מבזקיםפוליטי / מדיני

"‏כולנו חזית אחת מול הטרור": בקואליציה ובאופוזיציה מגבים את צה"ל בג'נין

חברי כנסת מן הקואליציה והאופוזיציה פרסמו הבוקר (שני) הודעות תמיכה בצה"ל בעקבות הפעולות בג'נין.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר: "אני מחזק את כוחות הבטחון הפועלים כעת בג'נין. כולנו מאחוריכם. זוהי פעולה מוצדקת מול תשתיות הטרור המתבצעת בעקבות מודיעין איכותי ומדוייק. חטיבת הקומנדו, הצנחנים וגולני, יחד עם השב"כ, פועלים נגד תשתיות טרור והנסיונות לבנות בג׳נין מערכי ייצור טילים בסיוע איראני. יחד עם כל עם ישראל אני נושא תפילה לשלום לוחמינו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "הבוקר כולנו מתפללים לשלומם והצלחתם של חיילי צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון. עם ישראל עומד מאחוריכם. מבקש לחזק את ידי רה"מ ושהב"ט ואת מפקדי צה"ל וכוחות הביטחון. התחלנו לשנות כיוון במאבק למיגור הטרור ולפעול בעז"ה להשבת ההרתעה הישראלית והחזרת הביטחון"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר: "מחזק את כוחות הביטחון שפועלים כעת בג׳נין באופן נחוש ומקצועי מול הטרור שמרים את ראשו. ‏כולנו חזית אחת מול הטרור. כל פעולה נחושה ואחראית של הממשלה תקבל גיבוי מלא".

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת כתב: "אני מחזק את חיילי וחיילות צה״ל בפעילותם החשובה למיגור הטרור בג'נין. עם ישראל כולו מאחוריכם, מגבה אתכם, מצדיע לכם ומתפלל לשובכם הביתה בשלום".

חבר הכנסת גלעד קריב מהעבודה מסר: "תפקידו של צה"ל להיאבק בטרור, להכריע את תשתיותיו ולהגן על אזרחי ישראל. תפקידו של הדרג המדיני לחשוב גם על היום שאחרי ולנצל את עוצמתו של צה"ל לקידום פתרון מדיני. אנחנו מגבים את המפקדים והחיילים, מתפללים לשלומם, וגם לכך שתושבים בלתי מעורבים לא יפגעו. באותה הנשימה אנחנו נחושים להציג אלטרנטיבה למהלכים הפוליטיים של הממשלה בשטחים; אלטרנטיבה שמתכתבת טוב בהרבה, גם עם ההערכות והניתוח האסטרטגיים של ראשי מערכת הביטחון".

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רדינה, כצפוי גינה את הפעולה: "הממשלה הישראלית מבצעת פשע מלחמה חדש בג'נין ובמחנה הפליטים. כל הפשעים האלו שהיא מבצעת עם המתנחלים לא ישיגו עבורם ביטחון ויציבות. קוראים לקהילה הבין-לאומית לשבור את השתיקה ולנקוט צעדים רציניים, כדי לאלץ את ישראל להפסיק את התוקפנות נגד עמנו".

מנגד, מייק הרצוג, שגריר ישראל בארה"ב, הסביר את הפעולה: "ישראל יצאה למבצע נגד תשתית הטרור בג'נין. אף מדינה לא תשב בחיבוק ידיים כשטרוריסטים תוקפים את אזרחיה".

עודד פורר - אביגדור ליברמן - יאיר לפיד - בני גנץ
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

 

Back to top button