מבזקיםפוליטי / מדיני

מהומות במליאה: ואטורי סילק את היועצת המשפטית, איימן עודה בפרובוקציה נוספת

מהומה גדולה נרשמה הערב (רביעי) במליאת הכנסת, כאשר ח"כ איימן עודה עלה לדוכן ונשא נאום מתלהם נגד פעולת צה"ל בג'נין וכינה, כהרגלו, את חיילי צה"ל בשמות מתריסים, הוא אף בירך את מחנה הפליטים ג'נין ואמר כי "העם הפלסטיני ימשיך להיאבק". מי שממש לא אהב את נאומו היה ח"כ אלמוג כהן שהתעמת איתו לקול צעקות רמות של חברי כנסת רבים, עד שח"כ ואטורי הורה להוציא את עודה מהמליאה.

מיד לאחר המקרה צייץ חבר הכנסת אלמוג כהן את תגובתו: "לא אאפשר לאף תומך טרור עלוב ושפל להכפיש את חיילי צה״ל הקדושים ולהלל מחבלים נאלחים. בטח שלא בזמן לווית יקירנו החייל דוד יהודה יצחק הי״ד. לא במשמרת שלי."

לאחר המקרה עם חבר הכנסת עודה עלתה היועצת המשטית לכנסת, שגית אפק, לדוכן יו"ר הכנסת, כאשר חה"כ ואטורי היה היו"ר התורן, ואמרה לו כי אינו יכול להוציא רק חברי כנסת מהאופוזיציה, דבר שהרגיז את ואטורי עד כדי כך שאמר לה "אל תתערבי לי" וסילק אותה מהדוכן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ זאב אלקין הגיב למקרה: "התנהלות מבישה של הקואליציה. שוב חוצים את כל הגבולות. שגית אפק היא יועצת משפטית של הכנסת כולה, מקצועית והגונה. היא בכלל מינוי של יריב לוין, כשהוא כיהן כיו״ר הכנסת, גם זה כבר לא מספיק טוב לכם?! ‏מי שמתנהג כך לא ראוי לנהל את ישיבות מליאת הכנסת. אמיר אוחנה, לטיפולך."

מרב מיכאלי צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "סגן יו"ר הכנסת, המלח המפליג ח"כ ניסים ואטורי, מחליט על דעת עצמו להוציא את ח"כ איימן עודה מהמליאה רק כי לא מצא חן בעיניו מה שח"כ עודה אמר. וכשהיועצת המשפטית של הכנסת ניגשת כדי להבהיר לו שאין לו סמכות כזו, הוא אומר לה "רדי מהדוכן" – אין גורמי מקצוע, אין פקידות. רק רמיסה מתמשכת של האופוזיציה ודריסה נוספת של הדמוקרטיה. זאת תחושת בעלות הבית וזאת גסות הרוח והאלימות שבאה יחד עם ההפיכה המשטרית."

Back to top button