מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ' מגיב לביקורת מבית: "מותר לחשוב שיש רגע שבו נכון לגנות, ולא להיחשב כשמאלן"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ספג היום (שישי) ביקורת מבית, כאשר מספר תומכיו קיימו הפגנה בעקבות גינויו של סמוטריץ' כלפי הנערים שרדפו אחרי מח"ט בנימין בקריאות "רוצח" ו"בוגד", כשבא לנחם את משפחת הנרצח בפיגוע בעלי, אך סולק מהמקום על ידם.

מדברי סמוטריץ' בפייסבוק: "המציאות מורכבת והיא דורשת מאיתנו התייחסות מורכבת שצריך לדעת להכיל. לדעת להכיל מורכבות. המציאות מורכבת והיא דורשת מאיתנו התייחסות מורכבת שצריך לדעת להכיל. אפשר וצריך לאהוב את צה"ל, להוקיר ולהעריך את מסירות הנפש של מפקדיו, ובמקביל לחשוב שצריך לעשות יותר לשמירת הביטחון של המתיישבים ולדרוש מצה"ל לעשות זאת. אפשר גם לחלוק על תפיסות בתחום הביטחון של הפיקוד הבכיר בצה״ל ולהציע חלופות בצורה עניינית ומכובדת שלא פוגמת בכי הוא זה בהערכה אליהם."

בצלאל סמוטריץ'
אילוסטרציה. צילום: חיים טויטו

עוד כתב שר האוצר: "מותר לחשוב שמח"ט בנימין קיבל החלטות שגויות במסגרת תפקידו ולבקר אותו על כך, ובמקביל להסתייג מכל וכל מקריאות בוגד ורוצח רעות ומזיקות, וכן, גם להעריך את מסירותו והשקעתו רבת השנים במגוון תפקידי לחימה ופיקוד למען ביטחון ישראל. אפשר וצריך לאהוב את נוער הגבעות ולהעריץ את אהבתם ומסירותם לעם ולארץ, ובמקביל להסתייג מחלק מפעולותיהם ולהציב להם גבולות. אפשר וצריך לשלול בנחרצות פעולות מסוכנות ולא חוקיות של נטילת החוק לידיים וסכנה לאנרכיה, ובמקביל לשמור מכל משמר על ההבחנה בין אויב לאוהב, להתקומם נגד הגדרת המעשים כטרור ולשלול מכל וכול שימוש במעצרים מנהליים וחקירות שב"כ לא דמוקרטיות. מותר לחשוב שלא נכון ולא צודק ולא מועיל לרוץ לגנות ולהצטרף למקהלת הצבועים שמשתלחים במתיישבים ומנצלים את המציאות המורכבת כדי לנגח את ההתיישבות והמתיישבים, ובמקביל לא להיחשב כמי שתומך בלקיחת החוק לידיים ובכניסה לפרעות בכפרים. מותר לחשוב שיש רגע שבו נכון לגנות, ובמקביל לא להיחשב כשמאלן. מותר לחשוב שאין רגע כזה ולא להיחשב כמי שתומך במעשים פסולים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אפשר וצריך להעריך, להוקיר ולהודות לשירות הביטחון הכללי ולאנשיו שמשקיעים את הרוב המוחלט של זמנם, מרצם ומשאביהם בסיכול טרור ובהצלת חיי יהודים, ובמקביל לבקר את פעילותה של המחלקה היהודית ואפילו לחשוב שצריך לסגור אותה. אפשר לבוז לצביעות של מי שמעודדים אנרכיה ואלימות ומתקפות נגד שוטרים, שופטים, שרים וחברי כנסת ואז לא מתביישים לגנות מעשים פחותים בהרבה שנעשים "מהצד הלא נכון", ובמקביל לחשוב שאנחנו צריכים לפעול אחרת כי אנחנו האמא הנכונה במשפט שלמה. אפשר וצריך לבקר את האנרכיה ותחושת "כל דאלים גבר" שיוצרים מובילי המחאה הקיצוניים נגד הממשלה שקוראים לסרבנות ולמרי אזרחי, חוסמים כבישים ומשבשים את החיים הנורמליים במדינה מול אזלת יד פושעת של רשויות אכיפת החוק, ובמקביל להבין שאנרכיה זה מסוכן ושאלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו, ולכן למרות שיש מי שמרגישים שמותר להם לגרור את המדינה לשם, אנחנו לא ננהג כך ונשמור ונציית למוראה של מלכות." הוסיף.

עוד כתב: "חשוב מאוד להבהיר באופן חד משמעי שהפתק של בעלי דרגות לא שווה מיליגרם אחד יותר משל אזרח פשוט ושקצינים סרבנים לא ינהלו את המדינה, ובמקביל להתייחס ביראת כבוד ולהעריך קצינים ומפקדים שמשקיעים את מיטב שנותיהם בביטחון ישראל. אפשר וצריך לכבד, להעריך ולעבוד בשיתוף פעולה מצוין עם פקידים ויועצים משפטיים בשירות המדינה שעושים לילות כימים למען הציבור, ובמקביל לחשוב שהם צברו במשך השנים הרבה יותר מידי כח ושכח משחית ולכן צריך לתקן את מערכת המשפט, לחזק את משילות נבחרי הציבור וליצור איזון נכון יותר בין שלוש רשויות השלטון. אפשר לחשוב שהממשלה הזו עושה המון טוב בהרבה תחומים – בבניה ופיתוח, במדיניות כלכלית אחראית השומרת על יציבות המשק, בהסדרה, בביטול חוק ההתנתקות והסדרת הישיבה בחומש, בהקמת רמת ארבל, בתקצוב שלל מטרות חשובות, בחיזוק הזהות היהודית, ועוד ועוד, ובמקביל לבקר אותה על זה שהיא צריכה לעשות יותר בתחומי הביטחון, הביטחון האישי, ועוד."

לסיום, כתב: "אפשר וצריך לשמוח על הממשלה הזו ועל הדברים הטובים שהיא עושה, לזכור שיש דברים שלוקחים זמן, שבארבע שנים אפשר לעשות הרבה מאוד ושהאלטרנטיבה מסוכנת פי כמה, ובמקביל לא לעשות לה הנחות ולדרוש ממנה כל הזמן לעשות יותר. ויכולתי לתת עוד הרבה דוגמאות כאלה. אז נכון, בעולם שבו צריך לדחוס מסרים ל 280 תווים בטוויטר ולמשפטי מחץ שיתפסו כותרות קשה להעביר מסרים מורכבים, נכון שיש מי שמנסה ביודעין לרדד את השיח ולצבוע את העולם בצבעי שחור לבן, נכון שלנוער קשה להכיל מורכבות, אבל המורכבות הזו היא האמת, והאחריות שלנו – כמנהיגים, כאנשים אחראיים, כמתיישבים וכציבור בכלל, היא להכיל אותה, להסביר אותה, ובעיקר ולנווט בתוכה באחריות ובשיקול דעת. ולהתפלל לקדוש ברוך הוא "ותקננו בעצה טובה מלפניך".

Back to top button