חדשות הארץמבזקים

נקבע מותם של הצעיר שטבע סמוך לחוף געש ובן ה-80 בחוף דלילה באשקלון

בבית החולים מאיר בכפר סבא נקבע לפני זמן קצר (שבת) מותו של צעיר בן 29 שטבע מוקדם יותר בחוף לא מוכרז דרומית לחוף געש בשרון. צוות מד"א פינה אותו כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה אך בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. צעיר נוסף כבן 17 שטבע אף הוא באותו מקום פונה במצב קשה מאוד לאחר פעולות החייאה ואושפז במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם.

פראמדיק מד"א עידן שינה וחובש בכיר במד"א חירי חשב סיפרו: "קיבלנו במד"א קריאה על 2 גברים שטבעו בחוף הלא מוכרז ואזרחים משו אותם מהים. באמצעות אמבולנס 4×4 הגענו עד אליהם ומיד התחלנו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה מתקדמות. כעבור דקות ארוכות של מאמצי החייאה ליבו של אחד מהטובעים שב לפעום ומצבו התייצב מעט. העלנו את 2 הטובעים לאמבולנס, כשאנחנו עדיין מבצעים פעולות החייאה באחד מהם והוצאנו אותם מהחוף לניידות טיפול נמרץ שלנו שחנו בסמוך. המשכנו את הטיפול הרפואי גם תוך כדי הפינוי לבית החולים, כשמצבו של טובע אחד אנוש והשני קשה."

מדובר בקורבן השני היום מטביעה. מוקדם יותר נקבע גם מותו של אדם מבוגר כבן 80 שטבע הבוקר בחוף דלילה באשקלון. הוא פונה על ידי מד"א במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה, אך בבית החולים ברזילי לא הצליחו לייצב את מצבו וקבעו את מותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובש רפואת חירום במד"א ירון קפח סיפר: "כשהגענו לחוף חברנו למצילים שמשו את הגבר מהמים והתחילו בפעולות ההחייאה. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. הכנסנו את הגבר תוך המשך פעולות מצילות חיים לניידת טיפול נמרץ ואנחנו מפנים אותו לבית החולים כשמצבו קריטי."

ממד"א נמסר כי מתחילת עונת הרחצה (29.3.23) עד היום (1.7.23 בשעה 16:00) החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ל 131 בני אדם שטבעו ונמשו מהים, מהבריכות וממאגרי המים השונים ברחבי הארץ. 27 טבעו למוות, שלושה במצב אנוש, חמישה במצב קשה, 16 במצב בינוני ו- 80 במצב קל.

חוף - ים - טביעה
אילוסטרציה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button