מבזקיםפוליטי / מדיני

השגריר ארדן תוקף בחריפות את מזכ"ל האו"ם: "טענות מבישות ומנותקות"

שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, הגיב הערב (חמישי) לדבריו של מזכ"ל האו"ם בעת המבצע בג'נין.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הביע ביום שני דאגה עמוקה מההתפתחויות בג'נין והדגיש: "יש להקפיד שהלחימה מתנהלת בהתאם לחוק הבינלאומי".

השגריר ארדן אמר בתגובה: "טענות המזכ"ל מבישות, רחוקות מהאמת ומנותקות מהמציאות בשטח. פעילות צה"ל בג'נין התמקדה אך ורק בסיכול טרור פלסטיני רצחני כנגד ישראלים חפים מפשע, ותמוה שמזכ"ל האו"ם 'שוכח' פעם אחר פעם, לציין שהמחבלים הרצחניים – הינם מחבלים פלסטינים. אדוני המזכ"ל, אנשים יצאו מבתיהם בג'נין כיוון שטרוריסטים פלסטינים רצחניים פלשו אליהם. תשתיות אזרחיות נפגעות, כיוון שמחבלים פלסטינים בזויים משתמשים במסגדים ובתי חולים כמחסני אמל"ח וכמחסה לפעילות טרור. מדוע אתה מתעלם מהמציאות בשטח? האם חיי אזרחי ישראל אינם חשובים עבורך מספיק כדי להצדיק מאבק בטרור?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "לצערי דבריו של המזכ"ל משקפים תמונה מעוותת ושקרית של האירועים בשטח, וברור כי הם מבוססים על דברי הפלסטינים בלבד, ללא בחינה של העובדות, וללא בירור מעמיק עם גורם ישראלי מוסמך. אני קורא למזכ"ל לחזור בו מדבריו ולגנות את הטרור הפלסטיני וההסתה הפלסטינית, במקום את ישראל הדמוקרטית המתגוננת בפני איומי טרור. דברי המזכ"ל לא ישפיעו על נחישותנו להמשיך להגן על אזרחי ישראל ולרדוף אחרי המחבלים בכל מקום בו הם נמצאים".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן

Back to top button