סרטונים

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועדת השרים למאבק ביוקר המחיה בראשותו

ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה בראשות ראש הממשלה נתניהו, התכנסה היום בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בדיון ניתן דיווח של מנכ"ל חברת "קרפור ישראל" אורי קילשטיין, על החסמים בהכנסת תחרות לשוק הישראלי. שר הכלכלה ניר ברקת הציג את עקרונות ומתווה חוק הייבוא החופשי, שמטרתו שכל מוצר שעומד בתקינה האירופאית יוכל להיכנס לשוק בישראל, אלא אם כן יוחרג באופן ספציפי. כמו כן, הציג מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב את פעולות משרדו להקלה בתקינה הישראלית.

בתום הדיון אמר ראש הממשלה:
"אני רוצה להודות למשרד האוצר, הכלכלה, הבריאות והדתות. אנחנו עושים פה דבר שלא נעשה בישראל – לא באופן הזה, לא בהיקף הזה ולא באינטנסיביות הזאת.

אנחנו רוצים לעזור למשפחות לגמור את החודש; כדי שהם יוכלו לגמור את החודש, אנחנו צריכים להוריד את המחירים של מירב המוצרים שנמכרים בישראל – המחירים פה גבוהים יותר מאירופה ואין לזה הצדקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסיבה היא ריבוי רגולציה, ריבוי תקנות, ריבוי בירוקרטיה – כל אלה גורמים לעליית מחירים, ואנחנו רוצים להוריד את זה.

אנחנו מתכוונים לבטל חלק ניכר מהרגולציה. בעצם לקבוע כלל – מה שטוב באירופה – טוב בישראל, חוץ מחריג. המצב שקיים פה שהכל אסור חוץ ממה שאנחנו מאשרים – אנחנו הופכים את הסדר: הכל מותר חוץ מאשר מה שאנחנו מחריגים. לצורך זה אנחנו הולכים לתהליך של חקיקה שיבטל את הצורך בכל הבירוקרטיה הזאת.

כשבאתי לעשות את הרפורמות הראשונות לפתיחת הכלכלה הישראלית, ארבעת הרפורמות הללו תמיד הזכירו לי את פנחס ספיר – הוא האמין שהדרך לעזור ליצרנים זרים וליזמים יהודים לבוא לישראל, זה 'אני אוביל אתכם דרך הבירוקרטיה הישראלית', 'אני אמצא לכם נתיב דרך הגדרות', ואני חשבתי שהדבר הנכון הוא לבטל את הגדרות. לא צריך אנשים מיוחדים, לא צריך שתדלנים, לא צריך מתווכים, אלא פשוט לבטל את הגדרות.

אנחנו מבטלים את הגדרות של הבירוקרטיה. יישארו בוודאי בעיות, אבל אני מאמין שאנחנו נפתור אותן במהלך העבודה בחודשים הקרובים של הוועדה הזו ובחקיקה בכנסת. אנחנו נסיר הרבה בירוקרטיה כדי להוריד מחירים לאזרחי ישראל. אני מאוד מודה לכם על השיתוף פעולה".

וידאו: עומר מירון, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

42 תגובות

  1. לתת את הדעת על מחירי בגדי הילדים מטר בד עולה 10 ש"ח מוכרים ב200 ש"ח יש גבול הגיע הזמן להפסיק לעשות הון ומליון על הגו של הורים צעירים שגם כך יש להם הוצאות כבירות. ברוך ה' אחרי חצי שנה מתחילים להניע את הגלגלים האדירים של הימין 64 מנדטים חיזקו ואימצו יישר כח לראש הממשלה מר בנימין נתניהו להצדיע לך על דרך ארץ הענווה אין מילים

  2. אני יודיע שאתה כבר לא מחליט הרבה מ"ר נתניהו…אבל אם הם עושים מה בראש שלהם..קום ותתפטר…כי עדיין לא היה כלום עד עכשיו..הפיצוץ בלילה עם מכתש ה 7 מטרים..רק ההתחלה

  3. Casablanca Moroccan 06/23/2023
    The Moroccan Jewish community, along with the French Sayanim Movement, bears full political responsibility for the legal implications of the Moroccan and international condemnations issued against me under a false identity and forging facts, documents and rulings to take away my Jewish, legal and personal identity for the benefit of Balushtein!?!
    Boker tov Israel

  4. בדיחה. איך אפשר לטפל ביוקר המחיה המתמשך בישראל מבלי קודם כל לבטל את ההתייקרות בסל המוצרים והחזר המשכנתאות ב 10-15 אחוז בחצי השנה האחרונה עכב אובססיית הרפורמה שהכניסה את המשק לאי וודאות?

