מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ תקף את נתניהו – וספג ביקורת מהאופוזיציה

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, נשא היום (חמישי) נאום חריג בעקבות המחאה שהתקיימה אתמול ברחבי הארץ ובעיקר בכבישי איילון בתל אביב. גנץ בנאומו אמר כי נתניהו ממשיך בחקיקה ואם תהיה 'מלחמת אחים' בעקבותיה, אז "הדם יהיה על ידיו", לדבריו.

בנוסף, קרא גנץ לחזור לשיחות בבית הנשיא ולנסות להגיע להסכמות. לאחר שבליכוד תקפו את גנץ על נאומו, האחרון ספג ביקורת קשה גם מ'בית'. אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי ביטלו את הצעותיו של גנץ ואמרו כי אין לחזור לשיחות הידברות עם נתניהו.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״חאלס לקריאות על פייק הידברות. האחריות הלאומית של האופוזיציה מחייבת התייצבות ברורה נגד ממשלת ההלכה המשיחית ונגד החקיקה הדורסנית שמובילה אותנו לכיוון משטרים אפלים. זה פשוט לא אחראי להפוך את האופוזיציה לעלה תאנה לאותם צעדים של הממשלה. זה לא אחראי לתת לגיטמציה לסעיפי חקיקה כאלו ואחרים כאשר הם מהווים טלאי על טלאי. מה שנחוץ היום זו דרישה ברורה לכינון חוקה שתכלול הפרדה בין דת ומדינה. בלי לחכות לממשלה, יש להקים פורום משותף למפלגות האופוזיציה הציוניות לגיבוש החוקה לקראת החלפת השלטון בבחירות הבאות.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בתגובה חריפה לקריאתו של ח"כ בני גנץ לחדש את שיחות ההידברות בבית הנשיא: "די לשיתוף הפעולה עם נתניהו. ההידברות בבית הנשיא היא זו שנתנה לגיטימציה והלבינה את חוקי ההפיכה המשטרית, אסור לחזור על הטעות הזאת. אני קוראת לחבריי לפיד וגנץ להפסיק ללכת שבי אחרי נתניהו ולא ליפול שוב למלכודת. רק המחאה עצרה את החקיקה ורק המחאה תתקן את מה שהפוליטיקאים קלקלו. את ההפיכה המשטרית רק מחאה נחושה עוצמתית תוכל לעצור."

הליכוד כזכור הגיבה לנאומו של גנץ: "חבל שבני גנץ לא נענה לקריאות ראשי הקואליציה שקראו לו במשך חודשים להגיעה להסכמות. במקום זאת, הוא מרח את הזמן ונשבר תחת לחץ איומי ראשי המחאה וברח מהבנות שכמעט הבשילו להסכמות, ונטש את השיחות בבית הנשיא. לא מאמינים לבני גנץ. הוא שבוי של המחאה ואינו רוצה או מסוגל להגיע להסכמות כלשהן. כל מטרתו היא לבזבז עוד זמן."

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לליכוד: "מציעים לליכוד שבחרו בפיצוץ השיחות ולקרוע את החברה הישראלית, לעצור את הפגיעה במדינת ישראל ואזרחי ישראל – ולחזור להידברות. האחריות לתוצאות, וחלילה לשפיכות דמים – על נתניהו".

עודד פורר - אביגדור ליברמן - יאיר לפיד - בני גנץ
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button