סרטונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי "צוק איתן" בהר הרצל

רה"מ נתניהו:
יקירינו, בני המשפחות של חללי מבצע 'צוק איתן', אחיי ואחיותיי. אני יודע את כאבכם, שאינו נמוג עם השנים. וגם אם נמוג, עולה שוב מדי בוקר. חלל עצום נפער בתוככם, בכולנו, לפני תשע שנים. איבדנו את טובי בנינו – חיילים במדים, ולצידם אזרחים, שלכל אחד מהם אין תחליף. יחד עם כל אזרחי ישראל אני מרכין ראש לזכרם ומצדיע לגבורתם.

לפני חודשיים, בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, פגשתי עם רעייתי שרה בלשכתי קבוצה של משפחות שכולות. בין המשפחות היו קרוביו של רב-נגד רמי כחלון ז"ל מחדרה. הייתה שם אשתו פנינה והבן הצעיר עמי-עד. רמי היה אחראי הלוגיסטיקה בגדוד הסיור של הצנחנים, הוא נפצע אנושות בהתפוצצות רימון בצוק איתן. הוא נאבק על חייו במשך כמה ימים, אבל המאמצים להציל אותו בבית-החולים לא צלחו. לאחר מותו של רמי, בתו מאור לבשה את חולצתו שעליה היה כתוב: "מנהיגות היא שליחות". פנינה ועמי-עד באותו מפגש המשיכו באותו קו. הם תיארו בהתרגשות את ערכיו של רמי – התייצבות ברצון לכל משימה, מסירות עילאית, אהבת ישראל. הבן עמי-עד, בעל השם הכל-כך סמלי, הוסיף שהחלום שלו הוא לשרת ביחידה קרבית. גם הוא נושא עימו, כצו מחייב, את הסיסמה: "מנהיגות היא שליחות".

זהו הדבר שמשותף לכל חיילינו ומפקדינו, גיבורי המערכה: הם יצאו בשליחות העם להסיר מעלינו סכנות חמורות – בראשן ירי הרקטות מרצועת עזה על יישובינו ועל אזרחינו, ומנהרות-הטרור חוצות הגדר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אני חייב לומר לכם, כשעמדנו בפני החלטה קשה, אנחנו כבר ידענו שיש עשרות מנהרות טרור, אנחנו כבר ידענו על תכניות להעביר מאות מחבלים דרך התווך התת קרקעי, להיכנס ליישובינו, להיכנס לגני הילדים, להיכנס לקיבוצים ולערים, לחטוף חיילים ואזרחים, כמובן להרוג, ולחמוק בחזרה.

מבצע צוק איתן היה מערכה חשובה בשרשרת המאבקים להבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, לאורך 75 שנות עצמאותנו. חירות לאומית מושגת בזכות מאבק, ומאבק מחייב מעת לעת הפעלת כוח ונכונות הקרבה. רק כך יכולה ישראל להתקיים כאי של חופש וקדמה במזרח התיכון הגועש.

הלוחמים, כולל אלו שנפלו, הבינו היטב את צדקת הדרך. הם גילו נחישות, אומץ-לב, חתירה למגע, דבקות במטרה, שאיפה לניצחון. רוח הלחימה שלהם בחזית, השתלבה בכושר העמידה של העורף. עמדנו יחד כאחים וכאחיות, באחדות לבבות. בספר 'שיח לוחמים על צוק איתן' מוצגות שיחות ותובנות של לוחמי נח"ל מימי המבצע. לליבי חדרו דבריו של עוז, מפקד פלוגה, שכינס את חייליו לפני הכניסה לעזה, והחדיר בהם אמונה בעצמם.

עוז אמר לאנשיו: "לרגע הזה חיכינו כל ההכשרה, ולרגע הזה התגייסנו. 'לרגע הזה' – זו הגנת המולדת והגנת תושבי ישראל, בצורה הכי אמיתית שיכולה להיות". ואז הוסיף: "בסוף הרוח היא זו שמנצחת. העם דחף אותנו מאחור, וזה מה שנתן לנו כמדינה את החוויה המשמעותית, את המשמעות, של 'צוק איתן'. ועמדנו כצוק איתן!"

