חדשות הארץמבזקים

נער בן 16 טבע בחוף לא מוכרז ליד זיקים, מצבו קשה

נער בן 16 טבע ברצועת חוף לא מוכרזת צפונית לחוף זיקים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים ברזילי באשקלון כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם.

חובש רפואת חירום במד"א ג'קי סרדס סיפר: "הגעתי עם האמבולנס לחלקו הצפוני של החוף ובאמצעות טרקטורון הגעתי עד לנער ששכב על החול בחלק הלא מוכרז של החוף. גולשים שהיו במקום סיפרו לי שהם ראו אותו במצוקה במים וחילצו אותו לחוף. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני בחמצן והעברתי אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א שם הפראמדיק הנשים את הנער ופינה אותו לבית החולים במצב קשה."

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים מתחילת שנת 2023 טבעו למוות 7 ילדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות (2018-2023) טבעו למוות 107 ילדים ובני נוער, 11% מהם טבעו בים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "החופש הגדול רק התחיל וכבר אנחנו רואים עלייה במקרי טביעות ילדים ובני נוער. הים הוא מסוכן ומתעתע אפילו לשחיינים מקצוענים. אני קוראת להורים ולבני הנוער, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. נכנסים לים רק בחוף מוכרז וכשיש שירותי הצלה בחוף. במקרה של סחף, הדרך הנכונה היא לפעול כנגד האינסטינקטים הטבעיים ולא להילחם בזרם. מומלץ לצוף ולשחות לאט עם הזרם לעומק ולצד עד שיוצאים ממנו ".

יש לציין כי מדובר באירוע טביעה שלישי בתוך שעה. מוקדם יותר טבע גבר כבן 80 בחוף דלילה בעיר והוא פונה תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו אנוש. זמן קצר לאחר מכן הוזעקו צוותי מד"א לסייע לגבר כבן 40 שטבע בחוף שדות ים ופינו אותו במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה.

בשעה זו חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לגבר כבן 50 שטבע בחוף נעורים צפונית לנתניה ומבצעים בו פעולות החייאה.

Back to top button