חדשות הארץמבזקים

"אוסלו על סטרואידים – חרפה והפקרות ביטחונית שלא נראתה כמוה"

השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, קדרי אבו בכר, נהרג אמש (שבת) בתאונת דרכים בכביש 505, מאריאל לצומת תפוח. מסע הלוויה של אבו בכר יעבור בכביש 5, בתוך שטחי C, אירוע תקדימי שלא היה כמותו עד היום. הלוויה תלווה בנוכחות של 50 שוטרים פלסטינים חמושים בנשק חם, והם אלו שישלטו באירוע, מהוצאת גופת הנפטר ועד קבורתו בבית הקברות בידיא.

תושבי השומרון היו מופתעים מן ההודעה המהווה גם סכנה לביטחונם כאשר 'הרשות הפלסטינית' מנהלת אירוע בשטחי C סמוך לישובים ישראלים. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן זעם על ההחלטה לאפשר אירוע שכזה בתוך שטח המועצה, וכל זאת כשהגוף הביטחוני שינהל אותו הוא המשטרה הפלסטינית. יצוין כי הלוויה מיועדת לאדם שישב 17 שנים בכלא על טרור, הוגלה לעיראק וחזר בהסכמי אוסלו, והקדיש את חייו להסתה ותמיכה כספית במחבלים.

ראש המועצה האיזורית שומרון יוסי דגן דרש לדעת מי קיבל את ההחלטה השערורייתית: "מדובר כאן באוסלו על סטרואידים! חרפה והפקרות בטחונית אני דורש לדעת מי קיבל את ההוראה, מי סיכן את בטחון התושבים בכביש ראשי ומי קיבל החלטה לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל, במרכז השומרון. לא ברור לי גם איך אדם כמו קדרי אבו בכר מקבל יחס שכזה? מדובר באדם שהיה מחבל שישב 17 שנה בכלא, הוגלה לעיראק, הוחזר בהסכמי אוסלו, וגם בתפקידו האחרון הוא היה השר בפועל לענייני מחבלים ורוצחים שדאג להם למשכורות ומסית לטרור. זו חרפה והפקרות ביטחונית שלא נראתה כמוה בישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תהלוכת שהידים - פלסטינים
ארכיון. צילום: מתוך הרשתות הערביות

Back to top button