מכובדיי ויקיריי, במבצע צוק איתן פגענו פגיעה קשה בארגוני הטרור בעזה. פעלנו במשולב ברובד הצבאי וברובד המדיני להחזיר את השקט, לבסס את ההרתעה ולשלול מאויבינו תשתיות ויכולות מסוכנות. עשינו זאת תוך שמירה על נורמות מוסריות, למרות שמחבלי החמאס והג'יהאד האיסלאמי פעלו בכוונת-מכוון מתוך סביבה אזרחית. במקביל, תוך כדי המערכה ולאחר המערכה עסקנו בתחקור, למידה והפקת לקחים. משימה עיקרית שהשלמנו בהצלחה הייתה הקמת המכשול נגד המנהרות בגבול רצועת עזה. לא היה לנו את זה. לא היה לאף מדינה, לא היה לאף עם פתרון לבעיה הזאת. לא בזמן הבבלים, ולא הרומאים, ולא הביזנטים ולא העות'מנים. לאף אחד לא היה הפתרון הזה. אבל אנחנו השגנו פתרון. זה לקח כמה שנים לבנות אותו, אבל 'המכשול החכם', בהיקף של עשרות קילומטרים, נותן עוד ביטחון ליישובי העוטף בשילוב אמצעים אחרים.

זה כמובן לא אומר שהגענו אל המנוחה ואל הנחלה. הסבבים הצבאיים בשנים האחרונות מלמדים, שבמלחמה נגד מבקשי נפשנו אין הפוגה ואין רפיון. אנו נחושים להגיב על כל ניסיון לפגוע בנו, כפי שעשינו במבצע 'שומר החומות' לפני שנתיים, ובמבצע 'מגן וחץ' בחודש שעבר.

מאז צוק איתן התעצמנו עשרת מונים: הן בבניין הכוח, הן במענה המבצעי למי שמנסה לאתגר אותנו. ישראל סומכת בראש ובראשונה על עצמה במה שנוגע לביטחונה. אני אומר זאת גם ביחס לניסיונה של איראן לפתח ארסנל גרעיני, וביחס להתקפות הטרור של שלוחותיה בגבולותינו. אנחנו מתעצמים ומגוונים את היכולות שלנו מול מי שמנסה לאיים עלינו בהשמדה. בזירה אחת, וביותר מזירה אחת – התגובה שלנו, היכולת שלנו תהיה נרחבת, נרחבת ועוצמתית.

משפחות יקרות, אני מבקש לומר לכן שלמבצע צוק איתן יש פירות חשובים. מלבד חיזוק ההרתעה הביטחונית והַחזרה לחיי שגרה, אני שמח לראות את הפריחה המשמעותית של צפון הנגב. עכשיו, כשאני אומר לכם את זה, אני לא מביא לכם כאן טבלאות וגרפים. אולי כדאי שכן נעשה זאת, משום שאנחנו רואים דבר מדהים. אנחנו רואים שגידול האוכלוסייה באזור מה שנקרא 'עוטף עזה' הוא זהה, לפעמים קצת פחות, מגידול האוכלוסייה ביתר חלקי מדינת ישראל. אבל לא למרבה הפלא. מיד לאחר צוק איתן אנחנו רואים, שהמגמות מתחילות להיפרד זו מזו. והגידול בעוטף עזה הוא משמעותית גדול יותר מגידול היישובים והאוכלוסייה בכל יתר חלקי מדינת ישראל. המבצע חולל שינוי עצום, כך גם מה שבא אחריו.

בזכות הבנים הנפלאים, יישובי הדרום, ובפרט יישובי עוטף עזה, יודעים צמיחה, יודיעם שגשוג, ידועים תנופת פיתוח. לפני כמה חודשים אגב אישרנו בממשלה הקמת יישוב קהילתי חדש במועצה האזורית שדות נגב. זהו גם כן מענה הולם לטרור, וביטוי מעשי של הגשמת הציונות. אתה נלחם בטרוריסטים ומשלחיהם, ואתה מעמיק את שורשינו בארצנו.

מכובדיי ויקיריי, אני מבקש לאחל החלמה מהירה לכל פצועי המבצע, ואני חוזר על המחויבות שלנו להשיב הביתה את הבנים, את אורון שאול והדר גולדין. כמוהם גם את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. זכרם של בנינו היקרים, חללי מבצע 'צוק איתן', יהיה נצור עימנו לדורי דורות".

וידאו: איתי בית-און, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

36 תגובות

  1. AMERICAN WHISTLE BLOWER I'M VLAD MANOWAR OF SEVERNA PARK MARYLAND USA. I HAVE EVIDENCE THAT WILL REMOVE PRESIDENT JOE BIDEN FROM OFFICE & INCARCERATE OBAMA GATES CLINTON PANETTA. I SURVIVED MULTIPLE ATTEMPTS AGAINST MY LIFE BY THE CIA & CAN LINK ROBERT GATES TO MY CASE 3 TIMES WITH CREDIBLE WITNESSES BOTH GOVERNMENT AND CIVILIAN. HELP SPREAD THE WORD TO WIKILEAKS THE GUARDIAN SKY NEWS 60 MINUTES AUSTRALIA FOX NEWS & U.S. SENATOR'S TED CRUZ JOHN KENNEDY RAND PAUL JOSH HAWLEY CONGRESSMAN JIM JORDAN BEFORE I'M ASSASSINATED BY THE CIA.