  5. (1) הגיון הצבעת עו"ד נגד הרפורמה:
    הרפורמה תפחית כמות-עבודת-עו"ד.
    והרי עיקר (פרנסתם)עבודתם הינה עבור הטייקונים=מממני-המחאה(גוש-רל"ב).
    (2) הירידה בסקרים מעידה שאכן:
    "בתוך-כל-אחד-מאיתנו", יש:
    80% שטות + 20% "חכמה-סבירה"
    (3) ההצבעה-החד-צדדית:
    הבהירה שדרושה רפורמה. וש:
    אסור שעו"ד ושופטים: ישתתפו במינוי שופטים בגלל ניגוד-עיניינים

  6. בלה בלה, אתה אפילו לא מסוגל להסתכל לנו בעיניים, רואים שאתה לא מאמין אפילו לעצמך. לא מאמין למילה שלך. אתה לא תפרק את המונופולים, ולא תרסן את עושק המדינה. אנחנו לא מעניינים אותך, לא בביטחון ולא בכלכלה. עצוב

  7. תגיד שזה המונופולים דיי לשקר הזה קח לך זליכה וזהו הרי כבר עבדתם יחד .כל מה שאני שומע זה אזרחי ישרא אזרחי ישראל אזרחי ישראל אזרחי ישראל

  8. חץ אחד בלבד

    אומן אחד לימד את תלמידו לירות בחץ וקשת. התלמיד הכין קשת, שני חיצים והתכוון לירות למטרה. פתאום לקח ממנו האומן את החץ השני והשליך אותו הצידה. "למה לקחת ממני את החץ השני?", שאל התלמיד. "לא לקחתי ממך את החץ השני אלא את החץ הראשון, כיוון שהחץ הראשון בכל מקרה היה מחטיא את המטרה". "אבל למה?", שאל התלמיד המופתע. "כי בזמן שתירה תדע שיש לך הזדמנות נוספת בכליך", השיב האומן.

    טוב לדעת שיש לך ניסיון אחד, הזדמנות אחת ודי. אלו החיים שלך, זה מה שיש ואין יותר. בדרך כלל אנחנו חיים מתוך מחשבה שיש גם מחר, ואם לא מחר אז מחרתיים. זאת מחשבה שעוזרת לנו להצדיק דחייה.

    אבל הרגע הנוכחי הוא שחשוב, הוא החץ היחיד שלי, מקום הבחירה. והדרך להצליח להישאר ברגע הזה כאן ועכשיו, היא לשכנע את עצמי שכאשר אני חושב טוב על העולם אני משפר אותו, מביא אותו למצב טוב יותר, ושזו המחויבות שלי כלפיו.

    מאיפה הגיעה לכאן דאגה לשלום העולם, ומה היא קשורה לרגע הזה, לחץ הראשון? בשביל זה נולד האדם. כדי לחשוב על כך שהוא יכול לשפר את העולם, לבקש בליבו שישתנה, לחפש בתוכו רצון להיטיב לו. לא נדרש יותר מאדם. רק רצון ומחשבה. זה נקרא לחיות עם חץ יחיד, לחיות את החיים באמת. בנקודה הנוכחית, ברגע הזה, נמצא האני של האדם, אם הוא דואג לעולם. מעבר לזה הוא לא קיים.

    אנשים מנסים לשהות כמה שיותר זמן מתחת למים, או בתוך מערה סגורה. כמה זמן אפשר להשתהות עם המחשבה שהרגע הנוכחי בלבד הוא ההזדמנות שלי לחיות את החיים למען העולם? אני חושב שזה אפשרי לאורך זמן רב, רק צריך לספר על כך ולהסביר את זה לאנשים, שיעשו תרגילים ויצליחו להישאר בייחולים מתמשכים לשלום העולם, להטבת היחסים בין בני אדם.

  9. יהודים ונוצרים ברחבי העולם צריכים לעבוד קשה, כי התוקפנות של מוסלמים ובחסות סינים אתניים גוברת

Back to top button