מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון: המדינה 'גוררת רגליים' בכל הקשור לגיוס תלמידי הישיבה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) לשר הביטחון יואב גלנט ולממשלת ישראל, והבהירה כי לשיטתה, כל הנחיה והחלטה שתתקבל בממשלה לא יכולה להיות מנוגדת באופן חזיתי לחוק עלי ספר שהכנסת חוקקה – ומכאן שבמידה ויחליטו שלא לגייס את תלמידי הישיבות גם לאחר שההסדר בעניינם יפקע ביום 30.6.2023, הדבר יהיה מנוגד לחוק ובחוסר סמכות.

התנועה מציינת במכתבה כי "לא ניתן להורות על הסדר גיוס לא-שיווני ולא-חוקתי בהחלטת ממשלה – עליהם לחוקק הסדר גיוס כפי שהתחייבו לעשות כן בבג"ץ במשך שש השנים האחרונות. עקב העובדה שהם בחרו שלא לחוקק הסדר גיוס חדש, האחרון יפקע מעצמו ביום 30.6.2023 והאפשרות החוקית והיחידה שעומדת בפניהם נכון לזמן זה, היא לגייס את תלמידי הישיבות כמו כלל אזרחי ישראל."

התנועה ביקשה במכתבה משר הביטחון ומהרמטכ"ל להיות ערוכים לגיוסם של כלל תלמידי הישיבות, בהתאם להוראות הברורות של חוק שירות הביטחון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "אין לנו אלא להצטער על כך שגרירת הרגליים של המדינה בכל הקשור לגיוס תלמידי הישיבה, הביאה אותנו ליום זה בו התברר כי תוקפו של ההסדר שאפשר את דחיית הגיוס בטל מעצמו. צר לנו על כך ששר הביטחון והממשלה מבקשים לקיים החלטה בניגוד חזיתי לחוק שירות הביטחון – כל החלטה על אי-גיוס חרדים תתקבל בחוסר סמכות ותהיה החלטה עבריינית".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ‏״ההחלטה שאישרה הממשלה לפני זמן קצר היא עוד תחנה בדרך לחוק ההשתמטות במקום חוק גיוס לכולם. בלי שוויון מלא בנטל גם בכלכלה וגם בביטחון, לא תהיה לנו מדינה.״

חיילי צה"ל - חרדים (ללא קרדיט) - pxhere.com
אילוסטרציה

Back to top button