדה בתוקפנות החברה הערבית כלפי היהודים. דרישה לתשלום פרוטקשן, כבר לא רק בצפון ודרום הארץ, אלא גם בתל אביב, פתח תקווה וערים נוספות. בשבועות האחרונים הגיעו אלפי פעילים פרו-פלסטינים לשטח קיבוץ מגידו בדרישה שהקיבוץ ישיב להם את אדמותיו שלטענתם נגנבו מהם ב-1948. הם משמידים את שדות הקיבוץ, מבצעים ונדליזם ומאיימים באלימות על תושביו.
    מבחינת הערבים דרישתם לקרקעות היא לגיטימית, מאחר שבעבר היו מאוכלסים בהן ערבים. ומצידנו ברור שאם נתחיל בהחזרת שטחים, מהר מאד נשאר ללא מדינה. סביר להניח שמשנה לשנה המצב בינינו לבינם רק יוסיף ויחמיר, ואילו יריעת התמיכה והלגיטימציה הבינלאומית לטענותיהם רק תלך ותתרחב על חשבוננו.
    מה עלינו לעשות? שינוי פנימי ביחסים בינינו בתוך עם ישראל. כשאנחנו שואפים להגברת הקרבה, האמפתיה והערבות ההדדית בינינו, אנחנו מנצחים את כל הפורעים הקמים עלינו לכלותינו. למה? משום שאנחנו פועלים לפי חוקי הטבע העליון, וכתוצאה ישירה מכך כל הטענות והתביעות על הארץ פשוט יעלמו.

  20. Date. 24/06/2023 # tun mahadir Mohammad anak lelaki perumpuan iskandar kuty yahudi choucin Kerala India dah lari dari negara MALAYSIA , DSAI PMX jurucakap DAP boneka Israel , mukin di turkey tun mahadir Mohammad saka tua Maha firaun yahudi choucin Kerala India , 98: Year old ago , PARTI GTA, pejuwang petai PBBM PN PAS pembangkang parlimen MALAYSIA , jahat saka tua Maha firaun tun mahadir Mohammad yahudi choucin Kerala India Islam kedekut taik masin , Portuguese yahudi ortodok Russia di MALAYSIA baik , yahudi Islam diMALAYSIA , BARISAN NASIONAL , bangsa yahudi

Back to top button