מבזקיםפוליטי / מדיני

שר החוץ כהן שוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן

שר החוץ אלי כהן שוחח היום (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן. שר החוץ כהן עדכן את עמיתו בהתקדמות המגעים עם מדינות ערביות ומוסלמיות שלישראל אין עימן עדיין הסכמי נורמליזציה, והדגיש את החשיבות בשמירת המומנטום של התהליך, בין היתר באמצעות קביעת מועד חדש לפסגת שרי החוץ של "פורום הנגב" בה יוכלו להתארח נציגים ממדינות אלו.

השר כהן גינה בכל תוקף אירועים בהם אזרחים נוטלים את החוק לידיהם ואמר שהממשלה תנקוט בכל האמצעים הנחוצים. מאחורי ההסלמה ביהודה ושומרון, הוסיף, עומדות גרורות הטרור של איראן. עצירת פרויקט הגרעין האיראני והרחבת מעגל השלום יביאו ליציבות ושגשוג אזורי. השר ציין גם את התקדמות בתהליך להצטרפות ישראל לפטור מוויזה לארה"ב.

עוד אמר: "נשק גרעיני בידי משטר הטרור האיראני יהווה סכנה עולמית וייתן את האות למרוץ חימוש גרעיני אזורי. ממשלת ישראל תמשיך להילחם עד חורמה בטרור הפלסטיני ותגן על אזרחיה, עם זאת, הדגשתי בפניו כי אנו מגנים בכל תוקף אירועים בהם אזרחים נוטלים את החוק לידיהם. בשיחה עם ידידי, מזכיר המדינה בלינקן, הבעתי את הערכתי הרבה לשגריר ארה"ב היוצא טום ניידס על תפקידו המרכזי בחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב ובקידום הפטור מוויזה לאזרחי ישראל. אנחנו נמצאים בשלבים הסופיים של התהליך, ואני מעריך שבאוקטובר השנה נוכל לברך על המוגמר ולהביא בשורה לאזרחי ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר כהן ומזכיר המדינה בלינקן שוחחו על המאבק באיום הגרעין האיראני ובהסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון מאחוריה עומדות גרורות הטרור של איראן. השר כהן הדגיש את חשיבות התיאום בין ישראל וארה"ב והגברת שיתוף הפעולה הביטחוני עם הרשות הפלסטינית במטרה למנוע המשך ההסלמה ביהודה ושומרון. כמו כן, שר החוץ כהן הציג בפני עמיתו את ההתקדמות בתהליך הצטרפות הישראלי לתוכנית ה-visa waiver האמריקאית אשר צפוי להסתיים בחודש אוקטובר השנה.

שר החוץ אלי כהן: "הרחבת מעגל הנורמליזציה והשלום במזרח התיכון, בהובלת ארה"ב, תקדם את האיזור כולו ותביא לביטחון, שגשוג ויציבות. נמשיך לפעול על מנת לבנות ולחזק את יחסינו עם מדינות נוספות במזרח התיכון ומחוצה לו.אמרתי למזכיר המדינה כי מאחורי ההסלמה הביטחונית האחרונה ביהודה ושומרון עומדות גרורות הטרור של משטר האייתולות האיראני. איראן מכווינה טרור בכל רחבי המזרח התיכון, מלבנון וסוריה, דרך עיראק ותימן ועד החמאס והג'יהאד האיסלמי. על הקהילה הבינ"ל לפעול בצורה תקיפה וחד משמעית על מנת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני."

אלי כהן - אנתוני בלינקן
צילום: משרד החוץ
אלי כהן - אנתוני בלינקן
צילום: משרד החוץ

Back to top button