מבזקיםפוליטי / מדיני

השר אמסלם בעימות נוסף: "התנהלות שערורייתית, עושה פוטש"

השר הממונה על רשות החברות הממשלתיות, דוד אמסלם מהליכוד, שלח היום (חמישי) מכתב חריף למנהלת הרשות, מיכל רוזנבוים.

אמסלם ניסה בעת האחרונה להעביר את רשות החברות ממשרד האוצר לאחריותו. כחלק מזה הוא התחיל במהלך להדחת רוזנבוים. הוא שלח מכתב לנציב שירות המדינה בו טען כי יש להדיח אותה. במקביל לנסיונות אלו, קבוצת עובדים אנונימיים ברשות שלחו גם הם מכתב לנציב שירות המדינה בו הם טענו שהשמיצה והשפילה עובדים והתנהלה באופן לא מקצועי.

על רקע זה רוזנבוים כתבה בעצמה מכתב לשר בו האשימה אותו בקמפיין לפגיעה בשמה הטוב: "בימים האחרונים החמרת באופן משמעותי את הטון הבוטה שבו אתה פונה אלי ומתנסח כלפי ובחרת להטיח בי שורה של הכפשות והאשמות שווא, תוך פגיעה חמורה בשמי הטוב, ותוך הפצת הדברים ברבים. כך למשל במכתבך שבנדון ייחסת לי שקרים והטעיות וטענת כי ביצעתי עבירת משמעת. מפרסומים פומביים אף למדתי כי הרחקת לכת וייחסת לי מעשים פליליים ופגיעה בטוהר המידות. […] אני רואה חשיבות להבהיר באופן הברור ביותר: ניסיון להלך עלי אימים לא יצלח, אינני יראה מפני התמודדות על אמת מקצועית ועל הגנת האינטרס הציבורי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה השר אמסלם שלח מכתב רשמי תקיף לרוזנבוים, ובו כתב: "גברתי הנכבדה, לאור ההתנהלות הקלוקלת שלך אני מבקש ממך לא לפנות אלי יותר, לא אהיה שותף למשחק הזה שאת משחקת בו. […] בהמשך להתנהלותך השערורייתית, המעלה אף חשד חמור לעבירות על טוהר המידות – אני מסיר את אחריותי ממך ולא מעוניין במכתבייך התכופים".

הוא גם האשים אותה יחד עם המשנה ליועמ"ש גיל לימון בפוטש: "את מוזמנת כאמור, להמשיך לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב ושותף לפוטש, גיל לימון".

רונזבוים הגיבה במהרה לאמסלם במכתב נוסף וכתבה: "אבקש להבהיר כי בדעתי להוסיף ולפנות לכבוד השר בכל נושא בו הדבר נדרש על פי דין ומבחינה מקצועית. […] במכתבך הגדרת את הפניה ליועצת המשפטית לממשלה בקשר להנחיות כבוד השר, כ'פוטש' כנגד השר. בכל הכבוד, אינני מקבלת הגדרה זו. בכוונתי להמשיך ולפעול בהתאם לדין, ולהמשיך לפנות לכבוד היועצת המשפטית לממשלה לפי הצורך ובכל מקום שבו הנחיות כבוד השר מעוררות שאלות משפטיות. […] לחצים פסולים, איומים אישיים, מכתבים אנונימיים וכתבות 'פייק' ובהן טענות שקריות המופצות נגדי על ידי גורמים עלומים, רק מגבירים את נחישותי להוסיף ולשרת את הציבור נאמנה ולהבטיח כשומרת סף את השמירה על כללי המנהל הציבורי התקין".

מיכל רוזנבוים - מנהלת הרשות לחברות ממשלתיות
מיכל רוזנבוים. צילום: ללא קרדיט
דודי אמסלם - נואם במליאת הכנסת
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button