מבזקיםמשפטי/פלילי

בעקבות אירוע ירי בצפון תל אביב – כתב אישום הוגש נגד שני תושבי המרכז

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד סעיד עתילי (21) מבת ים ומוראד עתמאנה (28) מתל אביב, לאחר שקשרו קשר לרצוח אדם וניסו לעשות זאת, תוך שירו עליו כאשר היה ברכבו בצפון העיר ת"א.

מכתב האישום שהגישה עו"ד רותם נוימן ווסרמן עולה כי עתילי ועתמאנה קשרו יחד עם אהאב אבו רמדאן ואחרים לגרום למותו של א.א. במסגרת הקשר הותקן מכשיר עיקוב מבוסס GPS על גבי רכבו של א.א, המאפשר קבלת מידע בזמן אמת על מיקומו של הרכב בטלפון עוקב. מספר ימים לאחר מכן הגיע אבו רמדאן לביתו של עתילי בבת ים ובאותה עת החזיק מוראד בעוקב והתחקה אחר מיקום רכבו של המתלונן. זמן קצר לאחר מכן התקשר עתמאנה לעתילי מספר פעמים באמצעות יישומון טלגראם על מנת למסור לו מידע על מיקומו של הרכב. במקביל, שלח עתמאנה לעתילי מספר הודעות באמצעות יישומון טלגרף במסגרתן הפציר בו להזדרז ומסר לו מידע על מיקומו של הרכב באותה עת. למרות קבלת המידע מעתמאנה, עתילי ואבו רמדאן לא נסעו באותה עת למקום הימצאו של הרכב לצורך מימוש כוונתם.

מאוחר יותר בשעות הערב, שב עתמאנה ושלח לעתילי הודעות על אודות מיקומו של הרכב באותה העת באמצעות הטלגרף. זמן קצר לאחר מכן, יצאו עתילי ואבו רמדאן במהירות מהבניין, כשהם לבושים בשחור ומצוידים באקדח, והחלו בנסיעה מהירה לכיוון מזרח. השניים נסעו במהירות גבוהה ובנסיעה פרועה דרך בת ים ותל אביב, עד שירדו לאיילון בכיוון צפון, תוך שהם חוצים צמתים רבים כשברמזור בכיוון נסיעתם מופע אור אדום. במהלך נסיעתם, הכווין אותם עתמאנה למיקומו של הרכב ברח' יגאל אלון בתל אביב-יפו ואלה התחקו אחריו. א.א. הגיע עם רכבו לרחוב רקנאטי והשניים המשיכו לנסוע בכיוונו, בנסיעה מהירה ופרועה, תוך חציית צמתים באור אדום ונסיעה על מעברי חציה הומים. לאחר מספר דק', הגיעו השניים ונעצרו בסמוך ובמקביל לרכבו של א.א, עתילי ירה לעברו 8 יריות מהאקדח והשניים נמלטו מן המקום בנסיעה מהירה ופרועה. בהגיעם לבת ים, הסתירו את הקטנוע והחליפו את בגדיהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות מעשיהם נגרמו מספר פגיעות וחורי ירי לרכב באזור הכנף השמאלית והגלגל השמאלי הקדמי. בבקשת המעצר ציינה עו"ד נוימן וסרמן כי "המשיבים ביצעו עבירת אלימות חמורה תוך שימוש בנשק חם. מדובר בעבירות שבוצעו לאחר תכנון מוקדם ותוך הצטיידות באמצעים טכנולוגיים. תעוזתם ונחישותם של המשיבים לגרום למותו של המתלונן באה לידי ביטוי גם במעשיהם של עתילי ואבו רמדאן אשר לא בחלו בנסיעה פרועה ומהירה, לאורך רחובותיהן של הערים בת ים ותל אביב-יפו, תוך שהם מסכנים את חייהם של שאר משתמשי הדרך, והכל על מנת לממש את תכניתם."

כתב האישום מייחס לעתילי ולעתמאנה עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח) וניסיון לרצח. בנוסף, לעתילי מיוחסות עבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, נשיאה והובלה של נשק שלא כדין ושיבוש מהלכי משפט.

אקדח - ירי - עבריין - פושע - רצח (ללא קרדיט)
אילוסטרציה

Back to top button