חדשות הארץמבזקים

כמו בתאילנד: הכנסת אישרה – תמונות נזקי העישון יודפסו על החפיסות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון (תיקון – איסור על ייצור ושיווק של מוצר עישון בטעם או בריח מובחן), התשפ"ג–2023. בהצעה תמכו 25 חברי כנסת, ללא מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכנסת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "עם כניסתם לתוקף של התיקונים לחוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון התשמ"ג–1983 (להלן – החוק) בשנים האחרונות, נאסר הפרסום של מוצרי טבק ועישון (למעט החרגת העיתונות המודפסת), וכן נכנסה לתוקף בתחילת שנת 2020 חובת שימוש באריזה אחידה למוצרי העישון, לרבות חובה לכלול על גבי האריזה אזהרה מילולית, והגדלת שטח האזהרה. נוסחי האזהרה ושטחי האזהרה נקבעו בהתאמה למגוון מוצרי העישון. על אף שצעדים אלה מבורכים ותורמים למאבק במגפת העישון, מדינת ישראל יכולה לנקוט במספר צעדים חשובים נוספים שיסייעו במובהק במאבק זה."

עוד נכתב: "סעיף 11 באמנת המסגרת הבינלאומית לפיקוח על הטבק (FCTC) עליה חתמה מדינת ישראל בשנת 2003 ואותה אישררה בשנת 2005, עוסק באריזה וסימון של מוצרי טבק, לרבות שילוב תמונות באזהרות. על פי דוח ארגון הבריאות העולמי משנת 2019, 91 מדינות מחייבות אזהרות גרפיות על גבי חפיסות סיגריות. אזהרות אלה כוללות תמונה המתארת את נזקי העישון, בנוסף לאזהרה המילולית. תמונות אלה, הממחישות את נזקי העישון, נמצאו יעילות במיוחד בהשפעה על דעת הצרכנים, הרתעתם מקניית המוצר והשפעה על רצונם להיגמל מעישון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לפיכך, מוצע לתקן את החוק כך שיחייב את היצרנים להדפיס על גבי כל חפיסה ואריזה של מוצר עישון, תמונה הממחישה את נזקי העישון. ההוראות לעניין התמונות, תוכנן וגודלן היחסי ייקבעו על ידי שר הבריאות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת".

ח"כ אושר שקלים (הליכוד): "הטבק שבסיגריות מכיל אלפי חומרים רעילים. פרסום תמונות נזקי העישון מפחיתות את מספר המעשנים וכבר היום 91 מדינות מפרסמות תמונות שממחישות את הנזקים שהסיגריות גורמות".

אילוסטרציה. צילום: pexels

Back to top button