מבזקיםפוליטי / מדיני

"אי אפשר לתת חותמת כשרות – להשתמטות"

מליאת הכנסת מקיימת בשעה זו דיון בהשתתפות ראש הממשלה, על פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "סיכון צבא העם".את הדיון פתח ח"כ בני גנץ פתח ואמר: "ראש הממשלה, אתם הרמתם ידיים מול הצורך לשמור על קיומו של צבא העם. בן גוריון פירק את המחתרות והקים את צה"ל, ואתם במעשיכם מפרקים אותו. אי אפשר לתת חותמת כשרות – להשתמטות. אנחנו לא רחוקים מהיום שצה"ל ישנה את פניו ויהפוך לצבא שכירים. צבא שאולי יהיו לו את אמצעי הלחימה הטובים ביותר, אבל לא יהיו לו את האנשים הטובים ביותר, ולכן ישראל חייבת מתווה שירות חדש."

עוד אמר: "לפי תחזיות הלמ"ס, בשנת 2065 מעל 50% מהחברה בישראל תורכב מחרדים וערבים. אם שתי האוכלוסיות האלו לא ייקחו חלק בשירות העם החברה והמדינה – לא יהיה שירות. האסון הגדול ביותר, הוא שלא מתקבלת החלטה. אם החלטתם לפרק את מודל צבא העם הישירו מבט מול אזרחי ישראל ותגידו את זה. הכוונה שלכם לחזק ולהלבין את ההשתמטות הממוסדת תמוטט בטווח הארוך את צבא העם, ולא פחות חמור תביא לפגיעה בעליונות הביטחונית של ישראל במרחב."

"אנחנו נמצאים בימים נוראיים לחברה הישראלית. הקרע העמוק בעם מחלחל גם לביטחון. ההפיכה המשטרית מגיעה לכל בית, לכל גדוד וכל יחידה, ויוצרת קרע עמוק בין אחים. כדי שבכלל נוכל לדבר על ערך השירות ומודל שירות חדש, אנחנו צריכים להיות קודם כל מאוחדים ביננו גם אם לא נהיה אחידים בתפיסותינו. אני קורא לך לעצור את החקיקה החד צדדית, לעצור את הפגיעה בדמוקרטיה והקרע בעם, ולחזור לשיחות בבית הנשיא בתנאים שסוכמו." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "ולצד הקרע הזה, גם האנרכיה והחתירה נגד שלטון החוק וראשי זרועות הביטחון של שותפיך לממשלה מחלחלות. צר לי מאוד, שאתה בוחר בימים האלו להפקיר אותם ממניעים פוליטיים. אתה עומד מנגד כששרים בממשלה שלך פוגעים לא רק באמירותיהם, אלא גם במעשיהם. מכרסמים בסמכויותיהם, ושוללים את הלגיטימציה שלהם. אני קורא לך לא רק לדבר אלא להרחיק את האנשים המסוכנים האלו ממוקדי הכוח."

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button