  2. شالوم احبك الله على الدوام رحم الله جميع الاموات الاباء والاجداد اتمنى لكم جميعا مستقبل مطمئن الأجيال القادمة على الدوام والسلام عليكم جميعا

  3. יהי זכרם ברוך❤. אין מילים שיוכלו למלאות את החלל הכבד. מסירות נפשם היא שמאפשרת לנו לחיות במדינתנו

  4. We stand for you great peoples of Israel our heart is broken 😞 what happing in there ❤️✡️♥️🇮🇱 Shalom great one Mr. Benjamin Netanyahu and great people of Israel we praying God protect Israel from enemies and bless you all peace to Jerusalem Amen Israel for ever God is in Israel’s side 🇮🇱♥️✡️💪🙏

  5. Casablanca Morocco 06/30/2023
    This is the true community of the Jewish people that my ancestors wanted to see as it was a thousand years ago B.C
    To overthrow the Jordanian tutelage over Jerusalem, to liberate the land of my ancestors from Arab and Islamic colonialism, and to build the 3ed Temple that my ancestors built from their own money, because Islamic colonialism and dropping the decisions of Moroccan Qods Committee in Morocco did not respect the command of their Lord, which states: "They have their religion and we have ours."??!
    For these reasons, I renew my loyalty to the Israeli homeland and my commitment to the principles of Jewish nationalism, because I know more than anyone else the true value of my Jewish, legal and personal identity for the future of the Jewish people, no matter how the Mossad tries to hide the truth for the benefit of the global club of shady kings and princes, because I am the real king in the world biologically as a descendant of the dynasty of the king David who ruled Jerusalem in the name of the Jew people since thousand years before BC that confirms I'm the legitimate heir to the throne of my ancestors on Jerusalem as the eternal capital of Israel according to genetics and Jewish genealogy ?!?
    On the basis that the DNA of my blood group O+ ( Biological mention K- : Phenotype CCDee ) determine the biological identity which define the legal identity who embodies the personal identity of the women or men !?!
    For this reason my Jewish, legal and personal identity determine the legal bonds of the Jew people over Israel as the land of the Jewish people according to the Jewish genealogy and genetics.
    Boker tov my love Jerusalem

  6. Lets him work lets him walk
    For this reason I stand Mr.Netanyahu and Mr.Trump by my DNA of my blood group O+ ( Biological mention K- : Phenotype CCDee) that belonging to the dynasty of the king David for counting to liberate land of my ancestors to the Arabic Islamic colonialism and build the 3ed Temple that confirms Jerusalem eternal capital of Israel.
    One day I return to the promise land or I'm not descendant of the dynasty of the king David?!
    Boker tov Israel

  7. (((+++((( פרשת דברים פרק ח' פסוק י"ז;
    ואמרת בלבבך כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה.
    וזכרת את ה' אלוקיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל למען הקים את בריתו אשר נשבע לאבותיך כהיום הזה

    לא נשאר הרבה זמן להתגשמות נבואת ישעיהו פרק ב פסוק ב, "והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית השם בראש ההרים ונשא מגבעות ונהרו אליו כל הגויים"

    "והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה’ אל בית אלהי יעקב ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו כי מציון תצא תורה ודבר ה’ מירושלים"

    "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה"

    עשיית צדקה וחסד.מקרבת את הגאולה. ומגבירה את התפרצות האמונה העוצמתית.החבויה ושבויה בהגלות הרוחני.למעלה מאלפיים שנה.

    המהות של המשיח

    המשיח יהיה במדרגה יותר גבוהה מאדם הראשון לפני החטא. בכוח הדביקות העוצמתית של המשיח עם הבורא.
    הוא יגלה את הקשר הנשמתי הפנימי והעוצמתי- שנמצא בכל יהודי עם-הבורא ,ואז כל האווירה בכל העולם תשתנה לטובה.

    התגלות הניצוץ המשיחי אצל כל אחד ואחת, ישנה את מערכת הכללים הטבעיים בכל העולם כולו .כל מי שלא יהיה מסוגל להתעלות למערכת כללים העל-טבעיים ,יהיה צריך לעבור תהליך של הזדככות. כל עוד הוא לא מתנגד לשינוי.

    "אפס"בלתך גואלנו לימות המשיח". כשיבוא המשיח-יתגלה בעולם דרגת הכתר מלכותו ית'.ויורגש בכל היקום כולו.שכל הבריאה כולה היא אין ואפס-ביחס לבורא.

    ותהיה הגאולה.ככתוב ,,ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ ונגלה כבוד השם וראו כל בשר יחדיו כי פי השם דיבר",

    אורו של המשיח יתחיל לחדור לתוך חלל העולם ובכל היקום כולו.

