מבזקיםפוליטי / מדיני

גדעון סער תוקף בחריפות את הקואליציה: "ככה אתם עובדים, כמו מאפיה"

שר המשפטים לשעבר, ח״כ גדעון סער, תוקף את הקואליציה בנאום שנשא לפני זמן קצר (רביעי) על הצעתם לפירוק לשכת עורכי הדין ופתיחת תחרות ואפשרות להקמת מועצות נוספות לציבור עורכי הדין.

בפתח דבריו אמר: "לא רק בגלל שהוא עצמו החל את דרכו בעסקנות בלשכת עורכי הדין כחבר המועצה הארצית. כממלא מקומו של יושב ראש עורכי הדין מהשמאל הקיצוני בקואליציה איתו – עכשיו הלשכה הופכת לגורם פוליטי? אני אוחז בידיי שלל החלטות חמורות ביותר מבית היוצר של השמאל הקיצוני בקואליציה שאתה הכתרת. כשאתה הייתה שם כמובן שהייתה צריכה להתקיים, כשהאינטרס הפוליטי שלך משתנה אז היא צריכה להתחסל. מי פתי ויאמין שאם תוצאות הבחירות ללשכת הדין היו אחרות הייתם מציעים פה לפרק אותה? אני חייב להעיד בפני הבית הזה, לפני מספר חודשים אחד מחברי הליכוד אמר לי לאחר הכישלון במושב החורף בזכות קיר הברזל של העם בנושא המהפכה המשפטית, הוא אמר לי שיש לנו "פלאן בי" – הבחירות ללשכת עורכי הדין."

עוד אמר: "סיעת ש"ס תמכה, הציונות הדתית תמכה באפי נווה. עבדתם כמו מטורפים ולא הגעתם לשליש, מרבע מכמות הקולות של עו"ד עמית בכר. הפסדתם! תלמדו להפסיד בכבוד. הפסדתם עם התרגיל שניסיתם לעשות עם קארין אלהרר, הפסדתם עוד פעם בבחירות ללשכה עורכי הדין – מפסידים! אתם חייבים להתרגל לראיון הזה כי אתם הולכים לסדרה של הפסדים ששיאה תהיה התבוסה שהעם ינחיל לכם בבחירות הבאות. עמדו בתור רבבות עורכי דין, שעות ואתם פעלתם לשבש. וקיבלתם תבוסה מוחצת! לא היה שיעור הצבעה כזה בבחירות ללשכת עורכי הדין, אז אתם פה יכולים לדבר מעל הדוכן הזה בשם עורכי הדין!? עורכי הדין אמרו את דברם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, נאמר: "אני יכול להגיד עוד דבר: בכנסת הקודמת היה איום מצד הליכוד שאם ייבחר עורך דין נעמנה תוגש הצעה לפירוק הלשכה ואכן לאחר מכן הוגשה הצעה לפירוק הלשכה – ככה אתם עובדים, כמו מאפיה! ואתם מביאים הצעה לשליטה של הממשלה? פירוק של מוקד כוח. הכל אצלכם בסוף זה על כוח, אתם לא מתעניינים ברפורמות ולא באזרחי ישראל, אתם פה שכללתם שיא חדש. עד עכשיו ראינו מכם איך אתם משנים את חוקי המשחק תוך כדי המשחק, היום אתם מציעים לכנסת לשנות את כללי המשחק אחרי שריקת הסיום שלו. זאת תמורתכם לחקיקה בכנסת ישראל, ללעג ולקלס."

ללא רישום פלילי: עבירות השימוש העצמי בקנאביס יהפכו לעבירות מנהליות
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button