מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: בית המשפט רשאי יהיה להטיל עונש מאסר על קטין מתחת לגיל 14

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול) (תיקון – מעצר ומאסר בעבירות טרור), התשפ"ג-2023 של ח"כ יצחק קרויזר וקבוצת חברי כנסת. בהצעה תמכו 44 חברי כנסת, אל מול 28 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת.

בשנת 2016, נקבע כהוראת שעה לשלוש שנים כי ניתן יהיה לכלול רכיב של מאסר בעונשו של קטין שהורשע בעבירות של הריגה, רצח או ניסיון לרצח, ובלבד שהמאסר יינשא לאחר שמלאו לקטין 14 שנה. בהצעת החוק, מוצע להפוך את הוראת השעה שפקעה ב-2019 להוראת קבע, תוך צמצומה רק לעבירות המתה שנעשו כחלק ממעשה טרור אך תוך הסרת המגבלה הקובעת שעונש מאסר יינשא רק מגיל 14.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החומרה שאנו מייחסים לטרור ולמעשי הטרור הגורמים לנפגעים בנפש וברכוש, והעובדה כי מעשי טרור אלה מתבצעים גם על ידי קטינים, מחייבות התייחסות מחמירה גם לקטינים שהורשעו בעבירות, קל וחומר בעבירות חמורות. במטרה לצמצם את הפער בין קטין מעל גיל 14, שניתן לגזור עליו מאסר לבין קטין מתחת לגיל 14 שלא ניתן היה כלל לשולחו למאסר, ולתת ביטוי גם לאינטרס הציבורי ולשיקולי ההרתעה, המניעה והגמול במקרים החמורים ביותר – מוצע להפוך את הוראת השעה, שלא הוארכה, להוראת קבע, תוך צמצומה רק לעבירות המתה שנעשו כחלק ממעשה טרור מחד, ותוך הרחבתה במובן זה שבית המשפט יוכל לגזור מאסר לקטין אף מתחת לגיל 14 מאידך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ילד - נער - מעצר - אזיקים - עצור
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button