מבזקיםפוליטי / מדיני

שנה לפתיחת הנמל החדש שהקפיץ את ישראל במדד הדירוג העולמי

הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי, סיירה היום (ראשון) בנמל המפרץ החדש וצפתה בפעילות הנמל, החידושים הטכנולוגיים והמערך שמגביר את התחרות ומוזיל משמעותית את יוקר המחיה.

יו״ר הוועדה, ח״כ מיקי לוי: ״מרשים לראות את הפעילות הטכנולוגית והתפוקה של הנמל החדש בחיפה – נמל המפרץ. זוהי עוד הוכחה שבסופו של יום רק תחרות אמיתית מייצרת התייעלות, שירות טוב יותר ומחיר נמוך ובכך תורמת באופן אסטרטגי לפיתוח המשק הישראלי ועוזרת בהורדת יוקר המחייה לאזרחי הישראל״.

נמל המפרץ בו סיירו בוועדה היום החל לפעול לפני שנה בדיוק במפרץ חיפה והוא אחד מחמשת הנמלים המתקדמים בעולם מבחינה טכנולוגית. הנמל מופעל לתקופה של כ-25 שנה על ידי חברה ישראלית שהיא חלק מקבוצת Shanghai International Port Group (SIPG) משנגחאי, המפעילה את הנמל הגדול והמתקדם ביותר בעולם. הודות לכך, במדד הבנק העולמי, נמלי מרחב חיפה טיפסו 140 מקומות – למקום 56 בעולם בדירוג יעילות פריקת המכולות ב-2022 בזכות כניסת SIPG לנמל המפרץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מיקי לוי בנמל המפרץ

בסיור דנו במגבלות רגולטוריות המגבילות את נמל המפרץ מפריקת סוגים שונים של מטענים, הורדת עלויות תשומות הבניה שמונעות לבצע השקעות לטווח ארוך בתחום המטען הכללי, שינוע המטענים מהנמלים, האצת תשתית רכבתית מנמל המפרץ ועוד. לדברי אנשי החברה, ככל ותשתית הרכבת תושלם במהירות וככל שהיא תתחבר גם למסוף המטענים בירדן ובהמשך תחובר גם לרכבת הירדנית ומשם לאמירויות, הרי שהדבר יהווה בשורה כלכלית למזרח התיכון תוך הגשמת חזון "הסכמי אברהם" שתהפוך את מדינות האיזור לאי של עוצמה ויציבות כלכלית המבוססת על הדדיות ושלום איזורי.

יואב צוקרמן, הדירקטור הישראלי של הנמל שערך והנחה את הסיור המקצועי, אמר בסיומו: "פתיחת התחרות בנמלים היא אחת הבשורות המהותיות והחשובות ביותר לציבור הישראלי במלחמה נגד יוקר המחיה. כלכלת ישראל היא ״כלכלת אי״ שכן 99% מהייבוא והייצוא נמצאים בנמלים ולכן לפעילות נמל המפרץ יש השפעה ישירה על הכיס של כל צרכן וכן הוספת מאות משרות חדשות לאיזור הצפון המשווע לתעסוקה איכותית".

מיקי לוי בנמל המפרץ
מיקי לוי בנמל המפרץ

Back to top button