    ההרגשה שתיווצר. תתאים למה שאמר שלמה המלך; "הבל הבלים אמר קהלת הכל הבל" .

    הרדיפה אחרי תענוגי בני אדם-תיפסק. והמחשבות על תכלית החיים-תקבל תאוצה לכיוון שונה לגמרי ממה שידענו קודם.

    וכפי שהרמב"ם כותב; "ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות, שהטובה תהיה מושפעת הרבה, וכל המעדנים מצויים כעפר, ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד.

    האווירה בעולם כולו-שהשתנה בעקבות המגפה במידה מסוימת, מכינה את העולם לקבל את השינוי הרצוי.

    כנראה – שהתהליך של התגלות המשיח באופן של "עני ורוכב על חמור" "חמור" מלשון
    חומריות- בעיצומו. האור של המשיח התחיל לחדור אומנם באיטיות–כ"עני" שלא שמים לב אליו–לתוך חומרית העולם.

    מקווים ומתפללים. ש תהליך ההזדככות וההתעלות של החומריות-מקבל תאוצה.

    מה ש נדרש מכל אחד מאיתנו זה לגלות בכוחות עצמנו את הניצוץ הפנימי – העוצמתי שבתוכנו – המיוחד עם הבורא לעד ולעולמי עולמים. ולהביא את הרצון הפנימי לידי מעשה בכל התחומים,לפי כללי התורה והמצוה.

    גילוי הרצון הפנימי הוא כלי למהר את התגלות המשיח שיאיר בתוכנו ויסייע לנו להתרומם מעל כללי הטבע.
    ולהכין את כל היקום כולו להתגלות הבורא שישכון בבית המקדש לעד ולנצח נצחים.

    המושג "משיח" מתחיל לחדור בכל קצוות הקשת של עם ישראל.

    כולנו בטוחים ומקווים שבקרוב ממש האור של המשיח יחדור בכל היקום כולו, השינוי המהותי בכל העולם
    תתגלה בכל התוקף.

    ורוח הטומאה אעביר מן הארץ "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר כי פי דבר"

    לשנות אורח חיים 180 מעלות בבת אחת.לא כל אחד מסוגל לעשות.אבל להתחיל צעד אחר צעד
    במטרה להגיע לפסגה.מזה אי אפשר להתחמק.

    האמונה בבורא.שנמצאת בכל אחד ואחת.אמנם מתנגשת ברצונות בהמיים.לחיות חיי חופש והפקר.

    אבל זה לא מצדיק התעלמות טוטאלית.מהתייחסות לרצון האמיתי.להגיע ולהשתלב. במטרה הנצחית.לה ברא הבורא את הבריאה הנפלאה האינסופית
    "

  8. God bless Israel and god bless you PM Benjamin nataniyaho and protect you sir and long long long long long long long long long long life Israel shalom
    💙 💙 💙 💙 💙 💙

  9. לק"י
    רה"מ בנימין נתניהו הי"ו,👑💙
    איש חיל! מנהיג את עם ישראל, והמדינה היהודית, בחן, בחסד וברחמים! אשריך ואשרי חלקך!
    כל נאום שלך, "יצירה ספרותית"!!! חד בדרא!
    יאיר מזלך בטוב, אכי"ר!!!💙🇮🇱💙✡️

  10. 1.7.23 שעה 11.51 סוף סוף רואים ראש ממשלה אהוב. ו ( נורמלי ) ולא פושעים שבחרו באחיזת עיניים. זה היה זוועת עולם !!!@

  11. ان شاءالله القدس کو مرکز بنا کر پورے اسرائیل اور پورے دنیا میں اسرائیل کو مضبوط کرنے والوں یہودیوں اور ان کے ساتھ جھنم میں جانے کی خواھش رکھنے والوں کا قتل عام شروع یہ سارا کام کنٹرول ادارہ سپه سالار اعظم محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم مسجد نبوی صلی الله عليه وسلم میں بیٹھ کر کرے گا ان شاءالله الله اكبر صلى الله عليه وسلم لا اله الا الله

  12. الله کے دشمن یہودیوں تم نے محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم کو شھید کیا الله نے تم کو سزا دی تمھارے اندر سے بدترین یہودی نکالے جو قیامت تک اندر سے بدترین یہودی رھیں گے باھر سے شعیہ کہلائیں گے یہ جھنم میں تم سے نیچے ھوں گے ان شاءالله

  13. لا اله الا الله اھل دنیا اسلام قبول کرلیں اسلام نام ھے الله کے قرآن اور محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم کے فرمان کا ادارہ سپه سالار اعظم محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم کا نصاب ساری دنیا پڑھے وہ آپ کو قرآن اور محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم کے سارے صحیح فرمان مہیا کرتا ھے الله اكبر صلى الله عليه وسلم لا اله الا الله

Back to top button