מבזקיםפוליטי / מדיני

"תסתכלו על 28 נרצחי הטרור – ישראל לא תעמוד מנגד כשילדינו נרצחים"

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, נשא לפני זמן קצר (שני) דברים בפתח ישיבת הסיעה השבועית והתייחס למבצע הצבאי בג'נין. לפיד פנה לקהילה הבינלאומית ואמר "לפני שאתם פוצחים במקהלת הגינויים האוטומטית, תסתכלו על 28 נרצחי הטרור של החודשים האחרונים."

בפתח דבריו אמר: "אני מחזק את ידי כוחות הבטחון הפועלים כעת באיזור מחנה הפליטים בג'נין. זוהי פעולה מוצדקת והכרחית, שיצאה לדרך בסיוע מודיעין איכותי ומדוייק על תשתיות הטרור בג'נין והמעורבות האיראנית במימון וסיוע לטרור. ישראל לא תאפשר בניה של מערך רקטי בגדה. ישראל תפגע במעבדות שבהן מייצרים מטעני נפץ לפיגועים עתידיים. ישראל תפגע בהתארגנויות טרור ובפעילי טרור עוד לפני שייצאו לפיגועים ברחבי יהודה ושומרון, על צירי התנועה, וגם בתוך המדינה."
 
עוד אמר: "צה"ל וכוחות הבטחון יעשו ככל שביכולתם כדי להמנע מפגיעה בבלתי מעורבים במהלך הפעולה, וכדי לסיים אותה במהירות וביעילות, אבל הפעולה תמשך עד שיושגו המטרות במלואן. מטרת הפעולה הזו אינה לפגוע ולהחליש עוד יותר את הרשות הפלשתינית. גם ראש הממשלה הנוכחי, גם אני לפניו, אמרנו חזור ואמור: לישראל אין עניין למוטט את הרשות הפלשתינית, אלא דווקא לחזק אותה, אבל אם הרשות לא רוצה שנפעל בשטחה, עליה לפעול בכוח כדי למנוע התארגנויות טרור."
 
לסיום, אמר לפיד: "אני קורא מפה לקהיליה הבינלאומית: לפני שאתם פוצחים במקהלת הגינויים האוטומטית, תסתכלו על 28 נרצחי הטרור של החודשים האחרונים. על מאיה ורינה די, על הלל ויגל יניב, על יעקב פלאי בן השש ואשר פלאי בן השמונה. מדינת ישראל לא תעמוד מנגד כשילדינו נרצחים. אני נושא מפה תפילה לשלום לוחמי צה"ל, המשטרה והשב"כ, אשר מגינים על חיי כולנו. שובו בשלום לבסיסכם ולבתיכם. אמן."

גדעון סער - יאיר לפיד - בני גנץ
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button