מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "הממשלה הזו תלך הביתה בשנה הבאה, אפילו לא בגלל נתניהו"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד פרסם היום (שבת) פוסט בעמוד הפייסבוק שלו "אני מאמין", שבו העריך כי הממשלה הנוכחית תסיים את ימיה בשנה הבאה (2024). לפיד הוסיף כי ישראל לא תלך לאבדון ושהצד העומד מנגד לרפורמה המשפטית שמובילים לוין ורוטמן – ינצח.

לפיד כתב: "אני מאמין במדינה הזו.
אני מאמין באזרחיה.
אני מאמין שלא רק המפגינים באיילון רוצים לחיות בדמוקרטיה, אלא גם השוטרים שעומדים מולם.
אני מאמין שתהליכים היסטוריים נקבעים בידי אמיתות גדולות, לא בידי אינטרסים קטנים. היו בתולדות העמים מדינות שהובילו את עצמן אל האבדון, אנחנו לא נהיה אחת המדינות האלה.
האמת הגדולה היא שאם מצד אחד עומדת הרפורמה של לוין ורוטמן, ומהצד השני קיומה, שלומה ובטחונה של המדינה היחידה שיש ליהודים בעולם, נס במימדים תנ"כיים שקרה לנו אחרי השואה – אז הצד השני ינצח.
אני מאמין שגם הליכודניקנים רוצים ממשלה שתעסוק ביוקר המחיה ובבטחון. גם החרדים רוצים לחיות במדינה שמסוגלת לשלם את חשבונותיה. גם הסרוגים מעדיפים שהכיפה לראשם תזכיר לנו את גיבור ישראל רועי קליין ז"ל ולא את הפוגרומיסטים מחווארה.
אני מאמין שאת המהפיכה המשטרית אפשר להחליף בתיקונים מדודים, מאוזנים, שכולנו יכולים לחיות איתם. יש לנו יותר אפשרויות מאשר מלחמת אחים או הרס הדמוקרטיה.
כן, תמיד יש עוד אפשרויות. תפקידה של ההנהגה הוא לא להפסיק לחפש אותן. לא לפחד להציג אותן בפני הציבור. לא להיות משותקים כי מישהו יצעק, או יהיה לא מרוצה.
אני מאמין שהממשלה הזו תלך הביתה בשנה הבאה. לא בגלל שהיא ימין, אפילו לא בגלל נתניהו. היא תלך מפני שהיא לא מצליחה לבצע כלום, וממשלות שאינן עושות דבר מתפרקות.
אני מאמין שכל ממשלה היא הפוכה מקודמתה, ולפיכך הממשלה הבאה תהיה ממשלת אחדות שפויה, מסודרת, שקטה, קצת משעממת, שתעסוק רק במעמד הביניים, ובצעירים, ובמשכנתאות, ובטיפול בפשיעה.
אני מאמין שאנחנו טובים יותר ממה שנדמה לנו. תמיד האמנתי בזה.
אני מאמין שלהאמין זה לא מספיק. התפקיד שלנו לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי כדי שזה יקרה."

עצרת מחאה - רמת השרון - יאיר לפיד - דגלי ישראל
ארכיון. צילום: אלעד גוטמן

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button