חדשות הארץמבזקים

שבעה עצורים במחאות ברחבי הארץ: "אנו עדים לאלימות משטרתית מופרזת"

המפגינים נגד המהפכה המשפטית המשיכו גם היום (חמישי) במחאתם והגיעו להפגין מול בתיהם של חברי הקואליציה ברחבי הארץ.

מקבוצת "כוח קפלן" נמסר: "מנזר השתקנים בקואליציה הם משת״פים של הדיקטטורה, הם יכולים ברגע אחד לבלום את הרס המדינה וערכי מגילת העצמאות. ההצבעה ביום שני תביא להרס מוחלט של הפרוייקט הציוני, תוביל לקריסת הכלכלה ופגיעה אנושה בצבא העם. אנו קוראים לאותם חברי כנסת, תהיו ציונים – אל תהיו משת"פים של דיקטטורה".

במהלך הפגנה מול ביתו הפרטי של שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית, נעצרו שני מפגינים. המשטרה מסרה שאחד נעצר בחשד להפרת הסדר והשני בחשד לתקיפת שוטר. גם במהלך הפגנה מול ביתו הפרטי של יו"ר הכנסת נעצרו שני חשודים בגין הפרת הסדר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשטרה עצרה חשוד בהפרת הסדר בהפגנה מול ביתו של שר המשפטים לוין במודיעין. על פי המשטרה, המפגין לא נשמע להנחיות המשטרה שתחמה את אזור המחאה המאושר, והוא יועבר לחקירה בתחנת המשטרה.

בהמשך הערב חלק מהמפגינים החלו גם בחסימות צירים. כעת המפגינים חוסמים את דרך נמיר בתל אביב בצומת קק"ל וצומת איינשטיין. לפני זמן קצר המפגינים חסמו חלקית את איילון צפון במחלף השלום.

שני מוחים נעצרו במהלך המחאות בשדרות קק"ל בתל אביב בחשד לתקיפת שוטרים והפרות סדר.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מסר: "האחריות לכאוס בנתיבי איילון היא על מערכת אכיפת החוק והמשטרה שאיבדו שליטה מול האנרכיסטים שחוסמים את איילון שוב ושוב ושוב. ‏אין שום סיבה שמצדיקה את האכיפה הבררנית שמתבטאת בהפעלת כוחות גדולים ומעצרים בהפגנות ימין, חרדים, מתנחלים או של העדה האתיופית לעומת הפגנות השמאל שכוללות הצתת מדורות וחסימת נתיבים מרכזיים ללא שום מענה. זו לא דמוקרטיה! ‏וזו בדיוק הסיבה שאנחנו מקדמים את ביצורן של זכויות וחירויות ובראשון את הזכות לשוויון, כי זו הדרך לחזק את הדמוקרטיה הישראלית".

מובילי "כוח קפלן" לעומת זאת התלוננו על אלימות משטרתית מופרזת נגד מפגינים: "אנו עדים לאלימות משטרתית מופרזת שדגל שחור מתנוסס מעליה בהפגנות מול לוין ואוחנה. מדובר בפגיעה קשה בחופש ההפגנה ועולה השאלה עד כמה הדיקטטורה של בן גביר חודרת למשטרה. נזכיר למפכ"ל שהוא אמון על שמירת הביטחון של האזרחים ולא על שבירת עצמותיהם".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "האלימות נגד המפגינים חייבת להפסק. הנסיונות של הממשלה לדכא את הדמוקרטיה בכוח יתקלו בהתנגדות נחושה. עשרות אלפי האנשים שיוצאים לרחובות אומרים לממשלה הזאת: 'אין לכם מנדט להרוס את המדינה'. המפגינים הם פטריוטים ישראלים מופלאים שדואגים לעתיד המדינה ונלחמים על הערכים שלה. הנסיון של לוין ובן גביר להפוך את המשטרה למליציה אלימה לא יצליח".

מול בית גילה גמליאל - מפגינים - הפגנה
צילום: רוני שפירא
הפגנה - מפגינים - דרך נמיר קק"ל - ללא קרדיט
דרך נמיר. ללא קרדיט
מפגינים מול בית יואב גלנט הפגנה -דגלים - שלט
צילום: חן ליאופולד
שדרות רוקח - תל אביב - הפגנה - מפגינים
צילום: רוני שפירא
הפגנה מול בית השר וסרלאוף - מפגינים
צילום: איילת רז-לוריא
מפגינים מול בית ביסמוט - הפגנה - ללא קרדיט
ללא קרדיט
מול בית גילה גמליאל - מפגינים - הפגנה
צילום: עדו למפרט
מול בית משה סעדה - מפגינים - הפגנה - ללא קרדיט
ללא קרדיט
מול בית יואב קיש - הוד השרון - הפגנה - מפגינים
צילום: אילן פיגנבוים
הפגנה מול בית שר המשפטים לוין - מודיעין - לילה - דגלים - מפגינים
צילום: דוברות המשטרה
מעצר מפגין מול ביתו של אמיר אוחנה. ללא קרדיט
מחאת החלוקים הלבנים מול ביתו של משה ארבל
צילום: גיל תמיר

Back to top button