בריאותמבזקים

ניתוח נדיר ומשולב להסרת גידול סרטן מורכב בוצע בבית החולים כרמל

גבי בן ה 35 תושב חיפה לא הבין מאיפה נפלה עליו הצרה הכפולה. הרופאים גילו אצלו גידול סרטני מסובך שהתחיל כגידול בריאה וחדר לתוך עמוד השדרה וסיכן את חייו. בהתייעצות עם מומחי בי"ח אחר המליצו לו הרופאים על ביצוע 2 ניתוחים נפרדים אחד במחלקה ניתוחי חזה להוצאת הגידול מבית החזה שלו , וניתוח שני כעבוד מספר שבועות אצל מומחי עמ"ש להוצאת הגידול מעמוד השדרה. מדובר בסבל גדול מאוד לחולה, בהרדמות כפולות, בחתכים כפולים ובזמן החלמה ארוך וקשה.

כאן נכנס לתמונה ד"ר ארסן שפיגלמן מנהל היחידה לעמ"ש בכרמל שיחד עם ד"ר רונן גלילי מנהל היחידה לניתוחי חזה החליטו לקחת את הסיכון המקצועי ולבצע את הניתוח אצל גבי בפעם אחת, כששני הצוותים נמצאים יחד בחדר הניתוח ומטפלים בגידול אחד אחרי השני. בניתוח ארוך ומורכב בכרמל שערך כ 7 שעות במקצועיות ובדיוק רב, הוציאו הצוותים המשותפים את הגידולים מגופו של גבי בהצלחה, כיום לאחר הניתוח מצבו משתפר מאוד הוא מחלים יפה ונמצא במעקב הדוק על ידי הצוותים המטפלים של כרמל.

את הניתוח הובילה יחידת עמוד השדרה של ביה"ח כרמל מקבוצת כללית, בניהולו המוצלח של ד"ר ארסן שפיגלמן המהווה מרכז מצוינות ונדבך מרכזי במחלקה האורתופדית בכרמל. היחידה כוללת 3 מנתחי עמ"ש בכירים ומוכרים החברים באיגוד הישראלי ניתוחי עמוד שידרה, בהם ד"ר שפיגלמן ד"ר עלי סולימאן וד"ר ויטלי אלכסנדרובסקי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בשנים האחרונות הגדלנו מהותית את העזרה הניתוחית למטופלים", מעדכן ד"ר שפיגלמן. " היחידה בכרמל הכפילה את כמות הניתוחים שלה וכיום אנחנו מנתחים כ 300 ניתוחי עמ"ש בשנה עם אחוזי הצלחה מצוינים ומאות מטופלים מרוצים".

צילום: אלי דדון וירון חזן

לקראת השינוי בהסדרי הבחירה למטופלים, ממצביע ד"ר בני ברנפלד מנהל המחלקה האורתופדית על אחד היתרונות המשמעותיים בבחירת כרמל כביה"ח המועדף ע"י הציבור החיפאי והצפוני.

"רק אצלנו אותו רופא הרואה ובודק את המטופל בקהילה הוא גם הרופא שינתח את החולה בביה"ח החולים, החוזקה בקשר בין הכללית במחוז חיפה לביה"ח כרמל מאפשרת למטופלים שלנו רצף טיפולי ייחודי ומעקב ע"י אותו רופא בקהילה ובביה"ח תוך ידיעה שהם תמיד בידיים טובות". מסביר ד"ר ברנפלד.

צוות יחידת העמ"ש של כרמל פרוס חזק גם בקהילה ורופאי המחלקה רואים ומטפלים באלפי חולים ומטופלים במרכזים הרפואיים המובילים של כללית בצפוןב לין וזבולון ובעוד מרפאות רבות של כללית ברחבי חיפה ובצפון.

יחידת העמ"ש של כרמל הרחיבה את מגוון שירותיה תוך שת"פ רוחבי עם כל המחלקות ביה"ח. היחידה מבצעת ניתוחים משולבים עם היחידה לניתוחי חזה ופועלת בשת"פ הדוק עם המכון ההמטולוגי בניהולו של ד"ר מאיר פרייס. במכון ההמטולוגי מעניקה יחידת העמ"ש מענה מקצועי למטופלים הסובלים ממחלות דם עם פיזור המחלה בחוליות עמוד השדרה הגורמת לקריסת החוליות.

היחידה מבצעת קיבועים כריתות חוליה והשתלת חוליה כדי לתת למטופל מענה לאפשר לו ניידות ככל האפשר ודואגת להורדת הכאב עד לחזרה ליכולת תפקודית מלאה. עד היום מעדכן ד"ר שפיגלמן נערכו כ 10 ניתוחים כאלו עם הצלחות טובות כשהמטופלים חוזרו לתפקד תוך המשך מעקב וטיפול של המחלקה ההמטולוגית.

כדי לעמוד בחזית החדשנות והטכנולוגיה יחידת העמ"ש בכרמל מתחדשת בימים אלו במיקרוסקופ דיגיטלי חדיש מהטובים מסוגו בעולם המאפשר דיוק מקסימלי תוך זהירות ובטיחות בביצוע ניתוחים זעיר פולשניים. כמו כן היחידה מצטיידת השנה גם במכשיר שיקוף המתקדם ביותר בעולם המאפשר קבלת תמונות תלת מימד ותמונות סיטי במהלך ניתוחי העמ"ש. על מכשיר השיקוף מתלבשת מערכת ניווט חדשנית ומתקדמת מה שיאפשר דיוק מרבי תוצאות טובות יותר וביצוע ניתוחים מורכבים יותר במסגרת היחידה

היחידה משתתפת אקטיבית גם במחקרים בפרסום מאמרים רפואיים בעיתונות המקצועית המובילה בעולם. רק בשנה שעברה פורסמו 4 מאמרים שהבולט בניהם הוא מחקר משולב ליחידת הכאב והרדמה של בית החולים. המחקר בדק שימוש של מכשיר ייחודי לבדיקת רמות כאב במהלך ניתוח בחולה רדום בניתוחי עמ"ש. המחקר הוצג בכנס עמ"ש ארצי וזכה להערכה והצלחה רבה

מנהל היחידה ד"ר ארסן שפיגלמן הגיע לכרמל לפני כשנתיים וחצי ומאז חולל מהפיכה בשירות באיכות וברמת המקצועיות של היחידה . "אני מאמין בצוות המצוין של היחידה ובעבודת צוות, כי ההישגים משמעותיים הם רק בעבודת צוות ", אומר ד"ר שפיגלמן, " ובנוסף אנו פועלים להרחבת ומתן שירות ליותר מטופלים במחוז של הכללית. אני מאמין בחינוך וגידול דור העתיד עם מתמחים חדשים הרוצים וחושקים בתחום עמוד השדרה. יש לנו צוות, יחידה, ומחלקה מצוינים ויש לנו במה להתגאות ".

צילום: אלי דדון וירון חזן

Back to top button