חדשות הארץמבזקים

"נקדם החלטת ממשלה להקמת מוסדות תרבות ביו"ש"

במהלך סיור של שר התרבות מיקי זוהר, יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן היום (רביעי) בישובי צפון השומרון, הודיע השר כי בכוונתו לקדם החלטת ממשלה להקמת מוסדות תרבות ביו"ש.

השר מיקי זוהר אמר בין השאר: "אנחנו רוצים לקדם החלטת ממשלה. לבניית מוסדות ומבני תרבות ביהודה ושומרון. אני באמת חושב שלא יעלה על הדעת שביהודה ושומרון אין תיאטרון, אין מבני תרבות ראויים, והעלויות מן הסתם הן עלויות גבוהות. כולם יודעים שעלויות להקים מוסדות תרבות ומבני תרבות, זה לא העלויות לא של מיליון ולא של שנים ולא של 10 מליון, זה עלויות של עשרות מיליוני שקלים. וסכום כזה מן הסתם זה הסכום שהממשלה צריכה לאגם מתוך אמירה אידיאולוגית ברורה, שארץ ישראל היא שלמה, יהודה ושומרון, הם חלק מארץ ישראל. ומי שרוצה לייצר כל מיני הפרדות בין יהודה ושומרון לבין מדינת ישראל אני לא מקבל את זה."

צילום: תקשורת שר התרבות והספורט

"והאמירה הזו היא אמירה שהיא מדברת על ערכים שכולנו צריכים לאמץ במדינה. ולכן אקדם את זה בעזרת השם יחד עם ראש המועצה שלכם יוסי דגן, ויחד עם ראשי מועצות נוספות ביהודה ושומרון, על מנת להביא את הבשורה החשובה הזאת לכל חלקי הארץ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, הודה לשר ואמר: "האמירה שלך היא מרגשת, קודם כל בגלל העיתוי שלה, כי אחרי עשרות שנים ואחרי 520 אלף אזרחים שגרים כאן מגיע לנו להיות כמו כל מקום אחר. זה מהלך היסטורי של צדק, ותיקון עוול גדול. אני מודה לך מאוד, אנחנו ביחד נעבוד בכל הכוח כדי להגשים את זה"

השר סייר בישובי צפון השומרון, נפגש עם הנהגות הישובים, ביקר בישובים חרמש ומבוא דותן וקיים פגישת עבודה מקצועית עם ראש המועצה והצוות המקצועי של המועצה ומשרד התרבות במהלכו בישר על קידום החלטת הממשלה.

כנסת 25.10.21
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button