מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה תקפה בחריפות את ראשי מערכת הבטחון והתנצלה, נתניהו הגיב

שרת ההתיישבות, אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית התייחסה הבוקר (שני) להודעתם המשותפת של ראשי מערכת הביטחון, אשר גינו את מעשי ההצתות בתורמוס עייא לאחר הפיגוע בעלי, ולקטטה שהתפתחה במהלך השבת האחרונה באום ספא. השרה סטרוק אמרה במהלך הריאיון, כשהתייחסה לדבריהם: "מה זה? מה הם 'כוח ואגנר'? מי הם? הם עובדים אצל הממשלה".

כמובן שתוך זמן קצר התפתחה 'סערה' גדולה ברשת ובכירי האופוזיציה הגיבו במהירות וגינו את דבריה, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את דבריה של השרה. לאחר שהבינה ככל הנראה את גודל הנזק שעשתה, התנצלה סטרוק על השימוש בהשוואה ל'כוח ואגנר', אך לא על הביקורת הכללית על הודעתם המשותפת של ראשי מערכת הבטחון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה את דבריה של השרה סטרוק: "ראשי ואנשי זרועות הביטחון שלנו עושים לילות כימים כדי להגן על מדינת ישראל ועל אזרחי המדינה. יש מקום בדמוקרטיה לביקורת על כל אחד אבל אין שום מקום להשתלחות באנשים שמובילים את המאבק שלנו נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל". בנוסף, לאור ריבוי התלונות בימים האחרונים, הנחה ראש הממשלה נתניהו לבדוק טענות לשימוש בכוח מופרז מצד כוחות הביטחון כלפי אזרחים ביהודה ושומרון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "שרה בישראל שמשווה את הרמטכ״ל, המפכ״ל וראש השב״כ לשכירי חרב מורדים לא ראויה ולא יכולה לשבת בממשלת ישראל. נתניהו חייב לעצור את הטירוף ולרסן את השרים ההזויים חסרי האחריות שלו. אזרחי ישראל חייבים את חייהם להרצי הלוי, קובי שבתאי ורונן בר, גיבורי ישראל ושומריה."

מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, אלוף (במיל) תמיר הימן, בתגובה לדבריה של השרה אורית סטרוק והמשך ההתבטאויות נגד מפקדים וראשי מערכות: "יש להפסיק את הרוח הגבית לפרעות. "קריצת עין" היא מחוות הגוף המסוכנת ביותר. היא מובילה לאי הבנות ובעולם הביטחוני עשויה להתפרש כאישור לשפיכות דמים. להכפיש את שמם של המפקדים שיוצאים כנגד הפרת חוק, פרעות, וטרור, על ידי השוואתם לשכירי חרב אכזרים ופורעי חוק זו קריצה מסוכנת ביותר, שעשויה להתפרש כרוח גבית להמשיך בפעולות הטרור האלו. חייבים לעצור את ההתדרדרות".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״ההשוואה של ראשי זרועות הביטחון לכוח וגנר היא חרפה מוסרית ופגיעה בביטחון המדינה. נתניהו צריך לפטר את אורית סטרוק עוד היום. כל דקה שהיא מכהנת כשרה בממשלה הוא מסר של הפקרות ביטחונית, קריצה לאנרכיסטים ופגיעה בצה״ל, בשב״כ ובמשטרת ישראל. ‏אסור להסתפק בגינויים, המסר חייב להיות במעשים. הגיע זמן לשים סוף לאנרכיה שמחוללת ממשלת ישראל בביטחון המדינה״.

בני גנץ - הפגנה ברעננה - מחאה נגד המהפכה המשפטית - לילה
ארכיון. צילום: דוברות המחנה הממלכתי

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי על המתקפה של סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון: "נתניהו הכניס את אורית סטרוק, נציגת נוער הגבעות מחוללי הטרור המתנחלי, אל תוך שולחן הממשלה – מה הפלא שהיא תוקפת את ראשי מערכת הביטחון הישראלי? אנחנו והיא לא באותו הצד. היא בצד של תומכי הטרור."

חה״כ גדעון סער: ״ההשתלחות חסרת-הרסן של השרה סטרוק בראשי מערכת הבטחון, שמקדישים את חייהם לביטחון ישראל ואזרחיה, היא מחפירה. אם היתה בה ולו קמצוץ מהאחריות שאמורה לאפיין מי שמכהנת בתפקיד של שרה בממשלה – היא היתה מצטרפת לקריאתם כנגד מי שבמעשיהם הנפשעים פוגעים במדינה, בחוק, בביטחון ובהתיישבות. בושה."

השרה סטרוק פרסמה את התנצלותה בחשבון הטוויטר שלה: "אומרת כאן ועכשיו: הביטוי "כח וגנר" שגוי, ואני מתנצלת עליו. נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה! לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הבטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי בטחון."

אורית סטרוק
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button