סרטונים

ראש הממשלה נתניהו בכיתת תכנית "גשרים" של 8200 באגף המודיעין וחיל החינוך

אש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב קיש ביקרו הבוקר בכיתת תכנית "גשרים" של 8200 באגף המודיעין וחיל החינוך של אגף כח האדם, בחטיבת הביניים "אורט תעופה וחלל" במעלה אדומים.

רה"מ נתניהו ושר החינוך קיש קיבלו סקירה מעמיקה של תכנית "גשרים" ממפקדת מערך מגן בחיל החינוך אלוף משנה עינת אלבלק וממפקד התכנית סא"ל אלון חכימה, שהסבירו כי מטרת התכנית היא לחשוף את התלמידים לעולם המחשבים והסייבר – עולם העתיד, תוך שמקנים להם תחושת מסוגלות וכלים חיוניים לעתידם – להשתלבות בתעשייה, לשירות הצבאי או בכל אשר יבחרו. מפקד התכנית הדגיש כי מדובר בתכנית הפתוחה לכלל הילדים, ללא מיונים וללא תנאי סף.

כמו כן, שמעו השניים ממנהל בית הספר על השינוי שהתחולל בתלמידים שהשתתפו בתכנית. רה"מ נתניהו ציין שיש צורך להפוך את התכנית ללאומית על מנת שתגיע לכלל ילדי ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן נפגשו רה"מ נתניהו ושר החינוך קיש עם תלמידי התכנית שהציגו את פרויקטי הגמר שלהם, וכן עם מש"קיות "גשרים", אשר מעבירות את תכני הלימוד בבית הספר.

ראש הממשלה נתניהו לתלמידים:
"אתם עושים את זה נהדר. נכנסתם לעולם המחר – היום, ופרצתם את הגבול הזה. זה דבר נהדר. אנחנו רוצים מאוד לברך על כך שמערכת החינוך במעלה אדומים, וגם ביישובים אחרים, מכניסה לתוך שעות הלימודים את החומרים האלה. זה עולם העתיד, והוא כבר כאן, והעובדה שאתם התגברתם על המחסומים, המכשולים והפחדים, צללתם פנימה לבריכה ופתאום אתם מגלים שאתם יכולים לשחות, בדיוק כמו אחרים ואולי אפילו טוב יותר מאחרים – זה בדיוק מה שרצינו שיקרה. אני רוצה להודות גם לכם המדריכות והמנהלים, וליחידה 8200 ואגף החינוך בצה"ל.

אנחנו רוצים שלכל ילדי ישראל תהיה הזדמנות שווה להשתמש בכלים הללו. אנחנו רוצים להעצים את זה בתוכנה בעברית, בערבית וגם 'בחרדית', שתעזור לכל ילד וילדה. אנחנו רוצים שכולם יוכלו לאחוז בעתיד כבר היום – אנחנו נעשה את זה, נקדם ונשקיע בזה. אבל הדבר הכי חשוב הוא שאתם משקיעים בזה, אתם התגברתם על המכשול הכי גדול, צללתם לבריכה ואתם אלופים".

שר החינוך יואב קיש:
"עם כניסתי לתפקיד הצבתי כיעד יצירת שוויון ההזדמנויות מתוך הבנה ברורה כי כל ילדה וילד צריכים לקבל את הכלים הטובים ביותר להצלחה בכל תחום בו יבחרו. כחלק מתהליך זה, פועל משרד החינוך מידי יום על מנת לחזק את לימודי ההייטק בפריפריה וזאת בעזרת תכניות שונות ומגוונות.

אחת מהתכניות הללו, היא תכנית "גשרים", תכנית יחודית המעודדת חינוך טכנולוגי ומתבצעת בשיתוף פעולה עם יחידת 8200. המטרה שלנו ברורה – להכפיל ואף יותר את מספרי התלמידים שיצטרפו לפרויקט בשנה הבאה. לכל ילד וילדה מגיעה הזדמנות שווה!".

בתום הביקור העניק ראש הממשלה תעודות הצטיינות למצטייני התכנית.

בביקור השתתפו גם ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, מפקד תכנית "גשרים" סא"ל אלון חכימה, מנהל בית הספר בני אדרי, ראש אגף חינוך הראל הורביץ, מפקד אקו 8200, סאל במיל א' רמח מגן, אלוף משנה עינת אלבלק, מנכ"ל מרכז החינוך לסייבר שגיא בר, מנכ"לית רשת עמל קארן טל וגורמים נוספים.

וידאו: עומר מירון, לע"מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

Back to top button