חדשות הארץמבזקים

"פרויקט תגלית חצה את כל המהמורות, עולה ופורח ומחבר אותנו לעם היהודי בתבל"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום (ראשון) באירוע הגאלה השנתי של תגלית בסימן 75 שנה לישראל.

נשיא המדינה פתח את נאומו ואמר: "כשאנחנו נמצאים כאן הערב היום, ומציינים פרויקט שהרכיב מיליון צעירים יהודים מן התפוצות, זה דבר מרשים ומדהים, סוגיות שחווה כל עם בעידן של סוגיות עמוקות של זהות בתוך עמינו, העם היהודי סוגיות עמוקות מאוד של זיקה למדינת הלאום, מדינת ישראל. כאשר אנחנו יודעים שתגלית יצרה חיבורים דמיוניים, בין יהודים באשר הם, בינם לבין עצמם, ובין יהודים לישראלים. החיבור הזה הוא חיבור פיזי, הוא עצום, הוא עמוק. הוא בונה נדבך חשוב מאוד בעם היהודי, העם קטן, שמתמודד עם אתגרים עצומים הן כלפי חוץ כקהילות קטנות וגדולות בכל רחבי תבל, ובין באשר בינו לבין מדינת הלאום שלו, שהיא בעצמה מתייסרת כידוע לכם בלא מעט אתגרים ויש צורך לשלב את סיפורו של העם היהודי בתוך הסיפור של מדינת ישראל".

בסיום נשיא המדינה אמר: "אני מאחל לכולנו, שמעבר לוויכוחים ולמחלוקות הפנימיות, ומעבר לאתגרים הקשים שאנחנו ניצבים בפניהם, נדע להתחזק ולמצוא גם מקום של עידוד ושמחה לשנת ה-75 למדינה בכך שפרויקט כמו תגלית חצה את כל המהמורות, עולה ופורח ומחבר אותנו לעם היהודי הנפלא שנמצא בכל רחבי תבל. תודה רבה לכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל תגלית גידי מרק: "השנה אנו רואים חשיבות גדולה מתמיד בקיום הגאלה השנתית של תגלית – אנחנו חווים ביקוש חסר תקדים בהרשמה לתגלית, ונוסף על 25 אלף המשתתפים שיגיעו לסיור בישראל עד סוף השנה, ישנה רשימת המתנה של כ-25 אלף צעירים נוספים שאין באפשרותנו להביא ללא גיוס משאבים נוספים".

מרק הוסיף: "תגלית יוצרת עבור מדינת ישראל עשרות אלפי שגרירים מדי שנה, אשר ממשיכים, לאורך שנים, לשמש רשת תמיכה שהולכת וגדלה ברחבי העולם ומחזקים את מדינת ישראל בעולם".

ד"ר מרים אדלסון אמרה: "ההשקעה בתגלית היא השקעה בבנינו, נכדינו ובכל הדורות שיבואו. בעלי שלדון אדלסון ז"ל ואני נהגנו לומר שתגלית היא ההשקעה עם התשואה הגבוהה ביותר: נצחיות העם היהודי. תגלית הביאה לכאן עד היום קרוב למיליון אנשים, וכל אחד מהם יאמר שתגלית שינתה את חייו, כל אחד מהם נחוש יותר להגן על ישראל. זוהי דרך שצריך לטפח, וכמה שיותר אנשים שיצעדו בה, כך ייטב".

נשיא המדינה יצחק הרצוג - טקס גאלה תגלית
צילום: קובי גדעון, לע"מ
נשיא המדינה יצחק הרצוג - טקס גאלה תגלית
צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button