איראןמבזקים

מבצע על אדמת איראן: המוסד חשף פרטים חדשים על סיכול הפיגוע בקפריסין

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים חשף היום (חמישי) פרטים חדשים על סיכול חוליית הטרור בקפריסין, חוליה שאוכוונה על ידי איראן כדי לפגוע באנשי עסקים ישראלים בקפריסין.

במבצע סיכול ייחודי על אדמת איראן שם המוסד את ידו על ראש החוליה, שנתן בחקירה הודאה מפורטת בזכותה נחשפה ופורקה חוליית הפיגוע בקפריסין.

מדובר ביוסף שהבאזי עבאסעלילו שקיבל הנחיות מפורטות ונשק מבכירים במשמרות המהפכה באיראן. עבאסעלילו הודה בחקירה במעורבותו בניסיון הפיגוע ותיאר כיצד ניסה להוציא אותו לפועל. בעקבות המידע שמסר בחקירה פורקה תשתית הפיגוע במבצע שהוצא לפועל על ידי גופי הביטחון בקפריסין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחקירתו הודה ראש החוליה: "קיבלתי ממר שושתרי [המפעיל של המתנקש] תמונה [של היעד לחיסול] ואת נקודות הציון למסלול הבית שבו הוא שוהה. והוא אמר לי ייקודם כל תלך ותבדוק את מסלול ביתו [של היעד]. הלכתי ובדקתי את המסלול לאותו הבית שהגורם הזה [היעד] מתגורר בו וצילמתי את הבית. צילמתי אותם ושלחתי למר שושתרי זאדה. […] התכנית שלי היתה שבמידה והאיש נמצא שם […] במידה ומדובר במסלול ריק ושקט אז לחסל אותו באמצעות הנשק. שאלתי את מר שושתרי זאדה האם יש משתיק קול לנשק והוא השיב לי בשלילה ואמר לי 'אתה יכול לחסל אותו במסלול ריק ושקט ולחזור מיד'. אני ביצעתי את המוטל עליי, שלחתי את התמונות, ולפני שחזרתי לאיראן נודע להם שהמשטרה בעקבותיי ואמרו לי להסתיר את הנשק לפזר את הציוד ולחזור [לאיראן]."

החשיפה באה על רקע שורת מעצרים שהתבצעו בשבוע שעבר בקפריסין במסגרתם נחשפה הפעילות האיראנית על אדמתה במאמץ המתמשך להוציא לפועל פיגועים ולהתנקש בישראלים ויהודים ברחבי העולם.

גורם בכיר במוסד מסר: "נגיע לכל גורם שמקדם טרור נגד יהודים וישראלים בכל העולם, כולל על אדמת איראן".

יוסף שהבאזי עבאסעלילו - מתנקש איראני - המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים
יוסף שהבאזי עבאסעלילו
שרשרת הפיקוד

Back to top button