סרטונים

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע יום העצמאות של ארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע יום העצמאות של ארה"ב, במוזיאון ישראל:

"טום, התחלת את דבריך בזיכרון מגיל 14 בעין השופט. גם לי היה רגע כזה מגיל צעיר יותר, בדיוק כאן, על ראש הגבעה הזאת. היא היתה אז שוממת. לא היה אז מוזיאון ישראל, היה את מנזר המצלבה ועצי זית. ראש הגבעה היה שומם למעט עץ אחד, עץ בלוט. אנחנו, ילדי ירושלים היינו מתאגדים בעמק ומנסים להגיע למעלה, לעץ הבלוט, בלי שיבחינו בנו. להגיע ליעד.

אני אומר את זה משום שאמש, חיילים ישראליים ניסו להגיע, בלי שיבחינו בהם, ליעד הלגיטימי ביותר בעולם: אנשים שרוצים להשמיד את המדינה שלנו. ומשום שארבעה ביולי הזה, במקום המיוחד הזה, נופל על זמן רב-חשיבות, אני מקווה, השגריר ניידס, שתאפשר לי לומר מספר מילים בעברית לאזרחי ישראל:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחודשים האחרונים ג'נין הפכה לעיר מקלט לטרור. איננו מוכנים לקבל זאת – ואנחנו שמים לכך סוף. בשעות אלה כוחותינו פועלים בעוצמה ופועלים בנחישות בג'נין. חיילי חטיבת הקומנדו, מג"ב, כוחות מיוחדים וחיל האוויר ואחרים פועלים כעת בלב מחנה הפליטים בג'נין. הם מחסלים ועוצרים מחבלים, הם משמידים מפקדות ומעבדות.

אין מקומות חסינים לטרור – לא בעזה, לא ביהודה ושומרון – לא בשום מקום. אנו פועלים נגד המחבלים, תוך מאמץ תמידי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים. אנו יוזמים ומפתיעים, אנו משנים ומחדשים, אנו קובעים משוואה חדשה מול הטרור. כל הזמן. העיקרון שמנחה אותנו הוא פשוט: כל מי שרצח ישראלים, כל מי שזומם לרצוח בנו, מקומו או בכלא או בקבר. כל מי שפוגע בנו, כל מי שמשלח טרור נגדנו – דמו בראשו. מבצע "בית וגן" יימשך ככל הנדרש, עד להשלמת המשימה.

כולנו מחזקים את החיילות והחיילים, את המפקדות והמפקדים, את לוחמינו האמיצים. בשם העם כולו – אני מצדיע לכם.

גבירותיי ורבותיי, בשם ממשלת ישראל ואזרחיה, אני שולח את ברכותי החמות לנשיא ביידן ולעם האמריקאי. אנחנו חוגגים איתם את יום העצמאות שלהם.

כראש הממשלה, אני מוסר את הערכתי העמוקה ואת תודתי על תמיכתה התמידית לישראל. במשך 75 שנה ארה"ב היתה בת ברית חיונית ובלתי ניתנת להחלפה שלנו. 11 דקות לאחר לידתנו, ובצמתים קריטיים בהיסטוריה שלנו, אמריקה סיפקה לישראל תמיכה מוסרית ופוליטית כנגד אלה שמבקשים למחוק אותנו ולהשמיד את המדינה היהודית היחידה. ולא פחות חשוב, במשך כמעט חצי מאה, אמריקה נתנה סיוע צבאי נדיב לישראל וסיפקה לנו את הכלים שלהם אנו זקוקים כדי להגן על עצמנו בעצמנו.

עשור אחר עשור, שתי המדינות שלנו הלכו והתקרבו. אני גאה לומר היום ששיתוף הפעולה הביטחוני מעולם לא היה טוב יותר, שיתוף המודיעין מעולם לא היה עמוק יותר והברית שלנו מעולם לא היתה חזקה יותר. מזמן אמרתי שלישראל אין בת ברית טובה מאמריקה, ואני אומר לכם, שלאמריקה אין בת ברית טובה יותר מישראל.

אני בטוח שמשמעותה של ישראל עבור ארה"ב תלך ותתבהר בשנים הקרובות, ככל שנעבוד יחד – לא רק כדי להגן על הביטחון המשותף שלנו, אלא גם כדי לפתח את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיעצבו מחדש את המאה ה-21. הם שיחליטו מי מנהיג את העולם, וישראל היא שותפה חיונית של אמריקה במאמץ הזה.

