מבזקיםפוליטי / מדיני

בממשלה תוקפים את היועמ"שית: "באיזו מדינה חוסמים שדה תעופה ולא נותנים את הדין?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (חמישי) דיון בנושא ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. בדיון נכחו היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, שר המשפטים יריב לוין, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש המל"ל ומזכיר הממשלה. כך דווח הערב בחדשות 13.

על פי הדיווח, ראש הממשלה גער ביועמ"שית על כך שמאפשרים למפגינים לחסום צירים ראשיים: "אתם צריכים לענות לנו האם המדיניות השתנתה. מישהי שצועקת 'בושה' לעבר היועמ"ש נעצרת ואילו כאן אלפים צועקים. אני נגד שיעצרו אנשים על זה אבל איך יש מדיניות אחת בצד אחד ומדיניות אחרת בצד השני. אני רוצה לדעת מה הדין של מישהו שחוסם שדה תעופה, מה היה קורה אם נוער הגבעות היה חוסם את נתב"ג? מה הייתם עושים אם נוער הגבעות היה מפרסם שיש יום שיבוש ובאים כולם לנתב"ג וסוגרים את הכביש?".

בן גביר ענה: "כולם היו נעצרים עד תום ההליכים. כל נערה בת 14 הייתה נעצרת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן גביר ולוין שאלו כמה כתבי אישום הוגשו נגד מפגינים בחצי השנה האחרונה, על זאת רח"ט חקירות ענה: "זה אנחנו לא יודעים". היועמ"שית ענתה: "הנתונים לא אצלי, אבל הגשנו בשנים האחרונות".

פרקליט המדינה הוסיף: "צריך לעשות הפרדות בין הסתות לבין אלימות. יש מדיניות ואנחנו אוכפים את החוק". היועמ"שית הדגישה: "המשטרה היא זו שאחראית על האכיפה".

בן גביר ולוין אמרו: "תפסיקו להפיל אחריות על המשטרה. אתם קובעים".

היועמ"שית ענתה: "מבחן הוודאות הקרובה – זה מה שקובע".

בן גביר שאל על מפגינים שנעצרו: "איך יכול להיות שהם נעצרו עד תום ההליכים והיום כולם משתחררים? וגם תסבירו איך יכול להיות שאותו אדם שעצר את הגברת שאמרה 'פרשת משפטים בושה' הוא אותו אדם שהיום אחראי על ההפגנות בתל אביב ומחליט באופן עצמאי שהוא מכיל את כל החסימות, זו פשוט שערורייה".

נתניהו שאל שוב: "איך אתם מאפשרים חסימות בכל הארץ, במיוחד בנתב"ג? באיזו מדינה בעולם חוסמים את שדה התעופה ולא נותנים את הדין?

לוין אמר: "אין דין ואין דיין. איש הישר בעיניו יעשה".

היועצת המשפטית השיבה: "יש שיקול דעת מתי אפשר לאפשר חסימות ומתי לא. לפעמים מותר".

לוין: "אז בואו תוציאו הודעה שמותר לחסום כבישים. שידעו כל הצדדים שמותר".

בן גביר: "אתם מתבלבלים. אסור לחסום כבישים. זו לא שאלה של שיקול דעת, זוֹ שאלה של חוק".

פרקליט המדינה הזכיר לבן גביר: "השר, אתה אמרת בעבר שלא צריך לעצור חוסמי כבישים".

בן גביר ענה: "נכון מאוד, אבל בית המשפט קבע אחרת ועצר מאות נערים ונערות. אבל מוזר, תמיד כשאני שואל אתם אומרים 'בית משפט, בית משפט' ופתאום אין בית משפט ואתם לא שמים על הפסיקה?"

"כוח קפלן" הגיב לפרסומים על המתקפה על היועמ"שית בדיון על כוונת הממשלה להגביל הפגנות: "בממשלה מנסים לשבור את שומרת הסף היחידה כדי להסיר בלמים ולפעול כמו במשטרים אפלים. אלה אמירות שאסור לעבור עליהן לסדר היום, המהוות המשך ישיר להכרזת המלחמה על חופש הביטוי וזכות ההפגנה. בימים של ניסיון הפיכה משטרית יש רק דרך אחת לבלום את הדיקטטורה ואת הניסיונות לחבל בזכות המחאה: לצאת לרחובות במלוא העוז, בשבת בקפלן ובשני בערב בנתב"ג."

ישיבת ממשלה - בנימין נתניהו - יריב לוין
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע״מ

Back to top button