מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר: קיצור דרמטי בהרשעת מסיתים לטרור

היום (ראשון) אושרה בוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק של ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), המתקנת את חוק המאבק בטרור, וקובעת שהמפרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למחבלים צפוי לעונש של עד חמש שנות מאסר, ככל שהמחבל ביצע פעולת רצח או ניסיון רצח.

בחוק המאבק בטרור ישנו איסור הזדהות עם מעשה טרור או עם ארגון טרור, אך סעיפי החוק אינם נותנים כלים לרשויות אכיפת החוק כנגד מי שמפרסם דברי שבח ואהדה למחבל שביצע פיגוע. הצעת החוק מבקשת לתקן זאת ולקבוע שגם המזדהה עם מחבל צפוי לעונש מאסר משמעותי של חמש שנים.

בנוסף, הצעת החוק מבטלת את הצורך בהוכחה של השפעת ההסתה בפועל. לפי החוק היום, על מנת להרשיע בסעיף זה יש צורך להוכיח שדברי השבח עלולים לגרום לביצוע פעולות טרור נוספות, והצורך בהוכחות אלו גרמו לסחבת וקשיים בהרשעת מסיתים. בדברי ההסבר לחוק נאמר בהקשר זה כי: "נוכח החומרה היתרה לכשעצמה בביטוי תמיכה או הזדהות עם מעשה טרור או מבצעו, מוצע לבטל את המבחן ההסתברותי הנדרש כיום. תמיכה והזדהות בטרור אינם חוסים תחת חופש הביטוי, והן חמורות לכשעצמן מבלי קשר לתוצאה שעלולה לבוא בעקבותיהן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ צבי סוכות מסר: "בתקופה זו שהטרור מכה בעוצמה, צריך לחזק את היכולת של המערכת המשפטית להילחם בהסתה הפרועה מבלי להיכנס לעולם ההסתברות. שלטי ענק המהללים מחבלים משפיעים על המחבל הבא גם בלי להיכנס לדקויות האם כתוצאה מהשלט הספציפי הזה מישהו ילך לרצוח יהודים. חופש הביטוי אינו כולל את חופש ההסתה, חייבים להגביר את האכיפה כנגד ההסתה, כדי למנוע את הפיגועים הבאים"

ח"כ צבי סוכות
צילום: דוברות ח"כ צבי סוכות

Back to top button