מבזקיםתנועה ותחבורה

נפרצה מנהרת הרכבת לנמל המפרץ בחיפה | צפו

אתמול (שני) נפרצה המנהרה המובילה לנמלי מפרץ חיפה מתחת לכביש 22. המנהרה החדשה היא חלק מהמקטע המערבי של הפרויקט, שיחבר את תוואי מסילת הרכבת הארצית לנמל המפרץ, נמל מספנות ישראל, נמל קישון מזרח, ומתחמים נוספים. הפרויקט מבוצע על ידי חברת נמלי ישראל.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "פיתוח רשת המסילות הארצית הוא יעד מרכזי של משרדנו, אשר תורם להפחתת העומס בכבישים ולשיפור איכות החיים בשתי דרכים עיקריות: האחת, עידוד מעבר נוסעים מרכב פרטי לתחבורה הציבורית באמצעות הצעת חלופה מהירה, נוחה ומשתלמת; והשנייה, העברת נפח משמעותי של תנועת המטענים מהכבישים לרכבת. המשאיות הנעות בכבישי ארצנו מגבירות את עומסי התנועה ואת זיהום האוויר, שוחקות את תשתיות הדרכים ומהוות גם סיכון בטיחותי. לכן אני מקדמת את החיבור המסילתי לנמלי הים, שדרכם משונעות 99% מהסחורות המגיעות לישראל."

המנהרה החדשה נחפרה מתחת לכביש 22, אחד מצירי התנועה המרכזיים בצפון שלא ניתן לסגור אותו במהלך העבודות. כדי לעמוד במשימה המורכבת ולאפשר את החפירה, הקמת הקירות ויציקת תקרה המנהרה מתחת לכביש, הוסטו חלקים מהכביש בארבעה שלבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חיבור המסילה לנמלי הים הוא צעד חיוני הנדרש להסטת שינוע המטענים מהכבישים לרכבת, ואשר צפוי להפחית משמעותית את תנועת המשאיות באזור ובכל רחבי הארץ, וכך לתרום לצמצום עומסי התנועה בכבישים ולהגברת הבטיחות בדרכים.

צילום: דוברות משרד התחבורה

Back to top button