חדשות חוץמבזקים

"אויבי רוסיה רצו מלחמת אחים": פוטין בנאום ראשון לאומה לאחר ניסיון ההפיכה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס הערב (שני) לראשונה לניסיון ההפיכה שיצא לפועל והסתיים במהרה בסוף השבוע האחרון. פוטין אמר כי מארגני המרד המזוין "יובאו לדין" וכי צבאו היה דוחה את המרד בכל מקרה, מאידך הוא למעשה נתן חנינה לכוחות צבא וגנר שהשתתפו במרד.

כזכור, יבגני פרוז'ין העומד בראש קבוצת וגנר, פתח בהפיכה צבאית נגד השלטונות ברוסיה בשישי ובמהרה השתלט על ערים מרכזיות. אולם, בעת הדהירה למוסקבה בשבת הוא החליט לפתע להפסיק את ההפיכה ולמנוע שפיכות דמים, בתמורה לחסינות עבורו ועבור אנשיו.

בנאום טלוויזיוני לאומה פוטין אמר על המרד: "מדובר בפעילות פלילית, שמטרתה להחליש את המדינה. זה היה איום ענק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "מתחילת האירועים, על פי הוראתי ננקטו צעדים כדי למנוע שפיכות דמים בקנה מידה גדול. […] דווקא את רצח האחים הזה רצו אויבי רוסיה: גם הניאו-נאצים בקייב וגם פטרוניהם המערביים, וכל מיני בוגדים לאומיים. […] הם רצו שחיילים רוסים יהרגו אחד את השני".

לאחר מכן הודה פוטין למעורבים במרד על "שעשו את ההחלטה הנכונה היחידה – הם לא הלכו לשפיכות דמים של אחים, הם עצרו בישורת האחרונה".

הוא נתן לחיילי קבוצת וגנר מספר אפשרויות בעקבות המרד: "תוכלו לחתום חוזה עם משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית, לחזור למשפחותיכם או לנסוע לבלארוס. אעמוד במילה שלי".

פריגוז'ין הצדיק היום את מעשיו כשאמר שמטרתו מעולם לא הייתה להפיל את פוטין, אלא רק למחות על הפירוק המתוכנן של קבוצת וגנר שהוא עומד בראשה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
ארכיון. צילום: הקרמלין

Back to top button