מבזקיםתנועה ותחבורה

מצוקת חנייה בתל אביב? לעירייה יש בשורה

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה עם היוזמה להקל על מציאת חניה בעיר, בלילות ובסופי השבוע. במסגרת הסדר שביצעה העירייה – תושבות ותושבי העיר יוכלו לרכוש מנוי חודשי ב- 28 חניונים פרטיים במחיר מוזל, החל ב-180 ₪ לחודש בלבד. בסה"כ קיימים במסגרת ההסדר 5,120 מקומות חניה ברחבי העיר.

על פי העירייה, לאחרונה הצטרפו ליוזמה שני חניונים: חניון גבעון – ברחוב ארניה 32 וחניון קניון TLV – ברחוב החשמונאים. מדובר על 300 חניות בכל אחד מהחניונים ובמנוי חודשי בסכום של 280 ₪ כולל מע"מ – 9 ₪ ליום! מנוי לילה תקף לימים א'-ה', בשעות 16:00 – 08:00 למחרת. בסוף השבוע, ניתן לחנות בימים שישי ושבת, לאורך כל שעות היממה, עד יום ראשון ב-08:00 בבוקר. רכישת המנוי המוזל לחניונים מתבצעת באמצעות יצירת קשר באופן ישיר עם הנהלת החניון הפרטי ומותנית בתו חניה עירוני בתוקף.

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "אין ספק שהמאמץ העירוני לספק פתרונות חניה באמצעות הנגשה של מידע והפחתה של מחיר בחניונים מסחריים לתושבים היא ברוכה והצטרפותם של שני חניונים בלב העיר להסדר היא משמעותית בעבורם. יתרונם של שני החניונים הוא במיקומם ובכך שהם יכולים להוות אלטרנטיבה לחניון הבימה העמוס ולתת מענה למצוקה של תושבי האזור שנפגעים מסגירת החניון בשעות 20:00 – 22:00 – סגירה שנועדה לצמצם את הפקקים באזור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

חבר מועצת עיריית תל אביב- יפו, אסף הראל: "אמנם חזון התחבורה העירוני שאנו מקדמים פועל למען הולכות והולכי הרגל, רוכבי האופניים ושיפור התחבורה הציבורית, אך במקביל אנו זוכרים שאחוז גדול מהתושבים עדיין מחזיק ברכב פרטי וזקוק לפתרונות חניה. אין הגיון בכך שתושבים שחוזרים מהעבודה בערב יאלצו לחפש חניה במשך שעות, בזמן שלידם נמצאים חניוני ענק של משרדים העומדים ריקים. ולכן, דאגנו לכך שתושבים יוכלו לחנות את רכבם הפרטי, במחיר מוזל, בסמוך לביתם – בחניונים השונים במהלך הלילה".

צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

מעיריית תל אביב נמסר: "בימים אלה ממשיכה עיריית תל אביב – יפו במימוש החזון התחבורתי שלה, בראשו שיפור מערך התחבורה הציבורית, באמצעות קידום הקמת רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ושיפור רשת קווי האוטובוסים. לצד זה מעודדת העירייה התניידות בכלים אישיים, כגון קורקינטים ואופניים, לרבות האצת סלילת וסימון שבילים ברחבי העיר, כאשר תעדוף ההליכה ברגל מגובה על ידי העירייה בהרחבת מדרכות ופתיחה של רחובות מנוהלי תנועה. בנוסף לכך, העירייה מעודדת את התושבות והתושבים למעבר מבעלות על רכב פרטי להתניידות באמצעי תחבורה שיתופיים כדוגמת אוטותל ואמצעי תחבורה שיתופיים נוספים. עם זאת, כדי להקל על התושבות והתושבים במהלכים החדשים שצפויים בעיר, מסייעת העירייה בפתרון מידי לחניה בסביבת מגוריהם."

צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

Back to top button