חדשות חוץמבזקים

סוכנות הביון הטורקית: "חשפנו עשרות סוכני מוסד שפעלו במדינה, 7 נעצרו"

סוכנות הביון הטורקית (MIT) טענה שחשפה "רשת רפאים" של 56 פעילים שפעלו בטורקיה בשירות המוסד. לפי העיתון הטורקי "סבאח", שבעה מהם נעצרו. הטורקים טוענים כי העצורים הודו בעבירות שביצעו.

לפי נתוני סוכנות הביון הטורקית, 56 הפעילים היו קשורים לסך של תשע רשתות, שכל אחת מהן מפוקחת על ידי תשעה סוכני מוסד שבסיסם בתל אביב ובעלות יכולת לפעול בקנה מידה בינלאומי.

מסמכים מ-MIT חשפו כי הפעילים אספו מידע ביוגרפי על אזרחים זרים באמצעות שיטת ניתוב מקוונת, עקבו אחר תנועות רכב באמצעות GPS, פרצו לרשתות מוגנות בסיסמה המבוססות על מכשירי Wi-Fi ואיתרו מיקומים פרטיים. הפעילים גם עקבו פיזית אחר יעדים מסוימים שקבע המוסד כדי לפקח ולצלם פגישות אחד על אחד. עוד נטען בכתבה בעיתון הטורקי כי בין היתר מרגל של המוסד שפעל תחת שם הקוד "איליה", שזהותו האמיתית לא ידועה, נשלח לעקוב אחר סולימאן אגבאריה, ישראלי ממוצא ערבי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

MIT טענה כי התא, המורכב מאזרחים ממדינות שונות במזרח התיכון, השתמש במספר אתרים מזויפים במספר שפות, בעיקר ערבית, כדי להשיג מיקומים טכניים וכתובות IP אמיתיות.

התקשורת בין סוכני המוסד בטורקיה ומחוצה לה נעשתה באמצעות קווי טלפון ניידים חד-פעמיים בבעלות אנשים בזהות בדויה מספרד, אנגליה, גרמניה, שוודיה, מלזיה, אינדונזיה ובלגיה.

אחד ממנהיגי הקבוצה, מרגל מוסד בשם הקוד "שירין אלאיין" שאת זהותו האמיתית MIT לא הצליחה לקבוע, השתמש בקו טלפון גרמני כדי להורות לפלסטיני בשם "חאלד ניג'ים" להקים פלטפורמות חדשות מזויפות. אתרים אלו כללו מאמרים מדויקים בלבד כדי למשוך מטרות שילחצו על קישורי וירוסים, מה שאפשר לרשת לחדור לטלפונים שלהם.

MIT טוענת עוד כי המוסד שלח את מרגליו ממוצא ערבי באיסטנבול ללבנון ולסוריה במיוחד כדי לאסוף מידע מודיעין ולסמן מקומות שייפגעו על ידי מל"טים חמושים. כמה סוכנים סורים ולבנונים שעבדו בעיר נפרסו גם הם לביירות כדי לחקור את עיריית חרט הריק ולאסוף מידע. הסוכנים גילו את הקואורדינטות המדויקות לבניין שנכבש על ידי חיזבאללה הלבנוני, וכן את זהותם של אנשי הצבא והפוליטיקה הגבוהים של הקבוצה המתגוררים בקומה השלישית של הבניין.

מנהיג רשת אחר בשם הקוד "עבדולה קאסם", שזהותו האמיתית לא ידועה, הציג את עצמו כערבי ירדני המתגורר בשבדיה והורה מרחוק לאדם בשם זייד סאדדין לצלם תמונות ולנתח את רמת האבטחה של בניין משמעותי ברובע קודסיה בדמשק.

לטענת טורקיה, המוסד שלח עשרות מרגלים, כולל אזרחים טורקים, לטיולים תיירותיים סודיים של שלוש תחנות: סרביה, דובאי ובירת תאילנד בנגקוק, שלושה מקומות שאינם דורשים ויזה לאזרחים טורקים. בבנגקוק, על פי הטענות הפעילים הועברו למרכז מוסד כדי ללמוד ריגול. שם, על פי הסוכנות, אדם טורקי אחד בשם אוקאן אלבייראק, סוכן נמלט של המוסד, לימד אותם לחבר דוחות, לפקח על מטרות, להתחמק ולהימלט משירותי מודיעין כמו MIT, לתעד תצלומים, לצפות ולנתח מידע מודיעיני ולהציב מכשירי מעקב לוויינים על כלי רכב.

טורקיה (ללא קרדיט)
אילוסטרציה

Back to top button