חדשות הארץמבזקים

הוחלט פה אחד: הממשלה אישרה את הקמת היישוב ״רמת ארבל״ בגליל

בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון), אושרה ההחלטה שהביא שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף, בשיתוף פעולה עם השרים, וסרלאוף, סופר וסטרוק, להקמת היישוב ״רמת ארבל״ בגליל התחתון. בשלב ראשון יועברו מליוני שקלים לתכנון הראשוני של היישוב. על פי החלטת הממשלה משרד הבינוי והשיכון בשיתוף משרד ההתיישבות באמצעות החטיבה להתיישבות ירכזו את עבודת המטה להקמת היישוב רמת ארבל.

הישוב החדש עתיד להיות יישוב קהילתי, בו צפויות להתגורר כ- 500 משפחות ובין היתר יקדם קליטת עלייה. עם סיום עבודת המטה במשרד הבינוי אותה יבצע המנהל לענייני הכפר, יובא הנושא למועצה הארצית לתכנון ובנייה.

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף אמר לאחר אישור ההחלטה: "אנו פועלים בכל המישורים בכדי להביא להגדלת ההיצע בשוק הדיור על מנת להמשיך את מגמת ירידת המחירים, בין היתר בהקמת יישובים חדשים בארץ ישראל. היישוב 'רמת ארבל' הוא היישוב הרביעי שמשרד הבינוי והשיכון מקדם את הקמתו בממשלה הנוכחית. אני רואה בפיתוח הפריפריה וחיזוק ההתיישבות באזורי הנגב ובגליל, מטרות חשובות, ויש לי מחוייבות אישית להתיישבות הוותיקה והחדשה. אני מודה לראש הממשלה ולחבריי השרים על אישור ההחלטה ולמשרדי הממשלה שהיו שותפים לתהליך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בנימין נתניהו - יצחק גולדקנופף
צילום: דוברות שר השיכון והבינוי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מעלים את הגליל על ראש שמחתנו! כפי שהתחייבנו בהסכמים הקואליציוניים, החלטנו הבוקר בישיבת הממשלה החלטה היסטורית: מקימים את רמת ארבל – יישוב חדש בגליל. זו החלטה חשובה והיסטורית, שתחזק את ההתיישבות בגליל. אני רוצה להודות לחבריי לממשלה, ובראשם לשר הנגב הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, שהיה ממובילי ההחלטה."

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק: "שמים את הצפון – במרכז. הקמת רמת ארבל היא עוד אבן דרך חשובה בקידום ההתיישבות בגליל, עליה אנו שוקדים בשיתוף פעולה בינמשרדי במספר אפיקים. הממשלה שלנו בולמת הידרדרות רבת-שנים בגליל, ומקדמת תנופת התיישבות שתזניק את האזור ותפריח אותו. כי מה שאתה בוחר – זה מה שאתה מקבל. אני רוצה להודות לשר גולדקנופף על הובלת ההחלטה ולשרים וסרלוף ואופיר סופר על שותפותם במהלך".

חברי גרעין רמת ארבל: "זו בשורה גדולה ומרגשת לעם ישראל. השטחים בגליל משוועים להתיישבות יהודית שתפריח את המקום. אנחנו מודים לכל מי שסייע שהדבר הזה יקרה. הן מתוך הממשלה, הן מתוך הכנסת, ובעיקר למשפחות, הפעילים ועם ישראל שהגיע להביע ברגליים תמיכה להתיישבות יהודית בגליל. מכאן יוצאת בשורה לישובים נוספים חדשים בגליל כולו."

תנועת נחלה מסרה: "זהו יום חג למשפחות החלוציות הנאחזות במסירות נפש בשטח ומחזיקות את המקום לולא המסירות שלהם לא היינו מגיעים למעמד החשוב והחגיגי הזה. אנו מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השרים-השר גולדקנופף השר וסרלוף השרה סטרוק והשר סופר על המהלך החשוב של החלטה על הקמת יישוב חדש בגליל ועל העשייה הרבה שנעשתה כדי להגיע למעמד הזה ומודים לשותפים לדרך לשר בצלאל סמוטריץ ולשר איתמר בן גביר על התמיכה שלהם. אנו מצפים לראות עוד החלטות רבות על הקמת ישובים חדשים בכל מרחבי יהודה שומרון הנגב והגליל."

ח״כ אלי דלל (הליכוד) מברך על החלטת הממשלה על הקמת היישוב ״רמת ארבל״: "ב-1 בינואר בערב קריר וגשום הוזמנתי להגיע ליישוב חדש ״רמת ארבל״ ישבנו שם עם שמיכות,כוסות תה וכמה קרוואנים, אבל בעיקר הרבה הרבה רוח ושליחות ציונית. ‏שם אמרתי שתולדות הציונות כרוכים וקשורים בקשר להקמת ישובים בארץ ישראל. ‏כל הקמת יישוב חדש בישראל הוא מימוש החזון הציוני החשוב לחיזוק ההתיישבות. ‏אני מברך על החלטת הממשלה על הקמת היישוב. זה יום חג להתיישבות, למשפחות החלוציות שנאחזות במקום ובשורה מאוד חשובה לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל."

ישיבת ממשלה
צילום: דוברות שר השיכון והבינוי

Back to top button