גבירותיי ורבותיי,
בארבעה ביולי, כל המדינות הדמוקרטיות צריכות לזכור שהאירוע המכונן שהבטיח את עליית החירות בזמנים מודרניים היה עלייתה של ארצות הברית של אמריקה. פעם אחר פעם, אמריקה הביסה את הכוחות הטוטליטריות ואת הטרור. אך עלינו לזכור גם אמת בסיסית אחת. החופש יקר, והוא אף פעם אינו חופשי. הוא דורש לעיתים תכופות פעולה תקיפה והחלטית נגד אלו שרוצים להפיץ טרור ולסכן חברות חופשיות.

אני זוכר את האמת הזאת כל שנה בארבעה ביולי, משום שזה היום שבו נפל אחי יוני, כשפיקד על כוח החילוץ באנטבה.

היום, בערבו של ארבעה ביולי נוסף, חיילי צה"ל מוצאים עצמם שוב נלחמים נגד כוחות טרור. אתמול בלילה, צה"ל פתח בפעילות כוללת נגד מעוזי מחבלים בג'נין. בחודשים האחרונים ג'נין הפכה עיר מקלט למחבלים. ממנה יצאו טרוריסטים להתקפות אכזריות ורצחו אזרחים ישראלים, גברים, נשים וטף, וכמה שיותר.

בעודי מדבר, כוחותינו נלחמים במחבלים בנחישות ובגבורה, ועושים הכול כדי למנוע נפגעים אזרחיים. אין לי ספק שבזמן שישראל ממשת את זכותה להגנה עצמית, ארה"ב תעמוד לצידנו בצורה איתנה.

אני מאמין גם שבחודשים הקרובים, ישראל ואמריקה יעבדו יחד כדי לסכל את הסכנה שמציבה בפנינו איראן, וינצלו את ההזדמנות להרחיב את מעגל השלום.

גבירותיי ורבותיי, הערב הוא גם הזדמנות להודות לשגריר היוצא טום ניידס עבור שירותו וידידותו כלפי ישראל. תודה לך, טום. בזמן כהונתך כאן, הוכחת שתמיכתך בישראל נובעת הן מהראש והן מהלב.

בנימה אישית אומר שאתגעגע לכנות, לפיקחות, להומור ולידידות שלך. לא משנה מה תעשה, כל מה שתבחר לעשות בפרק הבא של חייך, דע שישראל תהיה תמיד הבית השני שלך. כפי שאמרת פעמים רבות בציטוט מביידן: 'אנחנו משפחה'.

בשם המשפחה הישראלית שלך, הרשה לי לאחל לך יום עצמאות שמח. יום עצמאות שמח אמריקה!

יברך אלוהים את אמריקה.
יברך אלוהים את הברית הבלתי ניתנת לערעור".

וידאו: רועי אברהם / לע"מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

33 תגובות

  1. ביבי – לא משנה כמה הרטוריקה שלך מצויינת, חיבלת ביחסים עם ארהב, ביידן לא מזמין אותך כי הוא לא סובל אותך וגם לנו יצאת מכל החורים.

    תפסיק להרוס את מערכת המשפט בישראל כדי לחבל במשפט(ים) שלך. אם אתה מאמין שאתה זכאי, משפט צדק יוכיח שאכן כך.

    אם תחליש את מערכת המשפט ותשעבד אותה לממשלה, הדרך חזרה תהיה ארוכה ויקרה. אתה מסכן את קיומה של המדינה

  2. ביבי אתה מלך ישראל כשאתה על ההגה אני ישן טוב ויש לי ילדים ביחידות בקו הראשון❤❤❤❤❤❤❤

  3. مهزوم نحن الاقوى عندنا إرادة الشعب الفلسطيني يريد تحرير كل فلسطين من البحر الى النهر الايام قادمة

  4. GOD Bless you dear our Prime Minister ISRAEL..Praying for you Every day .May the Lord JESUS CHRIST give you good Strength more and more and good Health…God Bless your family

  5. why are talking so much and not continue fighting those sinners in jenin you start good way you stop and give them to eat cheese , even the population there in your favour look how the run to make it clear leaving you only with derty mehablim , you should make a military base there.

Back to top button