מבזקיםמשפטי/פלילי

ניסיון דריסה ושליפת אקדח: אלימות כלפי מפגינים בפתח תקווה

המשטרה עיכבה הערב (שני) לחקירה את פעיל המחאה נגד המהפכה המשפטית, איציק מדינה.

מן הרגע שנלקח, הידיעה הועברה במהרה בקבוצות המחאה ופעילים רבים הגיעו להפגין כנגד מה שנראה כמעצר שווא מול תחנת המשטרה בפתח תקווה. מדינה כבר שוחרר מן החקירה, ללא תנאים, אולם המחאה הספונטנית כבר הוצתה ורבים המשיכו להפגין במקום.

בעת ההפגנה, אירעו מספר גילויי אלימות כנגד המפגינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקרה אחד, נהג רכב על פי החשד פגע במפגינה מחוץ לתחנת המשטרה ופצע אותה באורח קל. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בלינסון בעיר. המפגינים רדפו אחרי הרכב שנמלט מן המקום.

שוטרי תחנת פפתח תקווה פתחו בסריקות אחר החשוד ובתום הסריקות עצרו את החשוד – תושב העיר כבן 53, שנלקח לחקירה לבחינת נסיבות המקרה.

במקרה אחר שפורסם ברשת, תועד אדם שולף אקדח על מפגינים. על פי התיעוד, ככל הנראה התחיל עימות מילולי בין המתועד לבין המפגינים, הם החלו לעקוב אחריו כאשר הוא מנסה ללכת מהמקום. בשלב מסוים הוא מתעצבן עליהם ושולף אקדח שנשא עמו בתנועה מאיימת.

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הגיב לאירועים וכתב: "הדיווחים על ניסיונות הפגיעה במפגינים בפתח תקווה מטרידים ומצריכים גינוי ואמירה ברורה של כל המנהיגים – חופש ההפגנה הוא ערך יסוד בסיסי בדמוקרטיה שחייב להישמר. מה שמתחיל באיום באקדח עלול חלילה להיגמר בירי. אלימות חייבת להישמר מחוץ לתחום ויש לטפל בה בחומרה ובנחישות".

הפגנה - פתח תקווה - מפגינים נגד המהפכה המשפטית - מדורה
צילום: גלעד פירסט

Back to top button