חדשות הארץמבזקים

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של המחבל

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) פה אחד את הערעור שהגיש המחבל מחמד ריישה, אשר ביצע לפני שלוש שנים ביום הזיכרון לחללי צה"ל, פיגוע דקירה בכפר סבא בו נפצעה בתיה לבל באורח בינוני.

על ריישה נגזרו 21 שנות מאסר. כבר בתחילת הדיון ציינו השופטים כי אין להם צורך בתשובת המדינה לערעורו של במחבל מכיוון שאין להם כל כוונה להיענות לבקשתו להקל בעונשו. לאחר דברי השופטים ביקש סנגורו של המחבל למשוך את בקשת הערעור. בתיה לבל השתתפה בדיון בלווי עו"ד חיים בלייכר ממחלקת נפגעי עבירה של ארגון חוננו.

בתיה ברכה על החלטת בג"ץ ואמרה: "אני שמחה לבשר כי בית המשפט דחה את הערעור של המחבל שניסה לרצוח אותי באכזריות ביום הזיכרון – קודש הקודשים של מדינת ישראל. המחבל רצה להניף את דגל הטרור לראש התורן בשעה שעם ישראל מוריד את דגלו לחצי התורן. השופטים החליטו פה אחד לדחות את הערר. אנו מקווים בהמשך לפעול כדי להסדיר בחקיקה את הענישה על עבירת ניסיון לרצח מול הלקונה הקיימת כיום שמאפשרת הקלה בעונש. מדינת ישראל נלחמת בכל החזיתות נגד טרור שהולך ומסלים. הגיע הזמן לגדוע את הטרור ביד רמה ובאגרוף ברזל. מי שחושב שבית המשפט העליון יהיה עיר מקלט לרוצחים קיבל היום מסר ברור – לא תהיה שום הקלה בעונשם של מי שבא לרצוח יהודים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד חיים בלייכר מסר: "המחבל ניסה לרצוח את בתיה בדם קר ודקר אותה 13 פעמים באכזריות. המחבל הרהיב עוז לערער על עונשו שאומנם הוא מחמיר לעומת מקרי עבר אך זהו אפס קצה של ענישה שצריכה להרתיע מחבלים. אנו שמחים כי שופטי בג"ץ הביעו את עמדתם באופן נחרץ כי אין כל סיבה להקל בעונשו של המחבל. אנו חושבים כי המסר שיוצא מכאן לכל אזרחי ישראל כי יש צורך בהחמרת עונשם של המחבלים. הגיע הזמן לשנות את הפסיקה והחקיקה ולהבהיר לאותם טרוריסטים כי לא יוכלו לשוב ולבצע פיגועים דומים ויש להרחיקם מחברת אנשים לכל חייהם" .

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "אין שום סיבה שהמחבל המתועב שניסה לרצוח את בתיה לבל לא יקבל את העונש המקסימלי בחוק, להיפך. בתיה סוחבת איתה את אירועי הפיגוע יום יום גם לאחר שהמחבל המתועב יסיים לרצות את עונשו. אנו קוראים לשופטים להעביר מסר למפגעים העתידיים שידעו כי אם במקרה יצאו חיים מהפיגוע שביצעו, מדינת ישראל תדע להיפרע מהם״.

צילום: חוננו
צילום: חוננו
אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button